Skip to content

בזמן שישנתם: טכנולוגיה חדשה ליישור שיניים

הדור החדש של האורתודנטיה? מערכת חדשנית ליישור שיניים מחליפה את השימוש בגשר קוביות וחוטי מתכת, מקצרת את זמן הטיפול היומי, אינה כרוכה בכאב ובריאה יותר, על פי דיווחי החברה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשורה לכל מי שחושק בחיוך מושלם, חושף שיניים ישרות, אבל התבייש ללכת עם גשר: טכנולוגיה חדשה, פרי פיתוחה של חברת ארודנטיס הישראלית, מיישרת שיניים בדיסקרטיות, בזמן השינה, ללא כאב ואי נוחות, כך לדברי החברה. הטכנולוגיה, שמבשרת על הדור החדש והמתקדם של הטיפולים האורתודנטים, מיישרת את השיניים באמצעות פעימות לחץ אוויר עדינות המזיזות את השיניים בהדרגה בזמן השינה.

מחקרים רפואיים רבים מראים, כי כוח זה יעיל ובריא יותר מהפעלת כוח קבוע, הנהוג בשיטות אחרות. כוח הפעימות, שנקבע באופן ממוחשב ע"י הרופא, ממריץ את זרימת הדם לרקמות התומכות בשיניים ומונע סיבוכים הכרוכים בהפעלת כוח קבוע, כמו דלקות וכאבים. 

המערכת מורכבת מפלטה פלסטית שקופה המותאמת למטופל אישית ומיוצרת בטכנולוגיות סריקה ותלת מימד חדשות. בפלטה מובנה בלון סיליקון זעיר, המתחבר ליחידת שליטה. יחידה זו מזרימה לבלון אוויר, הפועם באופן מחזורי קבוע ובכך מפעיל כוח  מדויק ומתון על השיניים, הגורם לתזוזתן.

חידוש נוסף שמציעה הטכנולוגיה: יחידת השליטה מתעדת את מהלך הטיפול באמצעות כרטיס חכם. כך שכאשר המטופל מגיע לביקורת אצל הרופא, שולף האחרון את הנתונים מהכרטיס החכם ומתכנת את המשך הטיפול, בהתאם לצרכים ולהתקדמות.

הפלטה מורכבת בשעות הערב ובזמן השינה (צילום: יח"צ)

המערכת המתקדמת פותחה במשך שבע שנים על ידי קבוצת אורתודונטים בכירים, בעלי שם בארץ ובעולם, ומהנדסים בראשות ד"ר אורית נדב ופרופ' מאיר רדליך.

ד"ר אורית נדב,  אורתודונטית, מומחית ליישור שיניים ולסתות:  "הרעיון לפיתוח המוצר צמח על רקע פניות רבות של מטופלים, שרצו ליישר את השיניים, אבל ביקשו לעשות זאת בדיסקרטיות, באמצעות פתרון שלא יפגע בביטחון העצמי שלהם, יביך אותם, יפגע בדיבור ויגרום להם אי נוחות וכאב. הטכנולוגיה מתבססת על מחקרים רבים שמוכיחים כי שימוש בכוח פעימות יעיל ובריא יותר למטופל. הפעלת כוח פעימות אופטימלי ומבוקר על השיניים מאפשר להוריד את שעות הרכבת המכשיר ל-10 שעות בלבד".

כיצד מתבצע הטיפול?

הרופא המטפל לוקח מהמטופל מידות שיניים, שנשלחות למחלקת הייצור של החברה. הפלטה מיוצרת בהתאמה אישית למטופל, על פי המצב הסופי הרצוי של השיניים, שנקבע מראש. הפלטה נמסרת למטופל והוא מקבל הדרכה באשר לאופן השימוש והתחזוקה. על המטופל להרכיב את הפלטה, המחוברת  ליחידת השליטה, בשעות הערב ובזמן השינה.

בביקורת שנערכת אחת לחודש עד שלושה חודשים, המטופל מביא איתו את הפלטה ואת יחידת השליטה ובה הכרטיס החכם, המכיל את כל המידע על התקדמות הטיפול. בהתאם לממצאים, מתכנת הרופא מחדש את המערכת ומעדכן את המשך תוכנית הטיפול.

מערכת ארודנטיס מתאימה למטופלים בני כל הגילאים ונמכרת בארץ ובאירופה. הטיפול אורך בין 3–24 חודשים ונעשה באופן פרטי. מחיר הטיפול  הנו החל מ-15,000 שקל ויותר לטיפול מלא בשתי לסתות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן