Skip to content

בי"ד לעבודה אישר: שביתה כללית ביום שלישי. נתב"ג רק שש שעות

הספירה לאחור לקראת השבתת המשק החלה. בית הדין הארצי לעבודה בירושלים אישר.אם הצדדים לא יגיעו להסכמה ביניהם - ישבית עיני את כל המשק, ביום שלישי . ההסתדרות היא בעד העלאת שכרם של עובדי הקבלן, אבל איך עושים את זה? עד היום כלום. דיבורים כמו חול ואין מה לאכול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הספירה לאחור לקראת השבתת המשק החלה. בית הדין הארצי לעבודה בירושלים אישר.אם הצדדים לא יגיעו להסכמה ביניהם – ישבית עיני את כל המשק, ביום שלישי . ההסתדרות היא בעד העלאת שכרם של עובדי הקבלן, אבל איך עושים את זה? עד היום כלום. דיבורים כמו חול ואין מה לאכול

מאת מלכה שחם דוראון

בית הדין לעבודה בירושלים אישר השבתה כללית של המשק ביום שלישי. נכון. זה נושא נגרר כבר שלושה חודשים. ההסתדרות המעסיקים וחוזר חלילה.על סכסוך העבודה הזה, הכריז עופר עיני, יו"ר ההסתדרות כבר בחודש אוקטובר האחרון. השבתת נתב"ג אושרה לשש שעות בלבד, עד הצהרים.

ההסתדרות היא בעד העלאת שכרם של עובדי הקבלן. אבל איך עושים את זה? עד היום  כלום. דיבורים כמו חול ואין מה לאכול. ההסתדרות עדיין לא השיגה דבר.

הנושא החם על הפרק של עובדי הקבלן, מתאים לתקופה. מתאים לגל של צדק חברתי ששוטף וגואה. שכחו שפעם מזמן הפריטו אותם מן ההסתדרות והעבירו אותם לקבלני משנה וחברות פרטיות, בשקט. אף אחד בהסתדרות לא צייץ. שנים עברו והמשק פעל פעולתו. עסקנים באו, הלכו ולא התעניינו בעובדי הקבלן ובתנאי העסקתם המחפירים, ללא זכויות סוציאליות ללא פנסיה.

כעת,  עופר עיני, יו"ר ההסתדרות מנסה לאיים בשביתה. הוא רוצה להזיז את העגלה התקועה עמוק בבוץ. מנגד עומדים גופים חזקים במשק, שלא רוצים לשלם לעובדים יותר כסף.

כסף זה משהו שמעניין מאד את משרד האוצר, המעסיקים, חברות כוח אדם ומרכז השלטון המקומי. למה להעלות את שכר המינימום בעשרים וחמישה אחוזים? למה לשלם במקום 4100 ₪ לחודש כמעט כפול? האוצר מעדיף שהכסף יישאר בקופתו.

לכן, עיני מאיים בשביתה. כי רק ככה אולי יקשיבו לו. השביתה איננה מטרה. ככה הוא אמר. היא רק שוט לקידום עניינים יגעים ונסחבים בנושא שכרם ותנאי העסקתם של עובדי הקבלן. עיני רוצה שהציבור ידע מראש. שכל האזרחים יפנימו שביום שלישי הקרוב שבת. הכל סגור. כך הוא גם מלחיץ וגם נותן אפשרות לאוצר לנהל איתו משא ומתן. המילה הזו שכתובה בדרך כלל עם גרשיים: מו"מ – ולא הובילה עד היום לשום מקום.

בינתיים לא מדובר על כל עובדי הקבלן אלא רק בסקטורים של עובדי ניקיון, מורים, עובדים סוציאליים ועובדי עמותות. את העובדים בחברות השמירה  למשל, השאירו מחוץ למו"מ. כלומר, חלק יישארו כמו שהם. חסרי תקווה, להעלאה בשכר ולתנאי העסקה.

במשרד האוצר יושבים פקידים, ימים ולילות ומחשבים בטבלאות את העתיד. אומרים משם שהמשרד מוכן לשפר את תנאי העבודה ולהוסיף. אולי עשרים וחמישה אחוזים. אולי פחות. בינתיים עיני רוצה לעשות שינוי 'מבנה העסקה' לעובדי הקבלן כדי שיעברו להעסקה ישירה ואף חברה לא תגזור משכרם קופון בדרך. העובדים מחכים.  אין להם ברירה. לכן יש להם סבלנות. הם צריכים להביא אוכל הביתה.

1 Comment

  1. עמוס
    2 בפברואר 2012 @ 20:19

    פיסת אינפורמציה מרתקת, תודה על השיתוף
    המשיכי במלאכת הקודש מלכה, נהנה לקרוא את כל כתבותייך.
    המשיכי לפקוח את עינינו .
    ואמן , שמשהו ישתנה כבר במציאות העגומה האינסופית הזאת של ניצול העובדים הפשוטים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן