Skip to content

מטוס אל על ביצע נחיתת חירום באריתריאה

הנחיתה עם מנוע אחד עברה בשלום. במטוס היו 218 נוסעים. מטוס חלופי של אל על עם צוות טכני נחת לפנות ערב באסמרה כדי להטיס את הנוסעים לארץ. הצוות הטכני כבר מטפל במטוס שנפגע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטוס בואינג 767 דו מנועי של אל על, עם 218 נוסעים, שהיה בדרכו מבנגקוק בירת תאילנד, נאלץ לבצע הבוקר נחיתת חירום באסמרה, בירת אריתריאה, בשל תקלה באחד ממנועיו. הנחיתה בוצעה בשלום עם מנוע אחד בלבד.

בואינג 767-200ER של אל על
בואינג 767-200ER של אל על

מטוס בואינג 767 חלופי של אל על נחת לפנות ערב באסמרה, כדי לאסוף את הנוסעים ולהטיסם לארץ. במטוס החלופי שטס לאריתריאה היה גם צוות טכני שהתחיל כבר לטפל במטוס שנאלץ לבצע נחיתת חירום.

נחיתות חירום באל על

ב-23 במרץ השנה נאלץ מטוס אל על מדגם בואינג 737 ובו 186 נוסעים, שהיה בטיסה לברלין, ב"החכרה רטובה" עבור ישראייר, לנחות נחיתת חירום בנמל התעופה בלרנקה שבקפריסין, בגלל תקלת חיווי במערכת ההידראולית של כן הנחיתה. הנוסעים הועברו לבית הנתיבות וכל אחד מהם קיבל דמי כיס בסכום של 7 אירו. במקביל החלו באל על לארגן מטוס חלופי כדי להטיס את הנוסעים לברלין.

ב-5 ביולי השנה נאלץ מטוס בואינג 747-400 בטיסה 318 של אל על ובו 411 נוסעים ואנשי צוות לחזור על עקבותיו לאחר שהמריא מלונדון לבצע נחיתת חירום בלונדון עם שלושה מנועים בלבד, לאחר שאירעה תקלה באחד מארבעת מנועיו (מנוע מספר 4). לאחר הנחיתה חלק מהנוסעים הועברו לחברת בריטיש איירווייס והשאר, שהועברו בינתיים לבתי מלון, טסו לארץ במטוס חלופי. מבדיקה התברר, כי התקלה במנוע, שבעקבותיו נאלץ מטוס אל על, בטיסה 318, לנחות בחירום הייתה חמורה. טורבינת N1, המניעה את המניפה בחזית המנוע נתפסה, כנראה, בגלל תקלה במיסב, שגרם לציר המניפה לסטות הצידה עד שלהבי המניפה פגעו בצד אחד של כונס האוויר ונעצרו.

ב-24 ביולי השנה מטוס בואינג 737 של אל על עם 138 נוסעים ואנשי צוות, שהיה בדרכו בטיסה 382 ממילאנו לתל אביב. קיבלו הטייסים, כמה דקות לקראת הנחיתה, חיווי, כי באחד המנועים ישנה תקלה והם כיבו אותו. בנתב"ג הוכרז מצב חירום 2 וכוחות כיבוי והצלה של הנמל הוזנקו לעבר מסלול הנחיתה. במקביל הופעל נוהל הזנקת כוחות של מד"א וכיבוי מהישובים בסביבה. המטוס נחת בשלום. לא נגרם כל נזק ולא היו נפגעים.

5 בנובמבר 2012 טיסת אל-על מנתב"ג לניו-יורק נחתה נחיתת חירום באירלנד, לאחר שעשן התפשט בתא הנוסעים. המטוס נחת בשלום, ואיש לא נפגע. הנוסעים הועברו לבתי-מלון, ומטוס חלופי נשלח מהארץ להעביר את הנוסעים לניו-יורק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן