Skip to content

ארה"ב סגרה שגרירותה בדמשק. הפגזה נוספת הבוקר בחומס

ארה"ב סגרה את שגרירותה בדמשק, כחלק מהסנקציות בעקבות אירוע הדמים האחרונים בסוריה בכלל ובחומס בפרט. הממשל הסורי מונע את כניסת של כלי תקשורת מקומיים ובינלאומיים כדי למנוע חשיפה של מה שמתרחש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארה"ב סגרה את שגרירותה בדמשק, כחלק מהסנקציות בעקבות אירועי הדמים האחרונים בסוריה בכלל ובחומס בפרט. הממשל הסורי מונע כניסתם של כלי תקשורת מקומיים ובינלאומיים כדי למנוע חשיפה של מה שמתרחש

מאת יצחק קמחי-זוארץ

עשן מיתמר מעל גגות חומס, מוקדם יותר היום
עשן מיתמר מעל גגות חומס, מוקדם יותר היום

ארה"ב סגרה היום את שגרירותה בדמשק, בתגובה לנעשה בסוריה. גל חדש של הרוגים בעיר חומס אחרי הפגזה נוספת של כוחות הנשיא אסד.

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי מהשעות המוקדמות של הבוקר, יום ב', החלה הפגזה כבדה של תותחים את העיר. 50 קורבנות נוספו לעיר.
קתלין א-תאלי, חברת המועצה הסורית האופוזיציונית סיפרה שההפגזה החלה בשעה שש בבוקר זמן מקומי. היא ציינה שהמשטר הסורי מתנהל כאילו אין התערבות בינלאומית שעשויה להתערב.

תחנת הטלוויזיה הלוויינית העבירה תמונות חיות בהן נראים ענני עשן המיתמרים מעל לבניינים ונשמעים הדי הפיצוצים הנלווים אליהם.

השלטון הסורי מבחינתו טוען כי התמונות של גופות הקורבנות המתפרסמות ברחבי העולם, הינן תמונות מפוברקות וכי לא היו דברים כאלה ואין. קשה לאמוד בדיוק את תוצאות ההפגזות, משום שהממשל הסורי הגביל את כניסתם של אמצעי תקשורת, ככל הנראה בניסיון לכסות על גודל הטרגדייה האנושית בחומס.

ההפגזה הזו בוצעה לאחר שארה"ב הצהירה, ביום שבת במועצת הביטחון הבינלאומית, כי היא מטילה סנקציות חדשות וקשות יותר כנגד המשטר של אסד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן