Skip to content

אישום: בעל רשת מרכולים שיחד את שלמה לחיאני

כתב האישום מצביע על מתן שוחד לכאורה בידי הבעלים של הרשת, עזרא דוש, לראש עיריית בת ים בתמורה לקבלת טובות הנאה כמו אישור רישיונות עסקיים ועוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרשת לחיאני: ימים ספורים לאחר הגשת כתב אישום נגד ראש עיריית בת ים, שלמה לחיאני, לפיו הואשם בקבלת שוחד, הגישה פרקליטות מחוז תל-אביב היום (חמישי) בצהריים, לבית המשפט השלום בתל אביב, כתב אישום נגד עזרא דוש והחברה בבעלותו, "סופר דוש בע"מ", בגין מתן שוחד ללחיאני. החברה מפעילה רשת מרכולים בעיר בת ים.

שלומי לחיאני (צילום: אתר עיריית בת ים)
עד השקל האחרון? שלומי לחיאני (צילום: אתר עיריית בת ים)

על פי כתב האישום, פנה לחיאני אל עזרא דוש בבקשה לקבל ממנו הלוואה בסך 200,000 ש"ח לאחר שחברת הבנייה וההשקעות שלו נקלעה לחובות של עשרות מיליוני שקלים לבנק המזרחי. לחיאני רצה לכסות את אחד מהתשלומים ששילם לבנק מחשבונו של אחיו. דוש נענה לבקשה ומסר ללחיאני, באמצעות אחיו אבי לחיאני, המחאה בסך 200,000 ש"ח.

לפי כתב האישום, שהוגש ע"י עורכי הדין  שרון כהנא, אלעד פנחס, ורד שפילמן ועדי אפלבוים-גרוזמן מהפרקליטות, הכספים ניתנו לשלמה לחיאני בלי שנחתם הסכם הלוואה, בלי שסוכם על ריבית כלשהי, וללא ערבים. כמו כן, הכספים לא הוחזרו במלואם לנאשמים, עד למועד הפתיחה בחקירה, אלא רק בחלקם. דוש רשם את ההלוואה בספרי החברה שלו כ"הלוואת בעלים" (סכום שנלקח כביכול על ידי הבעלים כהלוואה) ונתן את ההמחאה כאשר שם המוטב נותר פתוח. ההמחאה  הופקדה לחשבון האח וכיסתה חלק מתשלום החוב לבנק המזרחי.

עוד מצוין בכתב האישום, כי הלכה למעשה התקיימה מערכת קשרים ואינטרסים בין הנאשמים לבין עיריית בת ים ושלמה לחיאני באופן אישי, וכי במהלך השנים אישר שלמה לחיאני מספר בקשות שהוגשו על ידי החברה לרשות הרישוי המקומית, שלחיאני כיהן בה כיו"ר.

על פי כתב האישום, הנאשמים נתנו את ההלוואה בתנאים בהם ניתנה, כדי שישמשו את שלמה לחיאני, ובהמשך נמנעו מעמידה על השבת הסכום במלואו. הכל – בשל היותו ראש עיריית בת ים, תמורת פעולה הקשורה בתפקידו. מכתב האישום עולה כי  כנגד ההלוואה הזו נמסרה לנאשמים המחאה מחשבון אחיו של לחיאני על סך 200 אלף ש"ח, שהופקדה לחשבון החברה, אבל המחאה זו לא כובדה כי בוטלה בידי האח. אאיש מהנאשמים לא התריע, תבע או דרש מלחיאני את פרעון ההלוואה או פעל לגבות את החוב.

עם זאת, התביעה מציינת שראש עירית בת ים החזיר על חשבון החוב הזה 135 אלף שקלים במספר תשלומים. אבל לא כיסה את קרן ההלווה וגם לא ריבית או הצמדה. "חרף העובדה ששלמה לחיאני לא השיב את מלוא הכספים שקיבל מהנאשמים עזרא דוש וסופר דוש, עד למועד פתיחת החקירה נמנע הנאשם עזרא דוש מכל פנייה אל ראש העיר שלמה לחיאני, במישרין או בעקיפין, על מנת שישיב את יתרת הכספים". כמו כן, מצוין בכתב האישום, כי הנאשמים "נמנעו מעמידה על השבת הסכום במלואו, והכל – בשל היותו ראש העיר בת ים, בעד פעולה הקשורה בתפקידו, ובמטרה שייטה להם למשוא פנים בדרך כלל".

כתב האישום מאשים את סופר דוש במתן שוחד לפי סעיף 291 בחוק העונשין. לחיאני, שקיים מסיבת עיתונאים ביום הגשת כתב האישום נגדו, דיבר על הלוואה זו וטען כי החזיר אותה עד השקל האחרון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן