Skip to content

ישראל ורוסיה יבחנו אפשרות לכונן אזור סחר חופשי

סוכם על תחילת עבודה משותפת על סקר היתכנות, בעקבות פגישת באינדונזיה של השר בנט והשר לפיתוח כלכלי של רוסיה אלכסי אולוקייב ושר הסחר של נציבות איחוד המכסים של רוסיה, קזחסטן ובלרוס, אנדריי סלפנב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר הכלכלה נפתלי בנט
שר הכלכלה נפתלי בנט

רוסיה וישראל עולות מדרגה ביחסי הכלכלה והמסחר. בעקבות פגישת שר הכלכלה, נפתלי בנט בשבוע שעבר באינדונזיה עם השר לפיתוח כלכלי של רוסיה, אלכסי אולוקייב ושר הסחר של נציבות איחוד המכסים של רוסיה, קזחסטן ובלרוס, אנדריי סלפנב, סוכם על תחילת עבודה משותפת על סקר היתכנות, הבוחן את האפשרות והפוטנציאל לכנן הסכם אזור סחר חופשי בין ישראל ואיחוד המכסים. מפגש ראשון התקיים בתחילת החודש בין נציגי משרד הכלכלה ונציגי איחוד המכסים בו דנו על תכנית העבודה להכנת הסקר.

סקר היתכנות

סקר היתכנות הינו הכלי בו משתמשות מדינות ללימוד משותף של מדיניות הסחר של הצדדים ובחינה משותפת של הפוטנציאל הגלום בהסכם סחר חופשי ביניהן. זהו כלי מקדים לקראת פתיחת מו"מ לכינון הסכם אזור סחר חופשי. זהו הסכם המסיר חסמי מכס וחסמים רגולטורים נוספים המגבילים את הסחר בין מדינות.

רוסיה ואיחוד המכס

רוסיה, אשר מנהלת את מדיניות הסחר שלה כיום במסגרת איחוד המכס, מהווה יעד ל 1.5% מהייצוא הישראלי לעולם ו61% מהיצוא הישראלי למזרח אירופה ומדינות ברה"מ לשעבר. הסכם אזור סחר חופשי צפוי להגדיל את הסחר עמה ועם המדינות הנוספות באיחוד המכסים במעל ל50%.
היצוא הישראלי לרוסיה עולה בשנים האחרונות באופן קבוע ובשנת 2012 אף חצה את רף מיליארד דולר לשנה. היצוא הישראלי מתרכז במוצרים פרמצבטיים, חקלאות, מוצרים כימיקליים ומינרליים ופלסטיק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן