Skip to content

נתניהו: בפגישותיי עם הרב תמיד החכמתי ולמדתי

ראש הממשלה הביע צער עמוק על פטירת הרב עובדיה יוסף: "היה ענק בתורה ובהלכה ומורה דרך לרבבות. פסיקותיו התחשבו בתמורות הזמן ובמציאות החיים המתחדשת". יחימוביץ': "זה הרגע להשאיר מאחור את אמירותיו השנויות במחלוקת ולזכור כי היה מנהיג רוחני ענקי ובעל יכולת נדירה ללכד סביבו ציבורים נרחבים". לפיד וסיעתו: "הסתלקותו מותירה חלל גדול בעולם התורה". הלווייתו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע צער עמוק על פטירתו של הרב עובדיה יוסף: "שמעתי ביגון כבד על לכתו של הרב הראשון לציון הרב עובדיה יוסף, מגדולי הפוסקים בדורנו. הרב עובדיה היה ענק בתורה ובהלכה ומורה דרך לרבבות. הוא פעל רבות להאדרת המורשת ישראלית, ובה בעת פסיקותיו התחשבו בתמורות הזמן ובמציאות החיים המתחדשת במדינת ישראל. הוא היה חדור באהבת התורה והעם.

"הערכתי מאוד את אישיותו הלבבית ואת דרכו הישירה. בפגישותיי עמו תמיד החכמתי ולמדתי. עם ישראל איבד את אחד מחכמי דור. אני שולח את תנחומי למשפחתו, לתלמידיו ולמוקירי דרכו הרבים".

הרב עובדיה יוסף (מקור: תנועת ש"ס)
מניחים בצד את המחלוקות. הרב עובדיה יוסף (מקור: תנועת ש"ס)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לרב עובדיה יוסף זצ״ל:

"שר וגדול הסתלק מאיתנו. הרב עובדיה יוסף, זכר צדיק לברכה, שהמוני בית ישראל מתאבלים מרה על לכתו, היה שר התורה של דורנו. הרב עובדיה היה מגדולי הדור – בעל ידע עצום בהלכה, פוסק סמכותי ונועז, וּמורה דרך לאלפים ורבבות.

"מה מאפיין תלמיד – חכם אמיתי? עצם הידיעה שלמרות חוכמתו העצומה, הוא עדיין בבחינת 'תלמיד'. יש לו עוד מה ללמוד, יש לו לאן לשאוף, ולאן להתפתח. מבחינה זו, הרב עובדיה היה תלמיד-חכם מובהק בכל נימי נפשו. הוא ניצל כל רגע מזמנו ללימוד תורה – בשקדנות אין קץ, בהתמדה רצופה ובמסירות-נפש אמיתית. גם על מיטתו בבית-החולים, כשהיה מסוגל לכך, לא איבד דקה אחת מזמנו. אחז בספר, עיין בכתובים, שנה ודרש. גם ברגעי חולשתו הגדולים ביותר, הוא קיים את הציווי: "וְהָגִיתָ בּוֹ יוֹמָם וָלַיְלָה".

"ספר עובדיה הוא הקצר מבין ספרי התנ"ך. לעומת זאת, משנתו של הרב עובדיה יוסף רחבה מני-ים. עוד בילדותו ניכר שהוא נועד לגדולות. לפני שחגג בר-מצווה, כבר הספיק לפרסם את ספרו הראשון.
עשרות החיבורים התורניים שיצאו לאורך השנים תחת ידו, ביצרו את מעמדו כחוליה מרכזית בשרשרת גדולי התורה של עם ישראל, ושל יהדות ספרד המפוארת.

"ייחודו של הרב עובדיה יוסף היה נעוץ בכוח מנהיגותו הכריזמטית, בזקיפות קומתו, ברוחב דעתו, בחריפות שכלו, ובכך שלא שמר את תורתו לעצמו. כרב וכדיין הוא הקהיל קהילות, כיתת את רגליו ממקום למקום בארץ ובחו״ל, והשביע את הרעב הרוחני של שומעיו בדרשותיו. הרב עובדיה לא היסס להתמודד עם הסוגיות ההלכתיות הסבוכות ביותר. הוא ניחן ביראת שמיים עצומה, אך זו לא באה על חשבון המודעות העמוקה שלו לתמורות הזמן ולצורכי הדור.

"הרב ידע שבמדינת ישראל המתחדשת יש להקל במקום שאפשר להקל; לקרב ולא ולהרחיק; לאחד ולא להפריד. כבר בתחילת כהונתו כראשון לציון וכרב הראשי לישראל הוא פסק, שיהודי אתיופיה הם יהודים לכל דבר. לאחר מלחמת יום הכיפורים הוביל את המאמצים למצוא פתרון לסוגיות הקשורות בזיהוי חללים והתרת עגונות.

"באופן אישי אני יכול להעיד שתמיד הערכתי את הישירות שלו, את החום האנושי שהקרין, ואת עומק ההבנה שלו –גם בנושאים הרי-עולם והרי-גורל. זכיתי לקבל ממנו את טפיחותיו המפורסמות על הלחי, שבאמצעותן ביקש לבטא חיבה. תמיד ידעתי שברב מפעמת אהבת ישראל שנדיר למצוא כמותה.
אוכל גם לספר שאחרי נפילתו של יוני אחי –לפני 37 שנים – ביקשה משפחתי לצרף את הרב עובדיה כחבר בעמותה להנצחת זכרו ומורשתו. הרב נענה ברצון, ואנו חשנו שכבוד רב נפל בחלקנו.

"הרב עובדיה יוסף נקרא בצהרי היום לישיבה של מעלה. כל בית ישראל מבכה את האבדה הגדולה. שמו יזהיר לדורי דורות, כסמל של חוכמה, תבונה ועצה. תהא נשמתו של הרב עובדיה יוסף צרורה בצרור החיים".

יו"ר האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ' שלחה את תנחומיה למשפחתו של הרב עובדיה יוסף ולציבור הגדול שראה בו מנהיג בלתי מעורער. "זה הרגע להשאיר מאחור את אמירותיו השנויות במחלוקת של הרב, ולזכור כי היה מנהיג רוחני ענקי, גדול בתורה ובעל יכולת נדירה ללכד סביבו ציבורים נרחבים בחברה הישראלית. בלכתו של אדם בעל שיעור קומה כזה יבחר כל אחד מה הוא לוקח ממנו ואני אקח את תמיכתו החדה בשלום ואת גישתו האנושית והמקלה בכל הנוגע לעגונות, לגיורים, ולנושאים רבים נוספים".

יאיר לפיד וסיעת יש עתיד פרסמו הודעת השתתפות בצערה של משפחת יוסף על מותו של המרן הרב עובדיה יוסף. "הרב יוסף היה ממעצבי הרבנות הראשית בישראל ואחד מגדולי פוסקי ההלכה והסתלקותו מותירה חלל גדול בעולם התורה. יהי זכרו ברוך".

"פגשתי את בני משפחתו של הרב עובדיה יוסף מספר פעמים ואני מבקש להעביר את תנחומי לבני משפחתו". כך אמר יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לחברי משלחת של שדולת חברי כנסת למען פתרון שתי מדינות", שבאו להפגש אתו.

[related-posts]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן