Skip to content

משרד החוץ מתקשה למצוא מועמדים ל-18 משרות דיפלומטיות

בכנס ראשי הנציגויות של משרד החוץ הציג ועד העובדים נתונים מדאיגים על מצבו של שירות החוץ. שורות הדיפלומטים של ישראל מתרוקנות: המשרד מתקשה למצוא מועמדים למגוון משרות מרכזיות בחו"ל. המשרות שאינן מאוישות, מותירות את ישראל חשופה בזירה המדינית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ-18 משרות במשרד החוץ אינן מאוישות ואין למשרד החוץ מועמד עבורן – משום שהמשרד מתקשה למצוא  אנשים שיכהנו במשרות אלה, בשל השכר ותנאי השירות. בין המשרות הללו: סגן שגריר בקניה, סגן שגריר בנורבגיה, יועץ מדיני באוסטרליה, יועץ תרבות ביפן, סגן שגריר בנפאל, קונסול בהודו, יועץ כלכלי ברוסיה ועוד. לכעשרים משרות נוספות הגישו מועמדות בין דיפלומט לשניים בלבד.

מתוך עמוד הפייסבוק של עובדי משרד החוץ
מתוך עמוד הפייסבוק של עובדי משרד החוץ

בכנס ראשי הנציגויות של משרד החוץ שנערך אמש, הציג ועד העובדים נתונים מדאיגים על מצבו של שירות החוץ. שורות הדיפלומטים של ישראל הולכות ומתרוקנות: המשרד מתקשה למצוא מועמדים למגוון משרות מרכזיות בחו"ל. כך, למשל, משרת סגן השגריר באוסלו, שאינה קורצת לדיפלומטים הישראלים – משום שהם יודעים שיתקשו לשרוד כלכלית בנורבגיה בתנאי השכר הקיימים. משרות רבות אחרות שאינן מאוישות, מותירות את ישראל חשופה בזירה המדינית. עובדי משרד החוץ, הנאבקים בימים אלו על תנאי עבודתם, מזהירים מפני הנטישה הגוברת של שירות החוץ.

בוועד העובדים אומרים עוד כי לישראל אין נציגויות דיפלומטיות בכמחצית מהמדינות איתן היא מקיימת יחסים דיפלומטיים, אך משרד החוץ נתקל בקושי רב בניסיונותיו לאייש משרות אסטרטגיות הקיימות בשירות החוץ. שנים רבות של הזנחה נותנות את אותותיהן: ישראל, הנמצאת בתחתית ההשקעה הלאומית לנושאי חוץ מבין מדינות המערב, סובלת מנטישה גוברת של דיפלומטים בשירות החוץ שלה. שליחי משרד החוץ מבינים שעם גאוות היחידה אי אפשר ללכת למכולת, ועוזבים את שירות החוץ הסובל מהזנחה תקציבית רבת שנים. למרות ההשקעה הגבוהה של מדינת ישראל בענייני ביטחון, נושאי החוץ לא זוכים להתייחסות הראויה, ומציבים את ישראל בעמדת נחיתות בזירה הבינלאומית.

יו"ר ועד עובדי משרד החוץ, יאיר פרומר, הביע אמש בכינוס חשש עמוק מהתוצאות שעלולות להיגרם למדינת ישראל, אם שירות החוץ שלה ימשיך להידרדר במדרון החלקלק של ההתפוררות: "מצבה של הדיפלומטיה הישראלית בכי רע. בידודה המדיני של ישראל בעולם עלול להפוך מאיום למציאות, לא בגלל החלטות מדיניות, אלא בשל רשלנות והזנחה של ממשלות ישראל, שאינן משקיעות בשירות החוץ את המשאבים הדרושים. אם מדינת ישראל לא רוצה לתת לאינטרסים שלה בזירה הבינלאומית להישחק, היא חייבת לפעול באופן מיידי כדי לאושש את שירות החוץ שלה, ולהבטיח את עתידם של הדיפלומטים העומדים בחזית הישראלית מול מדינות העולם."

עובדי משרד החוץ נמצאים בסכסוך עבודה כבר כמעט שנה, מאז חודש פברואר. סכסוך העבודה נמצא בהליך גישור מאז חודש אוגוסט, באמצעות השופט בדימוס סטיב אדלר, נשיא בית הדין הארצי לעבודה לשעבר. מחר צפויה להיערך פגישת גישור במעמד שני הצדדים, בתקווה להוביל להתקדמות במגעים בין משרד האוצר לעובדים. ועד העובדים אומר כי עובדי המשרד משתפים פעולה באופן מלא, בתקווה להוביל לסיום המשבר. העובדים אומרים כי הם מצפים לקבל הצעה רצינית ממשרד האוצר, שתאפשר להם לסיים את סכסוך העבודה ולשוב לעבודה סדירה.

7 Comments

  1. אזרח
    8 בינואר 2014 @ 0:25

    אנשים לא מוכנים לממן שליחות למען המדינה מכיסם ובצדק. בושה וחרפה

  2. צילינדר
    7 בינואר 2014 @ 17:37

    עובדי משרד החוץ משרתים לרוב במדינות קשות שירות ומתמודדים עם אתגרים רבים מספור. נדרשת רמה גבוהה של מקצועיות, בקיאות ונסיון על מנת לבנות ולפתח יחסים בין מדינות. דיפלומטיה היא מקצוע, לא תחביב. וברגע ששליש מהמצטרפים החדשים עוזבים את המערכת, מדובר בנזק חמור ביותר שהשלכותיו עוד תורגשנה במשך שנים. חייבים לעצור את הסחף! צריך להציל את משרד החוץ!

  3. יואב
    7 בינואר 2014 @ 16:25

    הגיע הזמן להבין שבלי החומה האנושית של משרד החוץ, הכלכלה הישראלית תיפגע, ההשקעות ירדו, תיירות תצלול – אנשים לא מבינים ולא מעריכים כמה חשובה העבודה הזו. ותאמינו לנו, לייחל לארוחה ב-5 שקלים בפנסיה זה לא תענוג גדול …

  4. Yossi
    7 בינואר 2014 @ 14:52

    It's not clear. Does your goverment want to hurt its own foreign relations???

  5. tal
    7 בינואר 2014 @ 12:55

    מאוד מקומם ומאוד מדאיג המצב הקשה אליו הגיע משרד החוץ. נראה שאם לא יצאו למלחמה אמיתית על עתידם , אף אחד לא ילחם עבורם, שכן עם השנים ובעיקר בשנים האחרונות נראה שיש פוליטיקאים בכירים שרוצים בעצם למחוק מעל המפה את המשרד ולהקים לו תחלופות. העבודה המדהימה שעושים הדיפלומטים האלה ימים ולילות בנציגויות ישראל לא תמיד ידועה לציבור הרחב.

  6. גדעון
    7 בינואר 2014 @ 11:50

    עד מתי זה ימשך- במדינה שלנו, עד שלא קורה אסון , לא קורה כלום- ואחרי שיקרה אסון בדמות בידוד בינל , הפסקת יצוא וחרמות , אז תועיל בטובה ממשלת ישראל להקים ועדת חקירה ממלכתית-
    חבל- כדאי להשקיע כבר עכשיו את התקציב הראוי למשרד החוץ ולהסברה הישראלית מאד לממן ועדות חקירה מיותרות ולספוג הפסדים כלכליים שכל המדינה תרגיש-

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן