Skip to content

פוטר הקברניט שהנחית מטוס סאות'ווסט על חרטומו

התאונה של מטוס בואינג 737 של סאות'ווסט התרחשה ב-22 ביולי השנה בנמל התעופה לה גוארדיה בניו יורק. המטוס נגע במסלול עם גלגל החרטום שקרס, במקום עם הגלגלים הראשיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת סאות'ווסט פיטרה את הקברניט שהנחית את מטוס בואינג 737, ב-22 בחודש יולי השנה, בנמל התעופה לה גוארדיה בניו יורק, על גלגל החרטום שקרס והמטוס נחת על חרטומו. המטוס סטה הצידה ונעצר בדשא הסמוך למסלול.

מטוס בואינג 737 של סאות'ווסט לאחר הנחיתה על החרטום
מטוס בואינג 737 של סאות'ווסט לאחר הנחיתה על החרטום

"בשבוע שעבר עם השלמת הביקורת הפנימית שלנו על תאונת טיסת 345, הוחלט שהקברניט יסיים את תפקידו והקצין הראשון יאלץ לעבור הכשרה נוספת", מסרה דוברת סאות'ווסט וויטני אכינגר.

החלפת תפקידים לקראת הנחיתה

עוד מסרה החברה, כי היא שיתפה פעולה עם המינהל הארצי לבטיחות בתחבורה NTSB)) בחקירת האירוע. מ-NTSB נמסר, כי שני הטייסים החליפו פיקוד על הטסת המטוס, זמן קצר לפני הנחיתה ב-22 ביולי, כאשר המטוס היה בגובה פחות מ-400 רגל. לאחר החלפת התפקידים הטיס הקברניט את המטוס והקצין הראשון השגיח על מכשירי המטוס.

המטוס שטס לניו יורק מנאשוויל טנסי, נגע במסלול עם גלגל החרטום, שלא מתוכנן לשאת בעומס גדול בעת נחיתה ולכן הוא קרס. כתוצאה מכך, נחת המטוס על חרטומו. נגרם נזנק למכשור אלקטרוני ותשעה נוסעים נפצעו קל. זמן קצר לאחר התאונה ציינה חברת סאות'ווסט, כי הוראות הטיסה מחייבות נגיעה ראשונה במסלול עם הגלגלים הראשיים ורק לאחר מכן לנגוע עם גלגל החרטום.

מ-NTSB נמסבר, כי הקברניט עבד בחברת סאות'ווסט יותר מעשר שנים, מהן שש שנים בתפקיד קברניט, כשהוא צובר 12 אלף שעות טיסה, ביניהן יותר מ-7,900 שעות טיסה במטוס בואינג 737 ואילו הקצין הראשון טס בחברה 18 חודשים וצבר 5,200 שעות טיסה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן