Skip to content

הדולר האמריקני מתרסק בשעות האחרונות

בעיקר מול האירו, אשר חצה הבוקר את רף ה-1.38 דולר לאירו, בדרך ליעד הבא הניצב ב-1.4
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הסיפור של השעות האחרונות שייך בעיקר לדולר אשר ממשיך להתרסק בעולם, בעיקר מול האירו, אשר חצה הבוקר את רף ה-1.38 דולר לאירו, בדרך ליעד הבא הניצב ב-1.4. באירופה מתחילים להיות מודאגים מהתחזקותו הבלתי פוסקת של המטבע האירופי אשר עשויה לעכב את ההתאוששות הכלכלית של גוש האירו.

נוטשים את הדולר

המדדים המובילים בוול סטריט סגרו את המסחר אמש בירידות שערים אך החוזים העתידיים מאותתים על פתיחה חיובית וזה למעשה מחליש את השטר הירוק. המשקיעים בעולם נוטשים את הדולר מחשש לכך שהפד' לא יוכל לבצע שינויים מוניטאריים כלשהם עד סוף השנה הנוכחית ויאלץ להמתין לתחילת השנה הבאה על מנת לבצע שינויים כלשהם.

במישור המקרו לא התפרסמו נתוני מקרו משמעותיים מלבד החלטת הריבית בקנדה ומדד מנהלי הרכש של סין. בקנדה, הבנק המרכזי הותיר את שיעור הריבית על כנו ברמה של 1% ובסין, מדד מנהלי הרכש רשם קריאה של 50.9 נקודות לעומת 50.2 הנקודות שנרשמו בחודש הקודם. מדובר בקריאה הגבוהה ביותר ב-7 חודשים האחרונים וזה למעשה מעיד על כך שהקטר הסיני ממשיך לדהור.

נתוני מקרו משפיעים

היום צפויים להתפרסם מספר נתוני מקרו אשר עשויים להשפיע על הכיוונים בשווקים. באירופה כדאי לעקוב אחרי מדד מנהלי הרכש של המדינות הגדולות באירופה. הנתונים צפויים להצביע על המשך השיפור בכלכלות אלו וזה למעשה עלול לתת דחיפה נוספת לשטר האירופי.

בארה"ב כדאי לעקוב אחרי נתון מכירות הבתים החדשים, אשר צפוי להצביע על המשך השיפור של סקטור הנדל"ן שהיה עד לא מזמן החלש ביותר. על פי הצפי נמכרו כ-427 אלף יחידות לעומת 421 אלף המשרות שנכרו בחודש הקודם.

זירה מקומית

יום תנודתי במיוחד עבר על המשקיעים בשוק המקומי. מדד ת"א 25 סגר אמש מתחת ל-1300 הנקודות אך הבוקר הוא פתח בעליה של יותר מ-1% וכעת נסחר מעל לרמה זו.

בזירת המט"ח, הדולר בכוננות ספיגה מול השקל על רקע היחלשותו של השטר הירוק בעולם. שבירת התחתית האחרונה הניצבת ב-3.5 שקלים לדולר תוביל לקריסת הצמד אל עבר 3.45 לפחות. בנק ישראל עומד על המשמר לקראת התערבות נוספת. אם הבנק לא יצליח לבלום את התחזקותו של השקל, הוא יאלץ לפעול בדכים אחרות על מנת לבלום את השקל אשר התחזקותו פוגעת בכלכלה המקומית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן