Skip to content

בנט: לעולם לא נסכים לוותר על ירושלים מאוחדת בריבונות ישראל

בנט, שנאם בפני פורום של המכון למחקרי ביטחון לאומי, אמר ברמיזה ברורה לכיוונו של שר החוץ, אביגדור ליברמן: "לא נתחנן לחילופי שטחים כאילו מדובר בגזור-הדבק באיזה מסמך וורד במחשב". שרת המשפטים, ציפי לבני, בתגובה: "מי שמסרב להסדר מדיני ולא מסוגל להבחין בין גושי ההתיישבות הגדולים אותם צריך לשמור כחלק ממדינת ישראל, לבין מאחזים מבודדים - […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אנחנו לעולם לא נסכים לוותר על ירושלים מאוחדת בריבונות ישראל, ורק ישראל. לא נקבל מדינת טרור פלסטינית, לא נקבל הסכם שמתבסס על קווי 67". כך אומר השר נפתלי בנט, יו"ר מפלגת הבית היהודי. השר בנט דיבר בפני פורום של המכון למחקרי ביטחון לאומי.

"לא נתחנן לחילופי שטחים". נפתלי בנט (צילום: ענבל כהן חמו)
"לא נתחנן לחילופי שטחים". נפתלי בנט (צילום: ענבל כהן חמו)

בהתייחסו לדברי שר החוץ, אביגדור ליברמן, בכנס השגרירים שלשום, אמר בנט: "לא נתחנן לחילופי שטחים כאילו מדובר בגזור-הדבק באיזה מסמך וורד במחשב, לא נסכים שהגבול יעבור בכביש שש כדי שנקבל טילים על כביש ארבע, לא נשב בממשלה שבשל לחץ בינלאומי תסכן את עתיד ילדינו ותחלק את בירתנו. אנחנו לא נשב בממשלה שתקבל את ההחלטות הקלות והמסוכנות".

השר בנט תקף את ההסתה הפלסטינית המתרחשת בימים אלה ממש. "דפי פייסבוק רשמיים של בתי ספר של הרש"פ מצטטים את היטלר: 'היה באפשרותי להרוג את כל היהודים בעולם, אך הותרתי כמה מהם, כדי שהעולם ידע מדוע הרגתי אותם (היטלר)'. בספרי לימוד ברש"פ מלמדים על הלחימה ביהודים והניצחון עליהם: 'השעה לא תגיע עד שהמוסלמים יילחמו ביהודים ויהרגו אותם. אז היהודי יתחבא מאחורי אבנים או עצים. והאבנים או העצים יקראו: 'הו מוסלמי, הו עבד אללה! יש יהודי מאחוריי, בוא והרגהו'.

"לא שלום הם רוצים לעשות איתנו", אמר בנט. "תל אביב, ממנה אני מדבר עכשיו, לא נמצאת על המפה שלהם. היא תופעה זמנית. תוכנית השלבים הפלסטינית מעולם לא נפחה את נשמתה. היא חיה ובועטת בערבית, ועוטה חליפות באנגלית".

"כל המתיימרים לדבר בשם הביטחון, גורמים בסופו של דבר למדינת ישראל להיות חלשה יותר". ציפי לבני (צילום: דן בר דוב)
"כל המתיימרים לדבר בשם הביטחון, גורמים בסופו של דבר למדינת ישראל להיות חלשה יותר". ציפי לבני (צילום: דן בר דוב)

בנט המשיך וטען: "המשא ומתן הביא רק טרור.  דווקא שנת 2012 היתה השנה השקטה ביותר מזה שנים. לא היה תהליך מדיני, זה לא קל, אבל נשארנו בחיים. ובאותה שנה לא היה אף הרוג כתוצאה מטרור בירושלים או ביהודה ושומרון, והרוג אחד היה בכל רחבי ישראל.

"אבל – מאז פתיחת המו"מ בחודשים האחרונים החלה אינתיפאדה זוחלת, שרק מתעצמת", אמר בנט. "על פי נתוני השב"כ, בנובמבר האחרון היו 167 פיגועים, בתוכם היו שני פיגועי דקירה, דקירת חייל בעפולה וחיילת ביפו, פציעת שלושה אזרחים, ביניהם תינוקת בת שנתיים. אחרי ההתנתקות שבה הובטח לנו ביטחון – נורו לעברנו  13,796 פצמ"רים ורקטות. בארבע שנים אחרי אוסלו נרצחו 256 ישראלים לעומת 97 בארבע שנים שקדמו לכך. ההסכמים הביאו לנו קברים ופחד. לא ביטחון.

"חברים, נגמרו המשחקים", אמר בנט.  "לא נשחק יותר עם המילים: קווי 67 פירושם חלוקת ירושלים. מסירת הר הזיתים בו קבורים מנחם בגין, והרב קוק ואליעזר בן יהודה. ומסירת הכותל, הר הבית והעיר העתיקה.

"איך ההיסטוריה תזכור מנהיג שיסכים לוותר על ירושלים? איך תזכור את המנהיג הראשון בהיסטוריה היהודית שהעז לעשות זאת? ועוד מרצונו? האם תפילה של כל יהודי בעולם 'ולירושלים עירך ברחמים תשוב'  היא חוקת מפלגה שאפשר לשנות מהיום למחר? הרי בכל חתונה אנחנו אומרים 'אם אשכחך ירושלים תישכח ימיני' – האם ויתור כזה שווה אהדה זמנית של העולם? האם זה שווה עוד סבב של פיגועים וטרור, אליו נגיע חלשים יותר? יש רגעים בחיי אומה, וגם בחיי מנהיגים, שהם מקבלים החלטות קשות ואמיצות ואומרים: עד כאן. אנחנו נהיה לצד מי שיידע להגיד 'עד כאן'".

ואילו שרת המשפטים, ציפי לבני, האשימה בהופעה באוניברסיטה העברית, כי "בישראל פועלת קבוצה שרוצה להפוך אותנו למדינה במצור. הם לא מציעים תכנית אלטרנטיבית אלא רק רוצים שנתאגד נגד כולם ונצעק שהעולם כולו אנטישמי".

השרה לבני, האחראית על המו"מ עם הפלסטינים, ביקרה באוניברסיטה העברית כאורחת אגודת הסטודנטים של הפקולטה למשפטים. לבני התייחסה בדבריה לדבריו של שר הכלכלה נפתלי בנט שיצא נגד התהליך המדיני עם הפלסטינים.

"בדרך לכאן שמעתי על נאום של שר אחר בממשלה, שנשמע פטריוטי – צבא חזק, עם שנאחז באדמתו, אמונה בדרך", אמרה לבני. "אני רוצה לדבר על האמונה בדרך: הוויכוח הוא לא ויכוח על זכות. שאיש לא יטיף לי על מי מאמין יותר על הזכות של עם ישראל על ארץ ישראל. אני מאמינה שלעם ישראל יש זכות על ארץ ישראל כולה – אבל לא על זה הדיון. השאלה היא האם החזון הציוני הוא על ארץ ישראל במחיר המדינה היהודית והדמוקרטית. אנחנו חייבים להגיע להסכם לא ממקום של חולשה, אלא כדי לשמור על האינטרסים שלנו. מתוך אמונה בדרך הזו – הציונות כפי שאני מבינה אותה, שמדברת על המדינה היהודית והדמוקרטית, ציונות יוזמת ולא מתבכיינת, ציונות רותמת.

"צבא חזק זה גם החיילים המשרתים, גם היכולות שיש לנו כתוצאה ממערכת יחסים אסטרטגית הדוקה וקריטית עם ארצות-הברית – וגם העובדה שאפילו החייל הטוב ביותר והחזק ביותר שיוצא לקרב צריך לגיטימיות לפעולה.  לגיטימיות זו מושגת על-ידי כך שישראל מובנת לעולם. העולם יכול להבין את מאבקה של ישראל בטרור, אבל לא מבין למה שולחים אזרחים להתיישב בהתנחלות מבודדת".

לדברי לבני, "כל אלה שמתיימרים לדבר בשם הביטחון הם אלה שבסופו של דבר גורמים למדינת ישראל להיות חלשה יותר. מדינת ישראל תקבל לגיטימציה בינלאומית לפעול למען בטחונה ונגד הטרור רק כשהיא תוכיח שהיא נלחמת על חיי אזרחיה ולא שולחת אזרחים לגור במקומות שספק אם יישארו חלק ממדינת ישראל העתידית. מי שמסרב להסדר מדיני ולא מסוגל להבחין בין גושי ההתיישבות הגדולים אותם צריך לשמור כחלק ממדינת ישראל, לבין מאחזים מבודדים, יביא בסופו של דבר לפגיעה בלגיטימציה של הגושים".

לבני יצאה נגד הגורמים בממשלה שמקדמים את חוק סיפוח בקעת הירדן ואמרה: "אולי באמת אנחנו צריכים להפסיק את כל המשא ומתן כי כך מירי רגב רוצה. יש בממשלה הזו שרים שמעדיפים להתמקד במירי רגב ולא בטובת הציבור". עוד אמרה לבני כי היא מוכנה להעלות את ההסדר המדיני העתידי עם הפלסטינים למשאל עם מתוך אמונה שמרבית הציבור יתמוך בהסדר כזה וכי היא אינה משלה את עצמה שתוך יום מרגע חתימת הסדר עם הפלסטינים ישרור במזרח התיכון שקט ושלום.

"ממשלת ישראל כמעט ניתקה את כל הקשרים המדעיים שלנו עם אירופה, כדי שנוכל לבנות עוד קצת", אמרה לבני. "כל הלבנה של מאחז משחירה את כל המקומות בהם אנחנו גאים ובצדק. אבל אלה שמדברים בשם הביטחון ועוצמת צה״ל, מסירים את האחריות מחיילי צה"ל. הם הופכים את צה"ל מצבא המגן על ישראל ואזרחיה, לצבא שיצטרך להגן על עצמו ועל חייליו. בלי הסדר מדיני, צה"ל יגרר לטריבונלים הבינלאומיים. מי שלא עושים את האבחנה בין התנחלויות מבודדות ולבין גושי ההתיישבות הם מי שיחזירו אותנו לקווי '67".

כאשר נשאלה על עמדתה כלפי זכויות הקהילה הגאה אמרה לבני כי פעלה במרץ בשנה האחרונה לקדם חוק ברית זוגיות, אך הוסיפה כי ניסיונותיה לקדם את החוק נתקלו במכשולים שהציבו גורמים בממשלה ואמרה: "הנישואים הלא כשרים הם לא בין זוגות חד מיניים אלא בין יש עתיד לבית היהודי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן