Skip to content

"משעשעי חיך" – שוק הקפה רותח

חדשות האוכל – כל מה שקורה בעולם המזון, אוכל, משקאות, מסעדות, שפים והסצינה הקולינארית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סערה בכוס קפה

שוק הקפה ממשיך לרתוח. 'אפקט קופיקס', או המצב הכלכלי הלא מזהיר, גורמים לרשתות הקפה לרדת על הברכיים לא רק בקפה, אלא גם במוצרים נלווים. 'קפה קפה' ו'ארומה ישראל' שכבר הוזילו את מחירי הקפה לקחת מרחיבות את ההטבות ללקוח גם אל תחום הכריכים. ב'ארומה ישראל' נרשמה הוזלה צנועה של שלושה כריכים מתוך תפריט החורף, ורשת 'קפה קפה' הגדילה לעשות וחתכה 35 אחוז ממחיר המנות הפופולאריות ביותר ברשת. מעתה אמרו פסטה ברוטב עגבניות, כריך חביתה בג'בטה וסלט ישראלי קצוץ ב-29 שקל, ופראייר מי שמשלם יותר.

סלט ישראלי - 29 שקל
סלט ישראלי - 29 שקל

גאווה ישראלית

מסעדת עלמה לאונג' של השף יונתן רושפלד במלון 'עלמה' בתל אביב זכתה בתואר מסעדה הטובה ביותר במלון בוטיק בעולם בטקס פרסי World Boutique Hotel Awards 2013 היוקרתי. המלון, שנפתח רק לפני כשנה, הוא המלון הישראלי היחיד שנכנס לרשימת המתמודדים על התואר והתחרה מול 6 מלונות בוטיק מאיסלנד, יוון, אוסטרליה, אנגליה וטזמניה. נימוקי השופטים קבעו שהמלון ראוי לתואר בשל החדשנות והיצירתיות הקולינרית של מסעדת השף, והפרס הוענק בטקס חגיגי שנערך בלונדון בנוכחות נכבדים מתעשיית ענף המלונאות העולמית. רושפלד מצדו, ממשיך הלאה ובשבוע הבא צפוי לחנוך את 'הרברט סמואל הכשרה' במלון ריץ קרלטון בהרצליה.

מלון הבוטיק הייחודי 'עלמה' בתל אביב (צילום: איתי סיקולסקי)
מלון הבוטיק הייחודי 'עלמה' בתל אביב (צילום: איתי סיקולסקי)

חורף אמנותי

לכבוד הגשם שסוף סוף הגיע, הגו במלון הבוטיק 'Artplus' בתל אביב רעיון לבילוי חורפי שתרבות בצדו. על קירות המלון תלויות עבודות מאוסף דורון סבג והוא מוקף בגלריות, ומכאן נולדו סיורי אמנות בהדרכת אוצרת האמנות של המלון. לחובבי האמנות מוצעות שתי אופציות: סיור + ארוחת בוקר במסעדת המלון המעוצבת כספרייה ובה ספרי אמנות וקטלוגים, או סיור ערב על כוס יין ו-Happy Hour. בין האמנים שעבודותיהם פזורות במלון' ניתן למצוא שמות מוכרים כמו סיגלית לנדאו ואורי גרשט, והעבודות עצמן כוללות בנוסף לציורים גם מיצב מראה, ציור קיר ועבודות וידאו מתחלפות. לאחר הסיור ניתן להמשיך לסיור מודרך בגלריות בסביבה.

וידאו ארט של האמנית סיגלית לנדאו - מלון ARTPLUS
וידאו ארט של האמנית סיגלית לנדאו - מלון ARTPLUS

חגיגות הקובה

עוד מקום שחוגג את בוא החורף הוא 'גדרה 26', ליד שוק הכרמל בתל אביב. בתאריכים 22-27 בחודש יתקיים במסעדה פסטיבל הקובה הרביעי, שבמסגרתו יוגשו בשעות הצהריים מרקי קובה עם טוויסט אישי של השף, כגון מרק קובה פירות ים, מרק קובה ביף בורגניון ומרק קובה ברווז בציר מיסו. כמובן שלא נפקד מקומו של מרק קובה סלק קלאסי. המחירים: 39-52 שקל למנה. ואם זה לא יעזור לחמם את הגוף הקפוא, שום דבר כבר לא יעזור.

פסטיבל קובה ב'גדרה'
פסטיבל קובה ב'גדרה'

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן