Skip to content

כרוז שהופץ נגד ח"כ אלעזר שטרן מכנה אותו "אפיקורוס"

על הכרוז חתומה שורת רבנים מהציונות הדתית, ובהם גם הרב ישראל אריאל, ראש מכון המקדש - אשר הורשע בשנת 2005 בהתנהגות פרועה ובהעלבת עובד ציבור כאשר חסם את דרכו של אלעזר שטרן - אז עדיין אלוף בצה"ל - אל הכותל. על הרב אריאל נגזרו אז קנס בסך 7,500 ש"ח וחודשיים מאסר על תנאי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ההתקפות נגד ח"כ אלעזר שטרן נמשכות. הפעם, בדמות כרוז שמופץ ביישובים ביהודה ושומרון, בחתימת מספר רבנים, המכנה אותו "אפיקורוס". הכרוז דורש מח"כ שטרן  להתנצל בפני הרב דב ליאור על שפגע בכבוד התורה ולומדיה ולא – דינו גיהנום.

בכרוז – שכותרתו: "חיוב מחאה על פגיעה מזעזעת בכבוד התורה ולומדיה!!!" – נכתב: "אין זו הפעם הראשונה שהאפיקורוס אלעזר שטרן פוגע בכבוד התורה ולומדיה, והפעם הגיע לשיא חדש בעזות פניו בפוגעו באחד מגדולי הפוסקים שבדורנו, הגאון הרב דב ליאור שליט"א".

הכרוז שהופץ נגד ח"כ שטרן
הכרוז שהופץ נגד ח"כ שטרן

בהמשך הכרוז נאמר: "וכבר הובא בגמרא במסכת סנהדרין דף צט, על ידי רב ורבי חנינא, שאפיקורוס זה המבזה תלמיד חכם, וכן נפסק להלכה ובגמרא במסכת ראש השנה דף י"ז נאמר שהאפיקורסים יורדין לגיהנום ונידונין בה לדורי דורות".

ח"כ אלעזר שטרן. כונה "אפיקורוס" (צילום: ויקיפדיה)
ח"כ אלעזר שטרן. כונה "אפיקורוס" (צילום: ויקיפדיה)

בכרוז מסתיים במילים: "כל עוד לא יעשה האפיקורוס הנ"ל חזרה בתשובה הכוללת חרטה, עזיבת החטא וקבלה לעתיד ופיוס הגאון הרב דב ליאור שליט"א ובקשת מחילה על ציונם של הגאונים הרב אברהם אלקנה שפירא זצוק"ל, הרב מרדכי אליהו זצוק"ל והרב שאול ישראלי זצוק"ל, אשר פסקו בדיוק כפי שפסק הרב ליאור שליט"א – הרי הוא בכלל האפיקורסים שדינם נתפרש לעיל".

על הכרוז חתומים 11 רבנים ובהם גם ראש מכון המקדש, הרב ישראל אריאל ורבנים אחרים, תחת הכותרת "איגוד הרבנים להגנת כבוד התורה ולומדיה".

הגל האחרון ברדיפתו של ח"כ אלעזר שטרן החל לפני שבוע בדיוק, כאשר נער בן 17, המוכר לח"כ שטרן מאירועים קודמים, ירק בפני בפתח בית הכנסת ביישובו, מצפה הושעיה שבגליל התחתון. הנער ירק בפניו של חבר הכנסת ואמר: "זה בשביל הרב דוב ליאור", בכוונו את דבריו לנאום שנשא ח"כ שטרן במליאת הכנסת – ובו מתח ביקורת חריפה על יחסו של הרב דב ליאורכ לאתיופים. בעקבות המקרה, הגיש שטרן בצהריים תלונה במשטרה נגד הנער, שנעצר ונחקר בתחנת נצרת עילית.

אין זו הפעם הראשונה שבה אלעזר שטרן מתייצב מול הזרם הדתי-לאומי ומביע דיעות שמקוממות עליו את הציבור שממנו בא. שטרן לא היסס להצהיר פעמים רבות, עוד כראש אכ"א, שבכוונתו לסגור את ישיבות ההסדר או לצמצם את היקף פעילותן. במסגרת זו, ביטל את רוב המחלקות ההומוגניות של בני הישיבות שהיו נהוגות עד כניסתו לתפקיד, והפך אותן למחלקות משולבות של בני ישיבות וחילונים. מעשיו והתבטאויותיו בעניין זה קוממו עליו רבים וגרמו לתגובות חריפות נגדו.

שטרן, חניך מוסדות הציונות הדתית, הפך לדמות שנויה במחלוקת בקרב הציבור הדתי-לאומי ובקרב המתנחלים גם בשל תמיכתו והשתתפותו בפועל בתוכנית ההתנתקות ופינוי היישובים מרצועת עזה. באחד מביקוריו בכותל המערבי, בשנת 2005 – מספר שבועות לאחר ההתנתקות – אף הותקף על ידי מתפללים חרדיים ודתיים-לאומיים. אחד מתוקפיו, היה ראש מכון המקדש, הרב ישראל אריאל, החתום גם על הכרוז האחרון. הרב אריאל חסם את דרכו של האלוף אלעזר שטרן אל הכותל המערבי, וקרא לעברו "טמא, טמא, לא תלך לכותל". בעקבות זאת הועמד לדין, הורשע בהתנהגות פרועה ובהעלבת עובד ציבור, ונגזרו עליו עונש של קנס בסך 7,500 ש"ח וחודשיים מאסר על תנאי‏.

ח"כ דוד צור (התנועה), הגיב בעמוד הפייסבוק שלו על ההתקפה המחודשת נגד עמיתו לתנועה: "ההגדרה של אפיקורס היא שלב לפני הפולסא דנורא. לא למדנו לקח?! פסק,או פשקוויל שיוצא מפי רבנים מתפרש אצל מישהו (קוראים להם עשבים שוטים..אולי זה כבר יער..?!) כהתרת דמו".

"שלב לפני הפולסא דנורא". ח"כ דוד צור (צילום: ויקיפדיה)
"שלב לפני הפולסא דנורא". ח"כ דוד צור (צילום: ויקיפדיה)

ח"כ צור, שהוא ניצב בדימוס במשטרת ישראל, כתב עוד: "למי שרק שכח, מדובר בקצין אמיץ שרוב שנותיו עשה למען בטחון ישראל בתפקידי שטח , פיקוד והכשרת דורות של קצינים ולוחמים! בהיותו איש דתי מתון, ראה את הצבא ועצמו כגשר לחיבור ידידותי ליהדות, ואמוץ לחיכה של היהדות מאות חיילים שחירפו נפשם על הגנת המולדת אך נתקלו בקיר פנאטי ואטום בבואם להינשא או להיקבר.

"אלעזר ימשיך להלחם באומץ על דעותיו ועמדותיו ואנו נמשיך לעמוד לצידו שיוכל להשמיען ללא מורא. החשש שלי שרשויות אכיפת החוק שוב יגלו חידלון ואזלת יד בבואם לבלום הסתה , רגע לפני שהיריקה תהפוך לאגרוף, וגרוע מכך לירי!"

2 Comments

  1. יוסי
    20 בנובמבר 2013 @ 14:06

    זה כבוד לשטרן שהביא לכך שרבנים כתומים מטורללים יתבטאו בפומבי נגדו. הם מתאימים לקהלם הימני המשתלח בחמת זעם על ל מי שאומר להם בפרצוף מי הם ומה הם חושבים וכיצד מתנהגים.הוא אפיקורוס? הם רבני קוקוריקו,חושבים קוקניקית ומקרקרים כל היום.נהניתי לראות ברשימה כמה רבנים שהציבור חושב שהם שפויים- אדרבא, תסתכלו היטב ותפנימו עם י יש לכם עסק
    מוכרי אשליות, הזויי מידות, משחקים בגן ילדים -רמה כל כך נמוכה שמביישת את חובשי הכיפות הסרוגות הנאורים

  2. חיים
    2 בנובמבר 2013 @ 17:14

    מי יכול לזהות את האפיקורוס האמיתי
    למי ברשימה המכובדת לא יהיה חלק בעולם הבא?
    לפעמים דווקא "גדולי התורה" הם אלה שגורמים ליותר נזק מאשר תועלת.
    חרדים כאלה לא יכולים להיות ציונים ואם כן אז אני לא ציוני

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן