Skip to content

הפגנה זעם בבת ים נגד העסקת ערבים

רציחתו של תומר חזן בידי עובד מסעדת הבשרים גררה תגובות גזעניות וקריאות "מוות לערבים" מול המסעדה בה עבדו השניים בבת ים. המשטרה שמרה שלא תתפתח אלימות והעדיפה לתת להפגנה להתפזר. השר בנט: "עשרים שנה לאחר הסכמי אוסלו הפרטנר שלנו לא השתנה". ההלוויה תיערך היום בבית העלמין הצבאי בחולון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמאתיים מפגינים זועמים התגודדו אמש (מוצ"ש) מול מסעדת "צחי בשרים" בבת ים, מקום עבודתם של תומר חזן והמחבל שרצח אותו, נדאל עמר, במחאה על העסקת ערבי במסעדה. המפגינים זעמו על בעלי המסעדה שהעסיק במסעדתו ערבי וקראו "צחי תיסגר", "מוות לערבים" ו"בת ים יהודית".

המפגינים הזועמים תובעים מבתי העסק שלא להעסיק ערבים. משטרת בת ים לא התערבה והציבה כוחות במקום לשמירת הסדר ומניעת אלימות.

דובר צה"ל מסר כי הלוויתו של סמל תומר חזן מבת-ים, אשר גופתו נמצאה בשעות הבוקר באזור יהודה ושומרון, תיערך היום (א'), י"ח בתשרי תשע"ד, 22 בספטמבר 2013, בשעה 16:00 בבית העלמין הצבאי בחולון. דובר צה"ל העביר את בקשת המשפחה להימנע מסיקור תקשורתי של הלוויה.

מפגינים אמש מול צחי בשרים (צילום באדיבות אלירן אביטל, HNN)
מפגינים אמש מול צחי בשרים (צילום באדיבות אלירן אביטל, HNN)

מפקד חטיבת אפרים, אל"ם רן כהנא, אמר בהתייחס לאירוע כי "במהלך הלילה, בעקבות דיווח על חייל נעדר, פעלו כוחות רבים בחטמ"ר אפרים, יחד עם כוחות מערכת הביטחון והמשטרה, על מנת לאתר את החייל. לפנות בוקר בפעילות מאוד מהירה ונחושה עצרנו מספר מעורבים שככל הנראה מעורבים בהעדרות החייל".

״יעם מחבלים שזורקים גופות חיילים לבור לא עושים שלום, אלא נלחמים בהם בלי רחמים״, אמר אמש השר נפתלי בנט בתגובה לרצח החייל תומר חזן. "עם ישראל כולו שולח הערב את תנחומיו למשפחת חזן על הרצחו של תומר בידי מחבל נפשע. עשרים שנה לאחר הסכמי אוסלו הפרטנר שלנו לא השתנה. הרצח שנועד לשחרר מחבל של הפתח, לשחרר חייל של אבו מאזן שוב מראה לנו מי הפרטנר שלנו״.

יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', שלחה את תנחומיה למשפחתו של סמל תומר חזן ושיבחה את כוחות הביטחון על הפיענוח ועל לכידת המחבל, שמנעו ממנו לנהל מו"מ על גופת הנרצח כפי שזמם. "זהו מעשה מזעזע, שפל ונתעב, שהיה בו גם ניצול של היתר השהייה בישראל וניצול האמון שרחש תומר ז"ל לרוצח". יחימוביץ' קראה לרוה"מ לא להיכנע לטרור ולהמשיך במו"מ עם הפלסטינים, כדי להבטיח את ביצורה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ אביגדור ליברמן, אומר כי "רצח החייל תומר חזן ז"ל מוכיח שוב כי לרשות הפלסטינית בהנהגת אבו-מאזן אין כל רצון או כוונה לשלום עם ישראל". ליברמן פרסם את דבריו אלה בעמוד הפייסבוק שלו. "הרוצח נדאל עמאר הוא ממשפחה מוכרת המזוהה עם הפת"ח ולפני כמה חודשים אף שידרה הטלויזיה הפלסטינית כתבה אוהדת על אחיו המחבל של הרוצח, שאותו הוא רצה לשחרר מהכלא בתמורה לחייל שחטף", אומר ליברמן.

"בכניסה לבית המשפחה היו תלויות גם תמונותיהם של אבו-מאזן וערפאת. לאור כל זאת, העובדה שהרשות הפלסטינית או מישהו מבכיריה לא גינו בצורה ברורה את הרצח מוכיחה שוב כי המו"מ שמנהלים כעת הפלסטינים עם ישראל הוא מבחינתם צעד טקטי בלבד, שנועד רק לשפר את מצבם הבינלאומי ולנסות ולהאשים את ישראל. אין להם כוונה אמיתית להגיע להסדר עם ישראל והם ממשיכים לעודד ולתמוך ברצח ישראלים", אומר ליברמן.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן