Skip to content

סופית? הממשלה החליטה להקים קו רכבת לאילת

להקים מסילת רכבת מתל אביב לאילת. " שיקצר את הנסיעה לשעתיים וישנה את פני המדינה. כבר 63 שנה מדברים על חיבור הפריפריה למרכז, אך דבר לא השתנה" אמר רוה"מ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ממשלת נתניהו החליטה לעשות משהו שהיה צריך להעשות כבר לפני שנים: להקים מסילת רכבת מתל אביב לאילת. " שיקצר את הנסיעה לשעתיים וישנה את פני המדינה. כבר 63 שנה מדברים על חיבור הפריפריה למרכז, אך דבר לא השתנה" אמר רוה"מ

מאת צבי זינגר

הממשלה אישרה הבוקר הקמת קו רכבת בין תל אביב לאילת. הרכבת מיועדת להסעת נוסעים והובלת מטענים בקו שאורכו 350 קילומטר וצפויה לקצר את משך הנסיעה לשעתיים בלבד. המיזם צפוי להתחיל לפעול חמש שנים מרגע תחילת הקמתו.

על פי ההחלטה, צוות בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה יבחן שלוש חלופות לדרכי מימון הפרויקט; באמצעות הסכם בין ממשלתי בין ישראל לממשלה אחרת, עמה קיימים אינטרסים כלכליים ואסטרטגיים; הקמת המיזם בשיתוף הסקטור הפרטי או באמצעות מימון מתקציב המדינה.

הנה באה הרכבת? (ויקיפדיה)
הנה באה הרכבת? (ויקיפדיה)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במהלך הדיון: "בעשור הקרוב יעלו מעצמות חדשות ומדינת ישראל חייבת לייצר אינטרסים חיוניים מבחינת אסטרטגיה לאומית. בכוחנו לייצר נתיב תעבורה אלטרנטיבי, עוקף תעלת סואץ – זו תעודת ביטוח. ישראל חייבת להפוך לדרך מעבר יבשתי ולייצר אינטרסים מעצמתיים. קו תל אביב אילת, שייקצר את הנסיעה לשעתיים ישנה את פני המדינה. כבר 63 שנה מדברים על חיבור הפריפריה למרכז, אך דבר לא השתנה. קו הרכבת ומקורות הגז הנמצאים בישראל יכולים לקשור אינטרסים חזקים בתחום הכלכלי, האנרגטי והתעשייתי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן