Skip to content

משלחת סיוע צה"לית תמריא היום לפיליפינים

המשלחת שמונה כ-150 קצינים וחיילים תספק סיוע הומניטרי שבמרכזו הקמת מתקן רפואי. מוקדם יותר השבוע נשלח לפיליפינים כוח חלוץ של קציני חילוץ והצלה ורפואה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משלחת סיוע של צה"ל לפיליפינים, הכוללת כוחות פיקוד העורף וחיל הרפואה, תמריא היום (רביעי). המשלחת תצא לפיליפינים מנמל תעופה בן-גוריון ותסייע במאמץ הצלת החיים לנפגעי אסון הסופה שפקדה את העיר טקלובן, בירת פרובינציית לייטה. מטרת המשלחת היא מתן סיוע הומניטארי שבמרכזו הקמת מתקן רפואי כמענה רפואי לאוכלוסייה.

(צילום: דו"צ)
(צילום: דו"צ)

בראש המשלחת יעמוד אלוף-משנה רמטין סבטי, מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית בפיקוד העורף. כראש המערך הרפואי ומפקד המתקן הרפואי שיפתח ישמש אלוף-משנה ד"ר דודו דגן, סגן קצין הרפואה הראשי. המשלחת מונה כ-147 קצינים וחיילים, בסדיר ובמילואים.

במסגרת המשלחת יוקם במקום מתקן רפואי של חיל הרפואה, אשר יכלול מחלקות רפואיות מקצועיות כגון מחלקת ילדים, מחלקת נשים ומחלקה אמבולטורית. המחלקות יופעלו על ידי אנשי סגל רפואי מגוון ובהם רופאים, אחיות, פרמדיקים, חובשים, רוקחים, אנשי בריאות הנפש, רנטגנאים ועובדי מעבדה.

מממשלת הפיליפינים נמסר כי מספר הקרבנות קטן ממה שפורסם בתקשורת העולמית עד כה.

ביום ראשון השבוע יצא כוח חלוץ שמנה חמישה משתתפים, ביניהם קציני חילוץ והצלה, קציני רפואה ונציג ממשרד החוץ. כוח זה גיבש תמונת מצב של אזור האסון ותיאם את עיקרי הפעילות לצורך הגעה וקליטת המשלחת מישראל.

מפקד פיקוד העורף, אלוף אייל אייזנברג, הגיע לשדה התעופה כדי לתדרך את היוצאים לפיליפינים. "לספק סיוע רפואי ועזרה לנפגעים זה חלק ממי שאנחנו", ציין  אלוף אייזנברג. "במקומות בהם לא אין אף אחד – נהיה אנחנו", הוסיף. בהתייחסו לאתגר הניצב בפני המשלחת, הדגיש כי "המשימה שלנו היא מאתגרת אבל יושבים כאן הטובים ביותר – מומחים מאומנים עם שנים של ניסיון".

תדרוך בנתב"ג לקראת ההמראה (צילום: דובר צה"ל)
תדרוך בנתב"ג לקראת ההמראה (צילום: דובר צה"ל)

את המשלחת ילווה גם קצין הרפואה הראשי (קרפ"ר), תא"ל איציק קרייס. "הפיליפינים ביקשו עזרה, ומטרתנו היא לספק להם את הסיוע הרפואי הנדרש עבורם. אנחנו קבוצה שיש לה ניסיון רב באספקת סיוע רפואי, אולי גדול יותר מאשר כל אחד אחר בעולם", הדגיש תא"ל קרייס בתדרוך לפני הטיסה.

שליש המשלחת, סא"ל חיים אלישה, סיפר כי כחלק מהסיוע ההומניטארי ינתנו גם צעצועים לילדים שנפגעו בסופה. "אנחנו מביאים 1,500 צעצועים לילדים המטופלים בפיליפינים כחלק מהסיוע ההומניטרי שלנו. תקוותנו היא שהצעצועים יגרמו לילדים להרגיש קצת טוב יותר", הדגיש סא"ל אלישה. לדבריו, המשלחת הישראלית תנסה גם לתת תקווה למקומיים. "כצבא יש לנו ניסיון רב עם אירועים כאלה, ואנחנו יודעים שבמקרי אסון – תפקידנו המרכזי הוא לתת תקווה", אמר.

קצין האג"ם של המשלחת, סא"ל גולן ואך, הדגיש את מחויבות צה"ל לסייע לנפגעים ברחבי העולם. "כיהודי וכישראלי אני מרגיש שזו חובתנו כאנשים לעזור לאנשים אחרים שסובלים. המסר שלי הוא שברגעים אלה – כולנו מאוחדים. מטרתנו המרכזת היא להביא עזרה ותקווה לתנפגעים", קבע סא"ל ואך. הוא הוסיף כי "ברגעים כאלה אני מרגיש גאה להיות חלק מהמאמץ העולמי לסייע להם".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן