Skip to content

הסכם הפיוס בדוחא לא גישר על הפערים בשטח

צעד נוסף אל עבר יישום הסכמי קהיר. חמאס ופת"ח הסכימו על הקמת ממשלת מעבר זמנית בראשותו של יו"ר הרשות הפלסטינית. נתניהו:"הסכם דוחא - נטישת השלום וחבירה לחמאס". בשטח, חילוקי הדעות נמשכים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צעד נוסף אל עבר יישום הסכמי קהיר. חמאס ופת"ח הסכימו על הקמת ממשלת מעבר זמנית בראשותו של יו"ר הרשות הפלסטינית. נתניהו:"הסכם דוחא – נטישת השלום וחבירה לחמאס". בשטח, חילוקי הדעות נמשכים

מאת עידו וולקן

תנועת חמאס הכחישה את הצהרותיה של "וועדת החירויות", שהוקמה בעקבות פגישת הפלגים הפלסטיניים בחודש שעבר, בנוגע לשחרורם של 62 אסירי חמאס מבתי הכלא ברשות. דובר התנועה ברצועה, פאוזי בהרום, הודיע בכרוז מטעמו  הפתעתו "מהצהרותיה של תנועת פת"ח, שעה שמנגנוני הרשות נוקטים במדיניות "הדלת המסתובבת", עוצרים עשרות פעילים ומשחררים בודדים. הצהרה זו מטעה את הציבור".

נראה כי הפיוס בין חמאס לפתח, וההחלטה על העמדתו של מחמוד עבאס, בראש ממשלת המעבר, לא ממש השפיעה על האנשים בשטח.

חותמים פיוס בקטאר.
חותמים פיוס בקטר

יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, ח'אלד משעל ויו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן), נפגשו אמש (א') בדוחא, בירת קטר. העיתון הלונדוני א-שרק אל-אוסט מדווח כי מטרת הפגישה, בתיווכו של אמיר קטר, חמד בן ח'ליפה אאל ת'אני, היא לקדם את מימוש הסכם הפיוס הפנים פלסטיני שנחתם בקהיר, בשנה שעברה.

אחראי תיק הפיוס בתנועת פת"ח, עזאם אל-אחמד, מסר לסוכנות "פראנס פרס" כי הצדדים הגיעו להסכמה "באופן כללי סביב כל הסוגיות שעל הפרק ובהן הקמת ממשלת אחדות לאומית המורכבת מטכנוקרטים".הקמת הממשלה מהווה צעד נוסף אל עבר יישום הפיוס הפלסטיני ועריכת בחירות למועצה המחוקקת הפלסטינית ולראשות הרשות הפלסטינית.

במשך תקופה ארוכה נסובה המחלוקת בין התנועות סביב זהות ראש ממשלת המעבר הזמנית שתוקם, כשחמאס סירבה לכהונתו של ראש הממשלה הנוכחי סלאם פיאד, בתפקיד זה.

גם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו הגיב על ההתקדמות בפיוס הפנים פלסטיני, ובהודעה רשמית שיצאה מלשכתו נמסר: "אם עבאס דבק בעקרונות עליהם חתם בדוחה, הרי שבחר לנטוש את דרך השלום ולחבור לחמאס."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן