Skip to content

יעלון: "מי שמעלה על דעתו לפגוע בישראל ישלם מחיר כבד מאוד"

הנשיא שמעון פרס: "הצעת הפשרה הרוסית כרוכה במשא ומתן, מאחר שהסורים הוכיחו כי אינם אמינים וכי אין לסמוך על יושרם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"מי שמעלה על דעתו לפגוע בשגרת החיים של אזרחי ישראל – תגובתנו תהיה קשה והמחיר שישלמו אויבינו יהיה כבד מאוד". כך שב ומזהיר שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון.

יעלון (צילום ארכיון: דן בר דוב)
התגןבה תהיה קשה. יעלון (צילום ארכיון: דן בר דוב)

"כאן, במקום הזה, ובין היתר בזכותכם ובזכות שכמותכם, באה לידי ביטוי עוצמתו של צה"ל, אשר מאפשרת לנו להוביל את מדינת ישראל באחריות ובשיקול דעת, וגם להבהיר לכל מי שחפצים לפגוע בנו, מה תהיינה ההשלכות לצעד שכזה", אמר השר יעלון בכנס קצינים ונגדים מצטיינים.

נשיא המדינה שמעון פרס, נשא הערב דברים באירוע מיוחד לציון חמישים שנה למועצת העיתונות בישראל והתייחס להצעת הפשרה של רוסיה בנוגע לנשק הכימי בסוריה: "כשרואים ילדים מתים מגז אי אפשר לעמוד מנגד", אמר הנשיא פרס. "נשיא ארצות הברית ברק אובמה נוקט בצעדים נכונים, בהתחלה הוא היה לבדו אך היום אנו יודעים כי  סוריה לא תישאר כפי שהיא. סוריה הולכת להשתנות. עד היום היו מדינות שהאמינו כי אין צורך לעשות דבר, והיום אנו רואים שינוי חשוב ומשמעותי". הנשיא הוסיף ואמר: "הצעת הפשרה הרוסית כרוכה במשא ומתן, מאחר והסורים הוכיחו כי אינם אמינים וכי אין לסמוך על יושרם".

לשאלת המנחה כיצד רואה הנשיא  את ההחלטה שתילקח על ידי הקונגרס האמריקני והשפעתה על מעמדה של ארצות הברית בעולם אמר הנשיא פרס: "הנשיא אובמה מתמודד עם מערכת דמוקרטית ואני מצדיע לה. אני בטוח כי יהיו הצעות שונות בקונגרס לגופו של עניין. אין לי ספק כי השיקול המוסרי הוא השיקול הראשי המנחה את הנשיא אובמה".

הנשיא התייחס גם לסוגיית הגרעין האיראני ואמר: "איראן שונה מסוריה, אך דומה בדבר אחד – זוהי בעיה של העולם כולו ולא של מדינה אחת בלבד. איראן בונה פצצה גרעינית ויותר מכך בונים טילים ארוכי טווח עם ראשי נפץ גרעיניים ומכחישים זאת. איראן יכולה להיענות לדרישות העולם או שהעולם יפעל נגדה בנחישות".

בנוגע לתהליך השלום עם הפלסטינים אמר הנשיא פרס: "אין לנו אלטרנטיבה אחרת מלבד תהליך השלום, לא לנו ולא לפלסטינים. המנהיגים קיבלו החלטות אמיצות ושלום הוא החלטה מנהיגותית של פשרה – אין מנוס מפתרון של שתי מדינות לשני עמים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן