Skip to content

דני דיין: נמאס מהמטומטמים שחושבים שארץ ישראל נקנית בנבוט

דני דיין, מי שהיה יו"ר מועצת יש"ע, תוקף בחריפות גם את חבריו בימין שלא פצו פה לנוכח מעשה הבריונות שניסו המתנחלים לעשות בכפר קוסרא. שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון: "התופעה הפסולה המכונה 'תג מחיר' היא בעיניי טרור לכל דבר ונפעל כלפי מבצעיה באפס סובלנות וביד נחושה וקשה כדי למגר אותה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התקפה חריפה, בלשון חסרת תקדים, מפיו של ראש מועצת יש"ע לשעבר, דני דיין, על בריוני "נוער הגבועות" ועל ראשי המתנחלים וחבריו למועצת יש"ע שלא גינו את מעשיהם. ובינתיים, שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון מכנב את פעולות 'תג מחיר' טרור לכל דבר ומבטיח לפעול נגד מבצעיה באפס סובלנות, עד שתמוגר.

דני דיין, המרכז כיום את יחסי החוץ של מועצת יש"ע ומכהן כ"שר החוץ" שלה, כתב הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו (לא נגענו):

"נמאס מהפוחזים שעושים מעשי עוולה ואיוולת". דני דיין. (צילום: צבי זינגר)
"נמאס מהפוחזים שעושים מעשי עוולה ואיוולת". דני דיין. (צילום: צבי זינגר)

"שלוש הערות על האירוע בכפר קוצרא.

1. נמאס מהמטומטמים שחושבים שארץ ישראל נקנית בנבוט, בקופסת גפרורים ובפרובוקציות. נמאס מהבריונים היהודים רעולי הפנים שפוגעים בחיילים, בשוטרים ובערבים חפים מפשע. נמאס מהפוחזים שעושים מעשי עוולה ואיוולת.

לא צה"ל היה צריך להוציא להם צווי הרחקה. א-נ-ח-נ-ו צריכים להוציא להם 'צווי הרחקה' מקהילותינו, מיישובינו, מקרבתינו.

2. עברו שעות ארוכות מאז האירוע. חיכיתי לראות מי יהיה הראשון מבין ראשי הציבור היהודי ביש"ע – ח"כ, ראש מועצה, רב – שיתבטא נגד הפרובוקטורים שכמעט גרמו לאסון כבד ביהירותם ובבריוניותם. אבל דממה דקה השתררה. חבל.

הפוסט של דני דיין בעמוד הפייסבוק שלו
הפוסט של דני דיין בעמוד הפייסבוק שלו

3. נס לא היה פה.

אומרים ש-'בנס' לא קרה אסון. אם אכן היה נס, מעבר לקב"ה היו לו שני שותפים. ושני השותפים – איזו אירוניה! – הם אלה שאותם בריונים אוהבים לקלל ולשנוא. השותף הראשון – קציניו וחייליו של ניצן אלון שחילצו את הבריונים המוכים והמפוחדים מתוככי הכפר. והשותף השני – כן, מסתבר שיש ערבים טובים שאינם ערבים מתים… אל מול בריונים ערבים ניצבה באומץ חבורת ערבים טובים – בני אדם טובים – שמנעו פגיעה ביהודים.

מי יגיד להם תודה כמו שצריך?"

בתגובה מגנה שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, את תופעת תג המחיר ואומר כי בעיניו היא טרור לכל דבר. "התופעה הפסולה המכונה 'תג מחיר' היא בעיניי טרור לכל דבר, ואנו פועלים ונפעל כלפי מבצעיה באפס סובלנות וביד נחושה וקשה כדי למגר אותה", כך אומר שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, בתגובה לאירועי כפר קסרא.

"מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה שמתוכה ייצאו תופעות מסוג זה", אומר יעלון. "הן פסולות חוקית ומוסרית, מכערות את פניה של ישראל ופוגעות באופן קשה בהתיישבות, שתושביה הם ממלכתיים ושומרי חוק. אין כל קשר בין פורעי החוק הללו לבין ההתיישבות ואנשיה ישרי הדרך.

"טרור לכל דבר". משה (בוגי) יעלון (צילום ארכיון: אילן בסון, משרד הביטחון)
"טרור לכל דבר". משה (בוגי) יעלון (צילום ארכיון: אילן בסון, משרד הביטחון)

"לא נאפשר לקבוצות שוליות, קיצוניות ואלימות להשתלט בכוח ובניגוד לחוק על קרקעות לא להן, לאיים על תושבים פלסטיניים שמעבדים את אדמותיהם ולהתנהג בשטח באופן בריוני שמסכן את שלום הציבור ועלול להצית תבערה. נמשיך להפעיל את כל האמצעים העומדים ברשותנו כדי לסלק אותן מתוכנו".

שר התחבורה, ישראל כץ, אמר בתגובה: "אתמול נלכדו אנשי ״תג מחיר״ בכפר פלסטיני וכמעט בוצע בהם לינץ'. טוב שנגמר כך. כמי שתומך בהתיישבות אני מגנה את התופעה המכוערת שמזיקה להתיישבות עצמה. לא על פגיעה בחפים מפשע, או עקירת כרמי זיתים תיבנה ההתיישבות. מובן שגל הטרור הגובר והמעשים שנעשים כנגד יהודים הם חמורים בהרבה, אבל בהם צריכה המדינה לטפל בדרך אחרת".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג: "תג מחיר הוא פשע שיש לטפל בו בחומרה יתירה. זו תופעה מסוכנת שעלולה להוביל להתלקחות איומה, אבל חשוב גם להצביע על נקודה שלא זוכה לתשומת לב. נוער הגבעות הוא מנותק, נוער בסיכון, נוער בבעיות זהות. בהיותי שר רווחה התחלתי בתכנית רב מערכתית בטיפול בנוער הזה שחלקו הגדול הוא נוער מנותק שזקוק לקבלה מחודשת של הממסד. גילינו שחלק גדול מהאידאולוגיה היא פרי של צורך בקשר ובמסגרת. צריך להמשיך את המאמצים האלה במציאת אלטרנטיבות לגיטימיות לבני הנוער האלה בפעילות משותפת לזרועות הביטחון, החינוך והרווחה על מנת להחזיר למסלול חלקים רבים בקרב בני הנוער האלה ולפורר את האיום החמור הזה ולהחזירם למוטב בחינוך ובאכיפה".

1 Comment

  1. הומלס
    8 בינואר 2014 @ 21:31

    הכיבוש משחית הכיבוש משחית הכיבוש משחית…
    אל תתקומם כנגדם הם בניך החוקיים. לא תוכל להרחיק אותם ולהתנתק מהם. הם הביטוי הנקי ביותר של המוטיווציה שהביאה את חנן פורת ומשה לוינגר לסבסטיה – תאוות האדנות וההתנשאות הגזענית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן