Skip to content

וינשטיין: מן הראוי שגפסו ולחיאני ילמדו מרוכברגר וישעו עצמם

היועץ המשפטי לממשלה העביר היום את תגובתו לבג"ץ והמליץ לראשי העיריות בבת ים ובנצרת עילית ללמוד מראש עיריית רמת השרון ולהשעות עצמם לפני משפטם. לדבריו, השעיה כזו עולה לכאורה בקנה אחד עם ההסדר המתגבש עתה במשרד הפנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הגיש היום לבית המשפט העליון את תגובתו בעניין העברת ראשי  רשויות שנאשמים בפלילים מכהונתם. מדובר בעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון נגד שמעון גפסו, ראש עיריית נצרת עילית, יצחק רוכברגר, ראש עיריית רמת השרון, שלמה לחיאני, ראש עיריית בת ים, מועצות הערים, שר הפנים והיועץ המשפטי לממשלה.

בעתירה תובעת התנועה לאיכות השלטון כי ראשי הרשויות יתפטרו מתפקידיהם וכי המועצות של הרשויות יתכנסו בישיבתן הראשונה וישעו את ראשי הרשויות הנתבעים. כן תובעת התנועה כי ראשי הערים ימנעו מהליכי משא ומתן לגיבוש קואליציות במועצות הרשויות להן נבחרו.

היועמ"ש קובע בעמדה שהציג כי "דין הבוחר" הוא שיקול שמותר להביאו בחשבון בין שאר השיקולים, אך הוא אינו יכול להכריע את הכף, נוכח החומרה הרבה הגלומה באישומים המיוחסים לכאורה לראשי העיריות, הנובעת מזיקתם ההדוקה לכאורה של המעשים לכהונה הציבורית. לדברי וינשטיין, הוא יקבע את עמדתו לאחר ישיבות המועצות של עיריות בת ים, נצרת עילית ורמת השרון. בנסיבות העניין נכון לאפשר למועצה ליתן את הכרעתה ונימוקיה קודם שיגבש היועץ המשפטי לממשלה את עמדתו הסופית.

עם זאת, וינשטיין  מביע במפורש אי נוחות מהעמדה שמציגים לחיאני וגפסו, לפיה אינם מוותרים על משרתם: "מן הראוי היה שהמשיבים, גפסו ולחיאני, ינהגו בדומה לרוכברגר וכי ישעו עצמם מכהונתם הציבורית נוכח כך שכתבי האישום המיוחסים להם מטילים צל כבד על טוהר מידותיהם ויושרתם". הוא מציין כי אם שני הנבחרים ישמעו לעצתו "הרי שהשעיה זו עולה לכאורה בקנה אחד עם ההסדר המצוי בימים אלה בתהליכי גיבוש, שמגמתו השעיית ראש הרשות, ויהיה בכך להעמיד בפניהם את האפשרות שלאחר שיגובש ההסדר החקיקתי הוא יוחל אף עליהם, שכן כהונתם הושעתה".

היועץ המשפטי הסביר לבית המשפט: "נמסר לי כי בימים אלו ממש פועל שר הפנים בדחיפות לקידום הסדר חקיקתי כאמור, ובתוך כך גם להסדרת המצב המשפטי מושא העתירה". הצעת החוק המסתמנת גורסת "שבמקרים המתאימים יושעה ראש הרשות מתפקידו".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן