Skip to content

"הסטודנט הישראלי הוא מצרך אקדמי מבוקש"

כך טוען פרופ' דאגלס סטיינמן, ראש התכנית החדשה למנהל עסקים NY-tech Johnson באוניברסיטת קורנל. סטיינמן: "תכנית הלימודים שלנו, בשיתוף הטכניון, מתקיימת בלב קמפוס חדשני בניו יורק ומתאימה לישראלים בשל התכליתיות, מיקוד בחדשנות וטכנולוגיה והאפשרות לעבודה מעשית בחברות כמו גוגל, יוניליוור וסיטי גרופ"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשנים האחרונות גדל מספרם של סטודנטים ישראלים במוסדות להשכלה ברחבי העולם ובארצות הברית בפרט. בתי הספר היוקרתיים למנהל עסקים ממשיכים להעמיד את השורה הראשונה של מנהלי חברות, יזמים ומנהיגים כלכליים, ובדרך זו מייצרים ביקוש גבוה בהרבה מההיצע, שעומד בקורלציה לראש טבלאות השכר התאגידי בארצות הברית, ואף מצדיק את עלותן הגבוהה של התכניות.

פרופ' דאגלס סטיינמן
תכניות מימון ייחודיות. פרופ' דאגלס סטיינמן

מסתבר כי על אף מחירן הגבוה של התכניות, ודאי בסטנדרט העלויות של תואר שני בישראל, מתדפקים לא מעט ישראלים על דלתות בתי הספר היוקרתיים למנהל עסקים בארצות הברית, והם אף מקבלים הצעות למלגות ותכניות מימון ייחודיות.

פרופ' דאגלס סטיינמן, ראש התכנית החדשה לתואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת קורנל בניו יורק, מסביר כי "הסטודנט הישראלי הוא מצרך מבוקש". אוניברסיטת קורנל משתייכת ל-Ivy league היוקרתית, ומדורגת בקביעות בין 20 האוניברסיטאות המובילות בעולם. לאחרונה החלה האוניברסיטה להפעיל תכנית ייחודית בשיתוף פעולה עם הטכניון, הפועלת בלב קמפוס חדשני בסיטי של ניו יורק וזכתה לכינוי "בית ספר לגאונים".

פרופ' סטיינמן, שהתדנב בצעירותו בקיבוץ בישראל, נפגש בשבוע שעבר בתל אביב עם סטודנטים פוטנציאליים שהביעו עניין להיכנס בשערי "קורנל". הוא מציין כי האוניברסיטה משקיעה מאמצים ומשאבים כדי להקל את המימון לסטודנט הישראלי, באמצעות מלגות, הלוואות וסיוע במציאות עבודה בשוק האמריקני, באופן שיכול לסייע להחזיר את ההלוואות שניתנו למימון הלימודים.

בתשובה לשאלה מה הופך את הסטודנט הישראלי למחוזר כל כך על-ידי מוסדות השכלה גבוהה רבים, משיב פרופ' סטיינמן: "לרוב, הישראלים מגיעים אלינו לתואר שני אחרי ניסיון תעסוקתי, בעיקר בתחומי טכנולוגיה ומדעים. הם בוגרים יותר, ממוקדי מטרה ומשקיעים יותר, כך שהם ממנפים את סביבת הקמפוס על שלל ההתנסויות וההזדמנויות שהיא מייצרת להתקדמות מהירה. גם העובדה שמרביתם בוגרי שירות צבאי מסייעת להם. אנו אוהבים את הסטודנטים הישראלים גם בגלל הצלחתם, אבל בעיקר בגלל ההשפעה החיובית שלהם על שאר הסטודנטים בתכנית".

בית הספר למנהל עסקים של קורנל
בית הספר למנהל עסקים של קורנל (מתוך אתר האוניברסיטה)

שיתוף הפעולה בין אוניברסיטת קורנל לטכניון יצר תכנית חדשנית לתואר שני במנהל עסקים, ממוקד יזמות וטכנולוגיה בשם Johnson NY-Tech, המקנה לבוגריה תואר שני בתוך שנה וזכתה לכינוי "בית ספר לגאונים". המדובר בתוכנית אינטרדיסציפלינרית בתחום המדעים, המתמקדת באתגרים טכנולוגיים גלובליים עתידיים בתחומי התקשורת, המדע והרפואה.

בין היתר, מתמקדת התכנית בזיהוי צרכים עתידיים של המין האנושי ופיתוח טכנולוגיות מתקדמות לאיסוף ואינטגרציה של מידע ממגוון מקורות, דוגמת מערכות מידע ציבוריות, מכשור רפואי, תחבורה ומוקדים עירוניים – לטובת גיבוש פתרונות לאתגרים עתידיים עמם צפויות קהילות וחברות להתמודד בעתיד.

ייחודה של התכנית היא בהכשרה המעשית אותה עוברים הסטודנטים. מעבר ללימודים האקדמיים, וכדי לעמוד מקרוב אחר האתגרים הטכנולוגיים, עובדים הסטודנטים במהלך הלימודים בחברות מובילות דוגמת  סיטיגרופ (C), מסטרקארד (MA), נילסן (NLSN), לינקדאין (LNKD), גוגל (GOOG), אינטל (INTC) ו-eBay) EBAY).

לדברי פרופ' סטיינמן,  "תכנית הלימודים של קורנל עוסקת בחקר פתרונות לבעיות שיעסיקו את המין האנושי בעתיד – חלקן בטווח הקרוב וחלקן בטווח הרחוק. הטכניון מוכר בעולם בזכות חשיבה אקדמית חדשנית. בוגרי המוסד קשורים לפריצות דרך מדעיות במגוון תחומים טכנולוגיים, ובהיבט הזה הסטודנטים שלו עונים במדויק לפרופיל הייחודי שמעניין את אוניברסיטת קורנל".

הקיץ של הסטודנט הישראלי מתחיל בעשרה שבועות אינטנסיביים הכוללים התמצאות, קורסי ליבה עסקיים, אימון והכשרה בתחומי מנהיגות, חדשנות, עבודה יזמית ומגוון קורסים טכנולוגיים מדעיים מובילים מסוגם בעולם. "נקודה חשובה נוספת שמקבלת משמעות גדלה והולכת עבור הסטודנט הישראלי היא מערכת הנטוורקינג", אומר פרופ' סטיינמן ומוסיף כי ישראל היא שחקן משמעותי בשווקים הגלובליים, ולכן נדרש שיתוף פעולה עם מדינות אחרות ועם חברות בינלאומיות הפועלות בתחומים דומים לחברות ישראליות.

לדבריו מצטרף ינון דולב, בוגר תכנית ה-MBA של אונ' קורנל ומנהל הפיתוח העסקי של חברת הענק ג'נרל אלקטריק בישראל. "תכניות כאלה הם גשר לעולם", אומר דולב. לדבריו, "נקודת העוצמה של התכנית היא ביצירת שיח בלתי אמצעי בין הסטודנטים למנהלי החברות". דולב עשה רילוקיישן בחזרה לישראל לאחר שנים של פעילות מטעמה בשווקים הגלובאליים. לדבריו, בשנים האחרונות הפכו תכניות ה-MBA  הבינלאומיות לחממה המרכזת סטודנטים מבריקים מכל העולם, ומכשירה את דור המנהלים הבא של תאגידי ענק וחברות הזנק.

דולב מציין כי ב"קורנל" מעניקים תשומת לב גדולה לנושא הנטוורקינג עוד משלב הלימוד המשותף בקבוצות הלימוד. "שנים לאחר סיום התואר אני בקשר עם חלק גדול מבני המחזור שלי, רובם בתפקידי מפתח בחברות מובילות ברחבי העולם. היכולות שלנו להתעדכן ולבחון מידע בזמן אמת הן ללא ספק כלי משוכלל ועוצמתי. ואת זה אפשר לומר שלמדתי בבית הספר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן