Skip to content

נתניהו לקראת ביקור נשיא צרפת: "נעמיק הקשרים האסטרטגיים"

הנשיא פרנסוא הולנד יתקבל בישראל בכבוד מלכים. הוא ינחת בישראל ביום ראשון בשני מטוסים ועמו פמליה של כ-200 שרים, יועצים בכירים, אנשי עסקים ועיתונאים מצרפת. ראש הממשלה בהודעה שפרסם לקראת בואו: "נשיא צרפת הוא ידיד קרוב של מדינת ישראל ואני מצפה לארח אותו ואת בת-זוגו בישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא צרפת פרנסואה הולנד ובת זוגו וולרי טרירויילר ינחתו בישראל ביום ראשון, לביקור ממלכתי ראשון, יחד עם משלחת שרים בכירה בראשה שר החוץ לורן פביוס, ושר הכלכלה והאוצר פייר מוסקוביצ'י.

לקראת ביקורו פרסמה לשכת ראש הממשלה הודעה מיוחדת שבה נאמר: "נשיא צרפת הוא ידיד קרוב של מדינת ישראל ואני מצפה לארח אותו ואת בת-זוגו בישראל, במיוחד בימים אלה כשהמעצמות ובהן צרפת דנות בדרכים להפסיק את תכנית הגרעין הצבאית של איראן. אני שמח לארח גם את צוותו ואת שרי ממשלתו, ובהם שר החוץ לורן פאביוס, שלוקח חלק פעיל וחשוב בשיחות שמנהלות המעצמות בימים אלה. יחד נפעל לקדם ולהעמיק את הקשרים האסטרטגיים והכלכליים בין המדינות".

במהלך הביקור יחתמו ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא צרפת פרנסואה הולנד על הצהרה משותפת המבטאת את המשך הצמיחה ביחסים בין המדינות, הנחישות להמשיך ולהעמיק את שיתוף הפעולה בתחומים רבים בעלי חשיבות אסטרטגית, וחיזוק הקשרים הכלכליים, המדעיים, החינוכיים והתרבותיים בין המדינות.

הנשיא הולנד ינחת בישראל ביום ראשון בשני מטוסים ועמו פמליה של כ-200 שרים, יועצים בכירים, אנשי עסקים ועיתונאים מצרפת. הנשיא יתקבל בנתב"ג בטקס קבלת פנים ממלכתי על ידי נשיא המדינה, ראש הממשלה וסגל א' של מדינת ישראל.

משם ימשיך נשיא צרפת לקבלת הפנים הממלכתית בבית הנשיא ולפגישתו המדינית הראשונה בישראל עם נשיא המדינה שמעון פרס, שלאחריה יישאו השניים הצהרות משותפות לתקשורת. הנשיא פרס יקבל את פניו של הנשיא הולנד על השטיח שיפרש לכבודו ברחבת בית הנשיא יחד עם ילדי בית הספר הצרפתי שגאל שיאחזו בדגלי ישראל וצרפת לצלילי "הבאנו שלום עליכם" ויברכוהו בעברית, צרפתית וערבית.

לאחר קבלת הפנים, שני הנשיאים יצעדו יחדיו אל גינת בית-הנשיא שם יטעו עץ כסמל לשותפות האיתנה בין המדינות, לצד העצים שנטעו הנשיא אובמה והאפיפיור בנדיקטוס ה-16 בעת ביקורם בישראל.

פרנסואה הולנד ושמעון פרס. "ידיד קרוב למדינת ישראל" (צילום ארכיון: משה מילנר/לע"מ)
פרנסואה הולנד ושמעון פרס. "ידיד קרוב למדינת ישראל" (צילום ארכיון: משה מילנר/לע"מ)

לאחר מכן יכנסו שני הנשיאים אל טרקלין בית-הנשיא ויקיימו שם פגישה מדינית ראשונה של המשלחת הצרפתית בישראל בהשתתפות שר החוץ הצרפתי, לורן פביוס, שר הכלכלה והאוצר, שרת הממשל המקומי ותתי שרי התחבורה, המחקר, הפרנקופוניה והחדשנות. בפגישה ידונו שני הנשיאים יחד עם המשלחות הבכירות בסוגיות מדיניות וביטחוניות מרכזיות וביחסים האסטרטגיים בין המדינות, לאור ההתפתחויות האחרונות בנוגע למניעת איראן גרעינית והשיחות בז'נבה, וכן בנוגע לקידום תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. בסיום הפגישה יצאו השניים לאולם בית הנשיא ויישאו הצהרות מדיניות משותפות לתקשורת. הנשיא פרס צפוי לברך את נשיא צרפת גם בשפה הצרפתית אותה רכש בשנות החמישים עת פעל למען הידוק הברית הביטחונית ההיסטורית בין ישראל לצרפת.

נשיא צרפת יסייר גם בהר הרצל, יניח זר על קברו של יצחק רבין ז"ל ויבקר ביד ושם. בתום הסיור ביד-ושם צפוי הולנד לקיים פגישת עבודה עם ראש-הממשלה.

ביום השני לביקורו, יסייר הולנד בכנסיית סנט-אן, יבקר ברשות  הפלסטינית, יישא דברים במליאת הכנסת ובערב יערוך נשיא המדינה שמעון פרס ארוחת ערב ממלכתית חגיגית לכבודו של נשיא צרפת. שני הנשיאים יישאו נאומים מיוחדים מעל בימת הנשיאות וירימו כוסית חגיגית לכבוד הידידות העמוקה בין שתי המדינות, בהשתתפות ראש הממשלה ורעייתו, צמרת השרים הצרפתיים, שר האוצר יאיר לפיד, שר החוץ אביגדור ליברמן, ונציגי הציבור הישראלי והקהילה הצרפתית בישראל על כל גווניה.

ביום שלישי בבוקר יניח נשיא צרפת אבן על קברי קורבנות הטרור בטולוז, לאחר מכן מתוכנן הנשיא הולנד לבקר ולצפות בתערוכת טכנולוגיות חדשניות ישראליות במסגרת כנס החדשנות, יחד עם הנשיא פרס וראש הממשלה נתניהו. מאוחר יותר, יישא נשיא צרפת נאום באוניברסיטת תל אביב בפני חברי הקהילה הצרפתית בישראל.

בבית הנשיא אומרים כי הושלמו ההכנות לביקור הנשיאותי. אמש התקיימה ישיבת תיאום רבת משתתפים שכללה נציגים מבית הנשיא, ממשרד החוץ, היחידה לאבטחת אישים ואנשי הפקה, אשר עברו על מסלול הביקור פרט אחר פרט בכדי לוודא שביקור נשיא צרפת ובת זוגו בבית הנשיא יתקיים על הצד הטוב ביותר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן