Skip to content

פירון: השכלה טכנולוגית היא אינטרס כלכלי מובהק של ישראל

לדברי השר, התפיסה המיושנת של אמא הרוצה שבנה המוצלח יהיה רופא או עורך דין בלבד היא לא רלוונטית לעולם פורץ דרך בתחומי מדע וטכנולוגיה. הממשלה חייבת לפתח תכנית הסדרה רב שנתית, שמטרתה צמצום עד כדי השוואה בין מסלולי ההשכלה הטכנולוגית להשכלה האקדמאית. הדברים נאמרו לנוכח משבר תקציבי המאיים על פתיחת המכללות השנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משבר תקציבי מאיים על פתיחת שנת הלימודים הקרובה במכללות הטכנולוגיות. בתום פגישה משותפת בערב החג בין שר החינוך ח"כ הרב שי פירון לבין פורום המכללות סוכם כי יש חשיבות עליונה להציל את המכללות הפזורות ברחבי ישראל ואת 24,000 הסטודנטים להנדסאים הלומדים בהן. יו"ר פורום המכללות הטכנולוגיות, ד"ר יוכבד פנחסי אדיב, מברכת על תמיכת השר פירון. "יש שרים בירושלים", אמרה. 

"המדינה צריכה לפרגן להנדסאים". השר פירון (צילום: דן בר דוב)
"המדינה צריכה לפרגן להנדסאים". השר פירון (צילום: דן בר דוב)

השר פירון אמר בתום המפגש שהתקיים בלשכת השר בירושלים: "אני רואה חשיבות רבה בהמשך הקיום והפיתוח של המכללות הטכנולוגיות המכשירות הנדסאים, ורואה בהשכלה הטכנולוגית אופק התפתחות חשוב עבור בני נוער וצעירים, בוגרי מערכת החינוך, שירצו להמשיך את רצף הלימודים להשכלה טכנולוגית. לצערי דווקא במדינת ישראל קיים פער משמעותי בין מסלולי השכלה אקדמאית למסלולי השכלה טכנולוגית, וזאת בניגוד לרוב המדינות המפותחות בעולם.

"המדינה צריכה לפרגן להנדסאים ולבנות סטטוס חברתי גבוה לבוגרי המכללות הטכנולוגיות. התפיסה המיושנת של אמא הרוצה שבנה המוצלח יהיה רופא או עורך דין בלבד היא מיושנת ולא רלוונטית לעולם פורץ דרך בתחומי מדע וטכנולוגיה. הממשלה חייבת לפתח תכנית הסדרה רב שנתית, שמטרתה צמצום עד כדי השוואה בין מסלולי ההשכלה הטכנולוגית להשכלה האקדמאית ובכך לשנות את המצב הנהוג כיום.

"יש חשיבות גבוהה להגיע לפתרון מוסכם בין הממשלה לבין המכללות, באופן שיאפשר את פתיחת שנת הלימודים במכללות כסדרה. מדובר באינטרס כלכלי מובהק של המשק הישראלי. אני משוכנע שבשיתוף פעולה ראוי עם שר האוצר ושר הכלכלה נוכל למצוא דרך לסייע למכללות. כמי שאמון על מערכת החינוך וההשכלה הגבוהה בישראל אני נכון לסייע לקידום הנושא".

יו"ר פורום המכללות הטכנולוגיות, ד"ר יוכבד פנחסי אדיב, אמרה: "אנו מברכים על תמיכתו של השר פירון בהשכלה הטכנולוגית ובהנדסאים. יש שרים בירושלים ונקווה שהממשלה תקדיש חשיבה משותפת להסדרת מעמד ההנדסאי והכשרתו עבור התעשייה וצמיחת המשק".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן