Skip to content

אל על תחדש את טיסותיה לאילת ביום ראשון

מנהל רת"א החליט לאפשר לאל על להמשיך ולטוס לאילת בנתיב הרגיל לשבועיים עד להתארגנותה לתהליכי הטיסה החדשים. מאל על נמסר: "לצערנו, למרות פניותינו לפני שבוע להאריך את פרק הזמן התקבל האישור רק עכשיו". עד כה בוטלו ארבע טיסות. טייסים: ההוראה לטוס בנתיב החדש ניתנה ללא כל הבדיקות המשלימות הדרושות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

בעקבות אישור רשות התעופה האזרחית (רת"א), שניתן אתמול, להמשך פעילות אל על בנתיב המקורי בשדה התעופה באילת לשבועיים הקרובים, כל טיסות היום של אל על לאילת LY401/402/403/404 יופעלו כסדרן החל מיום ראשון 15 בספטמבר ועד ל- 25 בספטמבר 2013. כך מסרה היום החברה. עד כה ביטלה אל על 6 טיסות לאילת, בעוד ארקיע וישראייר ממשיכות להטיס נוסעים לאילת, במטוסי ATR-72 הקטנים.

מנהל רת"א גיורא רום, החליט אתמול לאפשר לחברת אל על להמשיך ולבצע את טיסותיה לאילת בנתיב הטיסה הרגיל שבו נהגה החברה לטוס עד כה. עד כה בטולו ארבע טיסות של אל על לאילת.

דאגה לרוכשי הכרטיסים. גיורא רום מנהל רת"ט (צילום: ויקימדיה)
דאגה לרוכשי הכרטיסים. גיורא רום מנהל רת"ט (צילום: ויקימדיה)

האישור של מנהל רת"א ניתן לאל על לתקופה של שבועיים, לאחר תיאום עם מערכת הביטחון, זאת עד להתארגנותה לתהליכי הטיסה החדשים שנקבעו על ידי רת"א. מנהל רת"א ציין כי ההחלטה לאפשר לאל על לטוס בנתיב הקודם, התקבלה אך ורק מתוך דאגה לנוסעי אל על שרכשו כרטיסים.

לבחון טיסה בטוחה במטוסי סילון

מאל על נמסר: "אנחנו שמחים שמתאפשר לאל על לטוס בנתיב הרגיל בשבועיים הקרובים. לצערנו למרות פניותינו לפני שבוע להאריך את פרק הזמן התקבל האישור רק עכשיו אבל מוטב עכשיו מלעולם לא. בניגוד להודעת רת"א חברת אל על אינה זקוקה לזמן להתארגן אלא לבחון האם הנתיב החדש מאפשר טיסה בטוחה במטוסי סילון עליה החברה לא תתפשר. חברת אל על תחזור לטוס בהקדם בנתיב המקורי לאילת, מקווים שכבר מחר".

בעיות המתווה החדש

מתווה נתיב הטיסה לאילת החדש
מתווה נתיב הטיסה החדש לאילת

טייסים בכירים טענו היום בשיחה עם מגפון, כי ההוראה לטוס במתווה הנתיב החדש לאילת, ניתנה ללא כל הבדיקות המשלימות הדרושות, כפי שנעשה בעת כל תכנון של נתיב טיסה חדש בתעופה האזרחית. "מדובר בכניסה לים שבו גובלות מצרים, ירדן וערב הסעודית. כניסה לעומק הים ולבצע שם סיבוב כדי לחזור ולנחות באילת, תגרום למטוסים גדולים כמו בואינג 737 שבו טסה אל על לאילת, להתקרב בעת הסיבוב חזרה לאילת סמוך מאוד לגבולות מדינות אלה, או אפילו לחצות אותם. מה שמחייב לקבל את אישורן של המדינות האלה (באמצעות ארגון התעופה הבינלאומי) וזה לא ברור אם נעשה".

עוד טענו הטייסים, כי לא ברור להם האם מתווה נתיב הטיסה החדש לאילת לא מתנגש בנתיבי הטיסות האזרחיות לנמל הבינלאומי עקבה בירדן ולא ברור מה יקרה מעל הים במזג אוויר גרוע. וגם "כאשר יש צורך 'ללכת סביב' חייבים לטוס מחדש לאורך כל המתווה החדש מעל הים, במקום לעשות זאת לפי המתווה הרגיל הקצר יותר".

הטייסים העירו עוד, כי הגיע הזמן להגדיר את שדה התעופה אילת, בגלל כל הבעיות הסביבתיות והבטיחותיות הקשורות בו, כשדה מיוחד, ולחייב טייסים-מפקדים (Pilot in command) לטוס לשם לפי הנוהל הישראלי OPS 1.1.031, המתייחס לטיסות לשדה תעופה מיוחד.

[related-posts]

6 Comments

  1. צדוק התקוה
    12 בספטמבר 2013 @ 19:42

    תודה על מפת מתווה נתיב הטיסה החדש לאילת עכשיו יהיה יותר קל להשמיד את המטוסים באויר

    • עמית מנדלזון
      12 בספטמבר 2013 @ 19:43

      אתה באמת חושב שזה סודי ? כל אחד יכול להשיג את נתיבי הטיסה

      • צדוק התקוה
        12 בספטמבר 2013 @ 19:53

        בקיצור אתה חושב שאין לזה חשיבות אני חונכתי אחרת

        • עמית מנדלזון
          12 בספטמבר 2013 @ 19:58

          זה מידע פומבי, אני לא יודע מי חינך אותך אני מניח שההורים שלך עובדי השב"כ. אבל זה מידע פומבי בכל העולם של כל חברות התעופה בכל מדינה שהיא

          • צדוק התקוה
            12 בספטמבר 2013 @ 20:40

            למה הורי ……………

          • עמית מנדלזון
            12 בספטמבר 2013 @ 20:49

            אז לא הוריך חינכו אותך ? הרי אמרת "אני חונכתי אחרת"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן