Skip to content

ניסיון עוקץ בשטחים – 2 החשודים נמלטו מהמשטרה

שוטרי יס"מ ובלשי תחנת בנימין לכדו אמש חשוד שניסה "לעקוץ" סוחר של מסכי טלוויזיה. שותפו נמלט וזהותו ידועה. לאחר מעצרו הצליח החשוד להימלט מידי השוטרים ונלכד שוב כשהוא מסתתר מתחת למבנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שני תושבי השטחים חשודים בניסיון "עוקץ", אחד מהם נעצר וחברו נמלט מידי כוחות המשטרה. אמש (שני), הגיעו שני פלסטינים, אחד מהם בן 25, תושב שכם למחסום נעלין בקרבת הכפר. השניים הגיעו לקבל סחורה מישראל ולבצע עסקת מזומן בשווי של 35 אלף שקלים. אל המקום הגיע רכב מסחרי ובו הסחורה: מסכי טלוויזיה בשווי האמור.

החשודים ניגשו אל הרכב במטרה לבצע את עסקת התרמית, וכשהבינו שה"מוכרים" לא יוותרו להם בקלות, שלף אחד מהם סכין, כך נטען, וניסה לבצע שוד מזוין. אלא שבשלב זה ציפתה לשניים הפתעה. ה"מוכרים" התגלו כאנשי יס"מ ובלשי משטרת תחנת בנימין. לאחר מאבק קצר, הצליח אחד מהשניים להימלט והשני נעצר.

הסחורה ששימשה את המשטרה לעסקת ה"עוקץ" (צילום: דוברות ש"י)

למשטרת בנימין הגיעו בשנה האחרונה תלונות רבות על מעשי "עוקץ" של פלסטינים שמזמינים סחורה מסוחר ישראלי המתפתה לתשלום מזומן, והסחורה נשדדת ממנו בסופו של דבר.

אמש בשעות אחר הצהריים, הגיעו שני החשודים אל מקום סמוך לכפר נעלין הסמוך למודיעין עילית, כדי לקבל את מסכי הטלוויזיה שהזמינו מסוחר ישראלי. השניים תיכננו לקחת את הסחורה בלי לשלם ולהיעלם בשטחים. העסקה היתה אמורה להתבצע בתוך הרכב שבו מצויה הסחורה.

כאשר הגיעו החשודים לרכב, שלף אחד מהם סכין יפנית ואיים על הסמוי, לוחם יס"מ. בין לוחם היס"מ לחשוד התפתח קרב קצר ובו הצליח לוחם היס"מ לנטרל את החשוד מבלי להיפגע. התוקף בן ה-26 נעצר ואילו החשוד השני הצליח להימלט ברכב מילוט שהמתין בקרבת מקום.

גם החשוד שנעצר הצליח בהמשך להימלט מן המשטרה: הלילה הוא חמק מידי השוטרים שהופקדו על שמירתו, בנקודת משטרה במתחם בית החולים שבכפר שאול, וברח ממעצרו. כוחות יס"מ ומסוק משטרתי שעלה לאוויר סרקו אחריו ולכדו אותו הבוקר כשהוא מסתתר מתחת למבנה במתחם בית החולים ביישוב. מפקד מחוז ש"י מינה קצין בודק לבירור נסיבות האירוע. ממשטרת ש"י נמסר כי זהות החשוד השני שנמלט ידועה, וכי ייעצר בקרוב.

דובר משטרת ש"י, רפ"ק שי דוד, קרא לציבור הסוחרים לא להתפתות לכסף קל בתמורה לביצוע הזמנות של סחורות בסכומים גבוהים במפגשים ובכניסות לכפרים בשטחים, כאשר המזמינים לא מוכרים לסוחר היטב. "מקרי העוקץ חוזרים ונשנים על עצמם ולא תמיד ה"עוקצים" מסתפקים בסחורה בלבד", מזהיר דוד, "האירוע הזה ממחיש כי העוקץ עלול להוביל לשוד מזוין, דבר שעלול היה לגרום לפגיעה בנפש ולא רק גניבת רכוש", הוא הזהיר.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן