Skip to content

"משעשעי חיך" – ישראל על המפה

חדשות האוכל – כל מה שקורה בעולם המזון, אוכל, משקאות, מסעדות, שפים והסצינה הקולינארית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גדול ביפן

רשת מקס ברנר, בבעלות קבוצת שטראוס, חנכה השבוע סניף ראשון ביפן. הסניף ממוקם במרכז מסחרי גדול בטוקיו ובעוד שבועיים ייפתח סניף נוסף ב-Tokyo Skytree, הבניין השני בגובהו בעולם. המוצרים שנמכרים בסניף החדש, כמו גם בשאר הסניפים בעולם, מיוצרים במפעל המרכזי של החברה בבית שמש, והעיצוב הועתק אף הוא מהארץ, כולל צינורות חשופים וחבית שוקולד בכניסה. התפריט זהה לזה שבארץ ובעולם, אך המחירים הותאמו לשוק המקומי. היפנים, שמתים על כל מה שביזארי, מתלהבים מפיצה מרשמלו שוקולד ומופתעים לגלות שבישראל יש עוד כמה דברים חוץ מגמלים ומלחמות.

שוקולד לוולנטיינ'ס של מקס ברנר

גאווה ישראלית

תום פרנץ, זוכה העונה השלישית של מאסטר שף, פרסם את So Schmeckt Israel, "טעמה של ישראל", ספר בישול חדש אשר ליוצא לאור בימים אלו בגרמניה, שוויץ ואוסטריה ומתווך את המטבח הישראלי העכשווי לדוברי גרמנית. בספר יותר מ-60 מתכונים שהותאמו לטעם הגרמני: "עשיתי למנות הישראליות התאמה לחיך הגרמני שפחות נהנה מחריפות. בספר יש גם הרבה מתכונים גרמניים, שעשיתי להם כאן בארץ שינויים והתאמות מבחינת חומרי גלם, שזמינים לי כעת שאני חי בארץ. הקהל הגרמני מאוד שמח לגלות את המתכונים המוכרים לו עם טוויסט ישראלי של חומר גלם כמו פירות יבשים, סילאן וטחינה". בנוסף, כולל הספר תכנים הקשורים למהות הכשרות, חגי ישראל, תרבות האוכל בישראל ונושאים שבשולי הקולינריה, ופרנץ אומר שהוא רואה בפרסום שליחות. הספר יצא בהוצאתAT Verlag  השוויצרית, המתמחה בלייף סטייל ובספרי בישול. Respekt.

הספר החדש של תום פרנץ

סוף ליובש

ב-5 בדצמבר, 1933, הופסקה באופן רשמי תקופת היובש בארצות הברית. באותו היום נתקבל התיקון ה-21 לחוקה, אשר ביטל (repeal) את התיקון ה-18, שהתחיל את תקופת היובש החשוכה. בשנים האחרונות, עם התעוררותה המחודשת של תרבות הממזגים (קוקטיילים) הקלאסיים, הפך תאריך זה לחג רשמי של ברמנים בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. במלאת 80 שנה ל-Repeal Day, מאמצת מסעדת ברטי התל אביבית את המנהג האמריקני. לכבוד המאורע, יצרו השפים רועי ענתבי ואור ברי והמיקסולוג יובל סופר, תפריט שחוגג את תרבות הממזגים. תפריט Repeal Day יוגש בערב יום חמישי ה-5 בדצמבר, ויכלול מגוון מנות שיוגשו בליווי קוקטיילים תואמים. צ'ירז.

ממזג חדש בברטי (צילום: רן בירן)

חג מולד לבן

"קריסמס מרקט", פסטיבל המולד הרביעי בנצרת, מציע בנוסף לאשוח הכי גבוה במזרח התיכון ומפגש בלתי אמצעי עם סנטה קלאוס, גם חמישה ימים של שוק דוכני אוכל עם מטעמים מסורתיים מיוחדים ותפריטי חג מולד חגיגיים. יותר מ-20 מסעדות מקומיות ישתתפו ביריד, שיתפרש מכיכר המעיין עד סמטאות העיר העתיקה. המבקרים יוכלו לטעום מטעמים מקומיים מיוחדים כגון תבלינים, טחינה, חלבה, כנאפה ובקלאווה שיוגשו באווירה ססגונית על רקע מוסיקה ושוק אמנות ופולקלור. 11-15 בדצמבר. הכניסה חינם.

מאכל מסורתי של חג המולד – פילה לברק בכבישה קרה עם סלק על מצע חומוס, פריקה בתיבול פטרוזיליה, כוסברה ושמן זית, במסעדת דנטה נצרת

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן