Skip to content

השופט שנחשד בהכאת ילדיו ישוב לכס השיפוט ב-2014

בהודעת נשיא בית המשפט העליון ושרת המשפטים נמסר כי השופט לא יעסוק עוד בתיקים פליליים, תיקי נוער ומשפחה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השופט שנחשד בהכאת ילדיו ישוב לתפקידו בתחילת ינואר 2014, כך נמסר לו היום (שישי) על ידי שרת המשפטים, ציפי לבני, ונשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס. שלושה חודשים לאחר שהפרשה שהשופט יצא לחופשה מאונס, קיבלו השניים החלטה שיש להשיבו לתפקידו, אך הוא לא יעסוק יותר בפלילים ובתיקי נוער ומשפחה, אלא רק בתיקים אזרחיים.  

השופט גרוניס (צילום: מארק ניימן, לע"מ)
בעקבות חוות הדעת של היועץ המשפטי. השופט גרוניס (צילום: מארק ניימן, לע"מ)

עוד הוחלט, כי על מנת לא לעכב תיקים בודדים שבהם סיים השופט לדון,  ייתן השופט פסקי דין בתיקים אלו בתום הפגרה, בתחילת חודש ספטמבר. עם שובו לכס השיפוט בינואר 2014 ישלים השופט את שמיעת התיקים בהם החל הטיפול בפניו, למעט, כאמור, תיקים העוסקים בעבירות אלימות.

הפרשה עצמה נחשפה בחודש פברואר שעבר, כשנטען כי השופט שהכה את ילדיו לכאורה, לא נחקר במשטרה על כך במשך שלוש שנים, כי לא ניתן לכך אישור של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין. הסערה התקשורתית שהתחוללה עם פרסום הפרשה הביאה לכך שהיועץ הורה על חקירת השופט, לאחר שהמשטרה טענה כי יש בידה תשתית ראייתית המספיקה להעמדתו לדין.

בסוף חודש מאי השנה הודיע היועץ כי הוא מאמץ את עמדת פרקליטות המדינה, שגרסה לאחר בדיקה כי אין הגיש כתב אישום נגד השופט. וינשטיין הסביר כי בעת מתן ההחלטה הוא ראה לנגד עיניו את טובת הילדים ומדיניות התביעה בתיקים שכאלה. "אלימות ושיטות חינוך שאלימות בצדן, לא כל שכן נגד קטינים, פסולות הן מכל וכל והן שריד לתפיסה חינוכית שראוי לה שתחלוף מן העולם", כתב היועץ, "מאידך, טיפול בתיק אלימות בין הורה לילדיו מצריך רגישות רבה. כניסה ברגל גסה למארג רגיש ועדין זה, יכול שנזקה, במקרים מסוימים, יהא רב מתועלתה. כך כשהחשוד הוא שופט, כך כשהחשוד הוא כל אדם אחר".

בעקבות החלטה זו סברו במערכת המשפט כי יש להותיר את השופט בתפקידו. יש לדעת, כי כדי שיוחלט להדיח שופט מכהן נדרש רוב של שבעה מתוך תשעה בוועדה לבחירת שופטים, וכלל לא בטוח שהיה מושג רוב כזה. לכן הוחלט בסופו של דבר, על דעת שרת המשפטים ונשיא העליון, להשיבו לתפקידו בתחילת ינואר הקרוב.

פרקליטיו של השופט, עורכי-הדין אלי זהר ורועי בלכר, מסרו לתקשורת: "אנו מברכים על החלטתם של נשיא בית המשפט העליון ושרת המשפטים, אשר שקלו את חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, על כל היבטיה, ונפגשו בעניין עם השופט. ההחלטה בעניינו של השופט היא החלטה מידתית, המאזנת נכונה בין כל השיקולים הרלוונטיים. עתה, יש להניח לכבוד השופט ולמשפחתו ולאפשר להם לשוב לשגרת חייהם".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן