Skip to content

אתיופיה: עשרות מיליוני דולרים יושקעו באיכות סביבה

הסכום יושקע בניהול משאבי טבע ובנופי המדינה • המטרה היא למנוע פגיעה מתמשכת בקרקע • הבנק העולמי צופה, כי ההשקעה תביא לירידה בשיעורי העוני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבנק העולמי וממשלת אתיופיה ישקיעו סכום של 40 מיליון דולר, בנוסף למענק מממשלת נורבגיה, ו-13 מיליון דולר מארגון האקולוגי ה-GEF, התומך ביוזמות בתחום איכות הסביבה, כדי להפחית את הפגיעה בקרקע ולשפר את הפרודוקטיביות של האדמה.

חיסון אבעבועות באתיופיה - תוכנית של הבנק העולמי (ויקימדיה)
חיסון אבעבועות באתיופיה - תוכנית של הבנק העולמי (ויקימדיה)

הפרויקט הוא השני במספר שממשלת אתיופיה לוקחת על עצמה. המטרה של הפרויקט היא בין היתר לקדם חקלאות חכמה. "פרויקט זה מבוסס על ההצלחה של הפרויקט הראשון, ששבר את מעגל הקסמים של התדרדרות סביבתית ופרנסה לא יציבה", אמר אדוארד פליקס דוואמפור, ראש צוות המשימה של הפרויקט. "אנו מאמינים כי הפרויקט השני יזרז שינוי וישחזר את האדמה שנפגעה וימשיך לשנות את חייהם של עניים רבים".

מים, יבול והסקה

הנופים המגוונים של אתיופיה ומשאבי הטבע הקיימים בה מספקים מגוון רחב של שירותים לתושבי הכפרים הכוללים בין היתר מים טריים, יבול, ועצים להסקה. אולם משאבי הטבע הללו לא תורמים להורדת רמת העוני באוכלוסיה הכפרית.

רמת העוני באזורי כפריים נובעת מפגיעה הולכת ומתמשכת של האדמה. הבנק העולמי מעריך, כי הפגיעה בתל"ג החקלאי נעה בין 2% ל-3% מתוך התל"ג. ניהול נכון של משאבי טבע הוא הכרחי לעתידה של אתיופיה, נרשם בהודעה.

"אתיופיה מובילה באפריקה בהתמודדות עם ההשפעות השליליות של שינוי האקלים על ידי אימוץ חיזוק האקלים ואסטרטגיית כלכלה ירוקה", אומר גואנג זה צ'ן, דירקטור הבנק עולמי למדינת אתיופיה. "על ידי אימוץ והרחבת קרקעות ברות קיימא ופרקטיקה של ניהול מים, הפרויקט יתרום ליישום האסטרטגיה הממשלתית על ידי העלאת הפרודוקטיביות של משאבי הקרקע וקידום חקלאות אקלים מתוחכמת".

הפרויקט, כך מאמינים בבנק העולמי, יביא לשיפור הפרודוקטיביות של הקרקע ויעלה את היכולת להתמודד אל מול סיכונים אקלימיים. בכך מקווים בבנק העולמי כי הפרויקט יגביר את העושר הטבעי ויבטיח מים לחלקים רבים באוכלוסיה, תוך שרמת העוני תרד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן