Skip to content

מהו הצבע הפופולארי ביותר לרכב

גם בשנת 2013 הצבע הנפוץ ביותר לרכב הוא לבן. אחת מכל ארבע מכוניות היא לבנה. הצבעים כסף שחור הם הצבעים הבאים במידת הפופולאריות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת הצבעים באמריקאית PPG תעשיות, שהיא ספקית צבעי הרכב הגדולה בעולם, עוקבת אחרי מידת הפופולאריות של צבעים בשוק הרכב בעולם זה שנים רבות.

הצבע הלבן נטל את ההובלה לפני שלוש שנים וממשיך לגדול כאשר השנה כ-25% מכלי הרכב הם לבנים וזאת עלייה של 3% בנתח השוק של הצבע הלבן. צבע הכסף, שהוביל במשך יותר מעשור, וצבע שחור תופסים נתח שוק של כ-18% כל אחד. אפור, אדום, כחול וירוק הם הצבעים הבאים בסדר יורד ואין שינוי רב במידת הפופולאריות שלהם.

אדום הוא הצבע הספורטיבי (צילום דן בר-דוב)

הטעם האמריקני קצת שונה משאר העולם ובצפון אמריקה 21% מכלי הרכב הם בצבע לבן, שחור נוטל נתח שוק של 19%, אפור 17% וצבע כסף רק 15%. בארה"ב מגלים את הצבעים האדום והכחול ואלה במגמת גידול, בעיקר במכוניות ספורטיביות. בקרב המיני-ואנים הפופולאריים כל כך בארה"ב, צבע זהב ובז' מאד פופולאריים.

PPG מכינה לצרכני הרכב טבלת צבעים מעניינת לשנים הבאות. בשנים 2016-7 יוצעו יותר מ-60 גווני רכב חדשים, ביניהם ורוד, סגול זהב ונצנצים. טבלת הצבעים של החברה מציע סה"כ כ-100 צבעים מהם כל יצרן בוחר בדר"כ כ-20 צבעים בלבד.

לפי נתוני חברת הצבעים, לכל דגם יש רק 8-10 צבעים אבל לכולם יש ארבעה צבעים בסיסיים: לבן, כסף, אפור ושחור. יש דגמים שמוצעים רק בצבע לבן ואילו ציי רכב נוטים להזמין רק צבע לבן לכלי הרכב שהם מזמינים. במדינות חמות הצבע הלבן שולט עקב דחיית קרני השמש ע"י הצבע הלבן ולכן הרכב פחות מתחמם.

בדרום אמריקה צבע כסף הוא הפופולארי ביותר כאשר כשליש מכלי הרכב הם בצבע כסף, 29% מהמכוניות נמכרות בצבע לבן, שחור 13% ואפור רק 11%.

רכבי כבישטח (SUV) מתפלגים באופן שווה בגווני לבן, שחור, כחול, אדום ואפור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן