Skip to content

נחשפה הונאה בסך 3.5 מיליון. כעת מחפשים את כל המעורבים

המשטרה חשפה חוליה שעסקה בזיוף מסמכים רשמיים של בתי משפט ובנקים. המסמכים המזויפים שימשו אותם לשכנע אנשים במסגרת ייעוץ פיננסי מזויף, שתמורת קיבלו הון תועפות מהלקוחות התמימים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 המשטרה חשפה חוליה שעסקה בזיוף מסמכים רשמיים של בתי משפט ובנקים. המסמכים המזויפים שימשו אותם לשכנע אנשים במסגרת ייעוץ פיננסי מזויף, שתמורת קיבלו הון תועפות מהלקוחות התמימים

מאת אביב סלע

בעל עסק לייעוץ פיננסי נעצר לאחר שנחשף כאחד מחבורת אנשים שהונו אזרחים תמימים בסכום של 3.5 מיליון ש"ח. מעצרו הוארך בחמישה ימים לצרכי חקירה ואיתור חשודים נוספים.

החשוד, יאן קליימן בן 40, תושב מרכז הארץ, חשוד שפתח עסק למתן ייעוץ ללקוחות שונים, המבקשים לבדוק האם הריביות שגבו מהם הבנקים תקינות. קליימן פנה ללקוחותיו ונתן להם חוות דעת כי הם משלמים ריביות יתר ושיוכל להחזיר להם את הכסף.

קליימן פיתח שיטה משומנת בה הצליח לזייף מסמכים רישמיים של בתי משפט ובנקים, מסמכים המראים ללקוחותיו כי הצליח להחזיר להם כספים שנגבו מהם באופן לא תקין. הלקוחות, שלא הבינו בתקנות הסבוכות של ריביות הבנקים, ראו את המסמכים הרשמיים כביכול ושילמו לו בשמחה על טרחתו. לאחר מעצרו, הוביל החשוד את חוקריו למקום המחבוא בו הסתיר את החותמות המזוייפות.

את קליימן ייצג האיש שייסד את הסנגוריה הציבורית, פרופ' קנת מן. מן שביקש למנוע מלקוחו את המשך השהייה בבית המעצר, ציין כי מרגע שנתפס והשיטה פורסמה – אין חשש שימשיך לרמות ולהוות סיכון ממשי.

השופט אביחי דורון מבית משפט שלום תל אביב שלא התרשם יתר על המידה מטיעוני מן, ציין בהחלטתו כי קליימן הפך את החיסכון הוירטואלי של לקוחותיו לכסף מוחשי שגבה במרמה. לדבריו חלק מסכומי הכספים שקיבל היו על סך מאות אלפי שקלים והיקף המרמה כולה מתקרב לסך של 3.5 מיליון שקל. המשטרה מעצרו הוארך בחמישה ימים, במהלכם תנסה המשטרה לאתר שותפים נוספים שלקחו חלק בהונאה.

3 Comments

  1. אתגר
    27 במרץ 2012 @ 22:22

    הוא עושה את זה בצורה מתוחכמת ,הוא גבוה סכום של 10000 ש'ח כדי שזה שאכל אותה לא ישתלם לו לתבוע שכן יצא שכרו בהפסדו

    • רועי
      2 ביוני 2012 @ 0:31

      המשטרה מחפשת שותפים נוספים ???
      שילכו החוקרים לרייעתו קמי אשר פתחה חברה חדשה כדי להמשיך ולהונות את אלו שתבעו את בעלה יאן קליימן. שילכו להורים אשר כול רכושו של יאן קליימן רשום על שמם.
      אני מכיר את האיש, מגמגם ומקרין חשיבות, ארכי נוכל שאין מילה אחת היוצאת מפיו שאמת היא. אין !
      מקווה בכול לב שירקב בכלא שנים ארוכות..

      • ח' אדמון
        10 ביוני 2012 @ 14:42

        הארכי נוכל יאן קליימן הצליח לעבוד אפילו על עורך הדין שלו, פרופסור קנת מן, אבי הסנגוריה הציבורית שטען בשמו כי עכשיו, משנחשף קליימן יאן כנוכל ונחשפו שיטות העבודה שלו-אין הוא מהווה סכנה יותר מאחר ולא ימשיך יותר במעשיו ולכן ניתן לשחררו ממעצר. ובכן, הנוכל קליימן יאן חזר לסורו מיד עם שחרורו וממשיך בשקריו ובתרגילי העוקץ שלו. מי שאינו רוצה להכווה מנוכליותיו- נדרש להזהר ממנו כמו מאש

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן