Skip to content

ברוב גדול אושר מינויו של שי ניצן לפרקליט המדינה

שרת המשפטים, ציפי לבני: "ניצן הוא האיש הראוי ביותר להיות פרקליט המדינה. הוא חריף מאוד, ישר ואמיץ – במובן שיקבל החלטות ללא מורא הפוליטיקאים. הוא מגן על שלטון החוק וגם על הביטחון, כפי שהוכח במקום בו היה צריך להגן על החלטות ביטחוניות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הממשלה אישרה הבוקר, ברוב גדול את המלצת של שרת המשפטים, ציפי לבני, למנות את עו"ד שי ניצן לתפקיד פרקליט המדינה הבא. המינוי אושר ברוב של 17 תומכים מול ארבעה מתנגדים בלבד:  השרים בנט, אריאל, לנדאו ואורבך. שר החוץ, אביגדור ליברמן, נמנע.

עם אישור המינוי אמרה שרת המשפטים לבני: "המינוי יותר ממקובל עלי ניצן הוא האיש הראוי ביותר, גם בעיני, להיות פרקליט המדינה. הוא חריף מאוד, ישר ואמיץ – במובן שיקבל החלטות ללא מורא הפוליטיקאים. הוא מגן על שלטון החוק וגם על הביטחון, כפי שהוכח במקום בו היה צריך להגן על החלטות ביטחוניות".

שי ניצן (צילום: ויקיפדיה)
"ההתנגדות פוליטית ולא פרוצדורלית". שי ניצן (צילום: ויקיפדיה)

שרת המשפטים עקצה במהלך הדיון בממשלה את השר בנט שטען נגדה שהיא לא ראיינה יותר ממועמד אחד: "מדהים אותי ששר הכלכלה אומר שהייתי צריכה לראיין יותר ממועמד אחד, כי גם אם הייתי מראיינת חמישה ובסוף מביאה לממשלה את שי ניצן הוא היה מצביע נגד. התנגדות של בנט נובעת מאותם טעמים שהשר אורי אריאל מתנגד למינוי – התנגדות פוליטית למינוי ולא פרוצדורלית, רק שאורי אריאל אומר את זה בגלוי ובנט בוחר להסתתר מאחורי טענות פרוצדורליות״.

 השרה הוסיפה: "אני לא רוצה להתעלם מטענות שהועלו לגבי מספר המועמדים שהובאו לאישור, אך אני מאמינה שיש תפקידים שראוי להביא אליהם מספר מועמדים ויש כאלה שלא. המבחן הוא לא גודל ההשפעה של התפקיד, אלא מהותו – יש תפקידים שמינויים צריך להיות נקי מהדיון הפוליטי-מפלגתי. זו הסיבה שגם לא ביקשנו להביא מספר מועמדים לתפקיד הרמטכ"ל או לתפקיד נגיד בנק ישראל – מדובר במינויים מקצועיים. דיון שעוסק בעמדותיו הפוליטית, או בניסיון להסיק את עמדותיו הפוליטיות לפי החלטות משפטיות, הוא קשקוש עובדתי, והעובדה שהדיון הזה התנהל גם בתקשורת פוגע באמון הציבור בתפקיד הרגיש הזה. הטענה מחוגי ימין-קיצוני, כאילו מדובר בעניין עקרוני של מספר מועמדים, הוא צבוע – מדובר ברצון למנות 'מישהו משלהם', שיעצום עין מול הפרות חוק מטעמם. שיאמרו את האמת."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן