Skip to content

מוטורולה סולושנס תספק למערכת הביטחון סמארטפונים דור הבא

משרד הביטחון חתם על חוזה עם מוטורולה לאספקת הדור הבא של סמארטפונים מוצפנים לצה"ל ולמערכת הביטחון, תמורת כ-100 מיליון דולר ל-15 שנה. הסמארטפון הצבאי הראשון יאפשר שליחת סמסים, מדיה דיגיטלית ומיילים מוצפנים משדה הקרב, ויחליף את מערכת ורד הרים הוותיקה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

שמואל צוקר
ראש מנה"ר שמואל צוקר

משרד הביטחון חתם על חוזה עם מוטורולה סולושנס לאספקת הדור הבא של סמארטפונים מוצפנים לצה"ל ולמערכת הביטחון, תמורת כ-100 מיליון דולר ל-15 שנה. הסמארטפון הצבאי הראשון יאפשר שליחת סמסים, מדיה דיגיטלית ומיילים מוצפנים משדה הקרב, ויחליף את מערכת ורד הרים הוותיקה. היקף הפרויקט מוערך בכ-100 מיליון דולר ל-15 שנה, ובמסגרתו תספק מוטורולה תמיכה ואחריות לרשת ולמכשירים.

מנהל הרכש במשרד הביטחון (מנה"ר) ומשלחת הרכש של המשרד בניו-יורק השלימו, בתום מו"מ ממושך, את העסקה לפיתוח ואספקת הדור הבא של הטלפונים הניידים המוצפנים למערכת הביטחון. המערכת הסלולארית החדשה, תתבסס על טכנולוגיה ייחודית של מוטורולה, שנבחרה בתום סדרת בדיקות מקיפה באגף התקשוב בצה"ל ובמשרד הביטחון, והותאמה לצרכי מערכת הביטחון.

הרשת הסלולארית הצבאית החדשה תתבסס על מכשיר סמארטפון עם מסך מגע, בדומה למכשירי הסמארטפון המתקדמים הקיימים היום בשוק, שעבר התאמה לצרכי החייל בשדה הקרב. הסמארטפון הצבאי יכלול מסך מגע, ג'י פי אס מובנה, מצלמת 8 מגה פיקסל ואפליקציות ייחודיות. בנוסף, מדובר במכשיר מוקשח, עמיד במים ובאבק, בעל סוללה חזקה במיוחד שמאפשרת עד 400 דקות שיחה ועד 500 שעות המתנה. הטלפון החכם החדש יאפשר שליחת סמסים, מדיה דיגיטלית, מיילים מוצפנים משדה הקרב ואף לנהל יומן.

הסמארטפון החדש יחליף את מערכת 'ורד הרים' הוותיקה, שתמשיך לשרת את הצבא, עד להחלפתה המלאה.

סמנכ"ל וראש מנהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון, תא"ל (מיל.) שמואל צוקר: "חתימת החוזה לפיתוח ורכש הסמארטפון הצבאי הראשון, תביא את מהפכת הטלפונים החכמים לשדה הקרב העתידי, ותעניק יתרון משמעותי לצה"ל ומערכת הביטחון כולה. בזכות משא ומתן יעיל ומקצועי, שהוביל מנהל הרכש, הצלחנו להביא לצה"ל את הטכנולוגיה המתקדמת בעולם במחיר הטוב ביותר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן