Skip to content

לחיאני: ארוץ לראשות העיר, מה שקובע זה אמון הציבור

ראש העירייה התבשר היום כי המדינה החליטה להגיש נגדו כתב אישום. התנועה לאיכות השלטון קוראת ללחיאני להתפטר לאלתר. לחיאני: אשקול לעומק את התפטרותי בשבוע הקרוב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במסיבת עיתונאים מאולתרת שנערכה היום (שלישי) אחר הצהריים  בלשכתו שבבנין עיריית בת ים, הודיע ראש העירייה שלמה לחיאני כי הוא הופתע בתום עשר שנים של שירות לציבור לקבל כתב אישום המכתים את שמו. "בחלום הכי שחור שלי לא חלמתי שאואשם. כל התהליך הזה קלוקל, כמו שידעו להגיע לבתי בחמש בבוקר ולעצור אותי כמו חבורת בריונים, כך ידעו להגיש נגדי כתב אישום". לחיאני מכהן כראש העירייה מאז 2003. הוא הודיע כי יתמודד בבחירות המקומיות בעוד שלושה שבועות.

"בכתב האישום אין דבר דרמטי. אני מאמין שהפינלה יהיה זיכוי מוחלט", אמר היום לחיאני והוסיף: "כתב האישום מאשים אותי בשלושה דברים: הראשון, לגבי אח שלי, לא מבינים על מה מדברים. הכל גלוי הכל על השולחן. גם בעניין ההלוואות לעובדים, הכל גלוי. לא הייתה כאן כוונה פלילית. לא ראיתי בכך פסול". הוא סיכם: "ראש עיר, אליבא דמשטרת ישראל, לא נחשב נציג ציבור. תושבי בת ים הם שיחליטו מי יוביל אותם. הם שיחליטו מי מעל באמונם. אני או אנשים אחרים".

התנועה לאיכות השלטון בישראל שיגרה בעקבות הגשת כתב האישום מכתב ללחיאני ולחברי מועצת העיר ובו  תבעה ממנו להתפטר לאלתר. בפנייה לחברי מועצת העיר נכתב כי אם לחיאני לא יעשה כך, על המועצה להדיחו מתפקידו. "מוטלת על מועצת העיר חובה להתכנס עוד השבוע ולהעביר את מר לחיאני מכהונתו, זאת ככל שמר לחיאני יבחר שלא להתפטר מתפקידו", כתבו עו"ד צרויה מידד-לוזון ומאיה גבר מהתנועה לאיכות השלטון. למרות דבריו כי יתמודד הודיע לחיאני במסיבת העיתונאים כי במהלך השבוע הקרוב יבחן את ההחלטה אם להתפטר מתפקידו.

לחיאני (צילום: Lavis10, ויקימדיה)
"אני מאמין שהפינלה יהיה זיכוי מוחלט". לחיאני (צילום: Lavis10, ויקימדיה)

ראש העירייה התבשר היום כי המדינה החליטה להגיש נגדו כתב אישום. הפרקליטות הודיעה היום ללחיאני ולפרקליטיו, כי בהמשך לשימוע שנערך בפני פרקליט המדינה, ולאחר שנשקלו בכובד ראש הטענות שהשמיעו, הוחלט להגיש כתב אישום בעניינו של מר לחיאני בעיקרי החשדות שיוחסו לו עובר לשימוע. החלטת פרקליט המדינה התקבלה בהמשך למספר ישיבות והתייעצויות שקוימו בלשכתו עם המשנה לפרקליט המדינה (פלילי), פרקליטת מחוז ת"א וצוות הפרקליטים המטפל בתיק. כתב האישום הוגש היום לבית המשפט השלום בתל-אביב, והעתק ממנו נמסר ל-לחיאני.

כתב האישום נגד מר שלמה לחיאני כולל ארבעה אישומים: שני אישומים שעניינם קבלת שוחד על-ידי לחיאני מבעלי עסקים בעיריית בת-ים; אישום העוסק בעבירה של מרמה והפרת אמונים ביחס לפנייתו של לחיאני לתשעה עובדים בעירייה בבקשה שיטלו הלוואות מהבנק ויעבירו לו את הכספים; וכן אישום שעניינו ניגוד העניינים בו היה מצוי לכאורה לחיאני בכך שהיה כביכול בעל מניות בחברה המפיצה מקומון בעיר בת-ים, בשעה שהעירייה התקשרה עם אותו מקומון ברכישת שטחי פרסום – בעניין זה העבירות בהן מואשם לחיאני הינן מרמה והפרת אמונים, עבירה על פקודת העיריות וכן עבירה של עדות שקר.

עוד נמסר לבאי כוחו של לחיאני, כי הוחלט לקבל טיעוניהם באשר לעבירות המס שנכללו במכתב החשדות שנשלח לו, ולסגור את התיק בהיבט זה מחוסר ראיות מספיקות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן