Skip to content

ליברמן: "100 אלף איש נטבחו במדינה שכנה – והעולם ממשיך לדבר"

"אני ממליץ לכולם לא לנסות אותנו ולא לגרור אותנו למערכה בסוריה", אמר יו"ר ועדת החוץ והביטחון. "אנחנו ערוכים לכל מצב ויש לנו כל התשובות לכל תרחיש. יודעים את זה היטב בדמשק, בריסל, וושינגטון, מוסקבה - וגם ברובע דאחיה בביירות. אני ממליץ לכולם לא לנסות אותנו. עדיף שלא"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לא חלפו אלא כמה שעות, מאז דרש ראש הממשלה משריו, שלא להתבטא בנושא הסורי, ויו"ר ועדת החוץ והביטחון, אביגדור ליברמן – שתפקיד שר החוץ נשמר עבורו ע"י ראש הממשלה – דיבר ולא חסך את מילות הביקורת והאזהרה שלו. "בחודשים האחרונים ראינו דבר שאין לו תקדים – 100 אלף איש נטבחו במדינה שכנה, סוריה, והעולם ממשיך לדבר", אמר ליברמן בכנס הרמת כוסית לראש השנה שערך לחברי מפלגתו.

"אל תנסו אותנו". ליברמן (צילום: דן בר דוב)
"אל תנסו אותנו". ליברמן (צילום: דן בר דוב)

"אני ממליץ לכולם לא לנסות אותנו ולא לגרור אותנו למערכה בסוריה", אמר יו"ר ועדת החוץ והביטחון. "יש הרבה גורמים בעולם שמנסים לגרור את ישראל לקלחת הסורית – ואין לנו כוונה כזו. יחד עם זאת אנחנו ערוכים לכל מצב ויש לנו כל התשובות לכל תרחיש. יודעים את זה היטב בדמשק, בריסל, וושינגטון, מוסקבה – וגם ברובע דאחיה בביירות. אני ממליץ לכולם לא לנסות אותנו. עדיף שלא.

"המסקנה שלי – כמו של רבים אחרים, היא שאנחנו צריכים לסמוך קודם כל על עצמנו", אמר ליברמן. "אנחנו רואים מסביבנו שפיכות דמים וצריכים להיות ערוכים לכל תרחיש אפשרי. יחד עם זאת, אין שום מקום להיכנס לפאניקה ולהיסטריה – ולא לתורים ארוכים אחרי המסכות".

ליברמן הזהיר כי איראן מנצלת את המצב בסוריה כדי לקדם את תכנית הגרעין שלה. "אנחנו מסתכלים על חלקו השני של העולם שמתייחס לאירועים האלה רק כדי להגביר את הטרור ושפיכות הדמים. האירנים מנצלים בנחישות את המצב כפי שנוצר וממשיכים בתכנית הגרעין שלהם. אין מדינה שמתמודדת עם כל כך הרבה איומים כמו מדינת ישראל".

עוד מדברי ליברמן: "תשומת הלב הבינלאומית לנושא המשא ומתן עם הפלסטינים היא מוגזמת. אין לי שום הסבר הגיוני לדבר הזה. הקהילה הבינלאומית נכשלה בפתרון כל הסכסוכים, לא משנה באיזו יבשת ובאיזה מקום, ומחפשת לפצות את עצמה דווקא בוויכוח עם הפלסטינים. מעורבות היתר הזו של הקוורטט, האיחוד האירופי, האו"ם ושליחים למיניהם רק מרחיקה את פתרון הבעיה. אנחנו לא צריכים פה שום שמרטף או בייביסיטר. אם רוצים לפתור את הבעיה, תנו לנו להתמודד עם הפלסטינים לבד".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון התייחס לביקורת שנמתחה עליו מצד האופוזיציה, על כי לא כינס את הוועדה: ״לא כינסתי את הוועדה כי זה היה גורם להגברת ההיסטריה והפאניקה, ואין צורך בזה. הוועדה עוקבת מקרוב אחר הנעשה באמצעות ועדות משנה ועושה עבודה רצינית", אמר.

[related-posts]

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    6 בספטמבר 2013 @ 8:29

    כל מילה בסלע

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן