Skip to content

מחר ייפתח כנס הסייבר הבינלאומי הראשון בישראל

ראש הממשלה יפתח מחר את כנס CyberTech 2014, אחרי שחזר מדאבוס. לכנס יגיעו יותר מ-500 נציגים של תחום הסייבר בעולם ולאירוע נרשמו כאלפיים אורחים ובהם גורמי ממשל זרים, מומחים בינלאומיים, משקיעים בכירים, חברות רב-לאומיות וחברות סטארט-אפ ישראליות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
כנס סייברטק הבינלאומי. צילום: Israel Defense
כנס סייברטק הבינלאומי (צילום: Israel Defense)

ראש הממשלה בנימין נתניהו יפתח מחר בבוקר את כנס הסייבר הבינלאומי הראשון בישראל – CyberTech 2014. בכנס ישתתפו מאות אורחים מהעולם – ראשי חברות, מומחי הגנת סייבר, גורמי ממשל זרים, מומחים בינלאומיים, משקיעים בכירים, חברות רב-לאומיות וחברות סטארט-אפ ישראליות. לסיקור הכנס יגיעו עיתונאים ובלוגרים מהעולם. את הכנס, אשר יתקיים בתאריכים 27-28 בינואר, בגני התערוכה, תל אביב, מוביל מטה הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה בראשות ד"ר אביתר מתניה יחד עם Israel Defense.

מטה הסייבר הלאומי

מטה הסייבר הלאומי הוקם לפני שנתיים, בעקבות החלטה של ראש הממשלה נתניהו, על מנת לקדם את תעשיית הסייבר בישראל, בדגש על הפן הכלכלי ובמטרה להציב את ישראל כמדינה מובילה בתחום. לכנס יגיעו יותר מ-500 נציגים של תחום הסייבר בעולם, החל מבכירים בחברות ענק בינלאומיות דוגמת IBM, סיסקו, ו-EMC, נציגי ממשלות בהן ארה"ב, דרום קוריאה, צ'כיה, קנדה, ברזיל , מקסיקו, איטליה, הולנד, קולומביה, גאנה, ניגריה ועוד.

לאירוע CyberTech 2014 נרשמו כ-2,000 אורחים ובהם גורמי ממשל זרים, מומחים בינלאומיים, משקיעים בכירים, חברות רב-לאומיות וחברות סטארט-אפ ישראליות. במסגרת הכנס תוצג תערוכת טכנולוגיה ועסקים ויוצגו בה פיתוחים מהמתקדמים בעולם. בין עשרות החברות שישתתפו בתערוכה: Symantec, EMC, RSA, IBM, Check Point, Microsoft, Kaspersky, Lockheed Martin ועוד. יו"ר התערוכה הוא רמי אפרתי, ראש אגף בכיר האחראי על המגזר האזרחי במטה הסייבר הלאומי.

פיתוחים עדכניים בתחום

ראש הממשלה צפוי לשאת דברים ולאחר מכן לקיים מפגש מיוחד עם בכירים מתחום הסייבר העולמי ולהיפגש עם נבחרת של סטארטאפיסטים שיציגו בפניו את הפיתוחים העדכניים ביותר בתחום . בין החברות שיפגשו עם רה"מ נתניהו, חברת Nation E שפיתחה פתרון למערכת החשמל במקרה של מתקפת סייבר, חברת Skycure המתמחה בתוכנות אבטחה לטלפונים חכמים, חברת MADSEC שמאפשרת לארגונים לצפות מראש התארגנויות של האקרים, ThetaRay, שפועלת למניעת התקפות על מערכות תשתית קריטיות ועוד. תחום הסייבר צמח באופן משמעותי בשנים האחרונות. מאות חברות סייבר ישראליות וכ-20 מרכזי מו"פ של חברות טכנולוגיה זרות פועלים כיום בישראל.

היי טק ישראלי

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בפתח ישיבת הממשלה: "חזרתי לפנות בוקר מביקור מוצלח בדאבוס. היעד של הביקור היה להדגיש את היתרונות של תעשיית ההיי טק הישראלית ותעשיית ההגנה במרחב הסייבר, בפרט בפני הכוחות המובילים בעולם, גם מדינות וגם הכוחות החדשים שעולים שהם אינם מדינות, אבל ארגונים בינלאומיים עם עוצמות של מדינות ואפילו של מעצמות. ההתעניינות בישראל היא גדולה מאוד, הרצון לפעול כאן הוא גדול מאוד. אני מעריך שבשנה הקרובה אנחנו נראה גם תוצאות לפעילות הזאת ולפעילויות האחרות שלנו, דהיינו כניסה של חברות חדשות לישראל, בראש ובראשונה לשוק הסייבר, והגדלה של הפעילות העסקית שלהן בתוך ישראל, זו שכבר קיימת".

ראש הממשלה משוחח עם ביל גייטס בכנס הכלכלי בדאבוס. צילום: קובי גבעון/ לע"מ
ראש הממשלה משוחח עם ביל גייטס בכנס הכלכלי בדאבוס. צילום: קובי גבעון/ לע"מ

נתניהו סיפר, כי נפגש בדאבוס עם החברות הגדולות ביותר- גוגל, יאהו, סיסקו ומיקרוסופט וחברות סייבר שונות במפגשים קבוצתיים ואישיים. "ההבנה שבעידן הידע מוכרחים להגן על הידע, אחרת ניכנס כאן לכאוס, לג'ונגל, היא רחבה מאוד. זה הופך להיות מרכיב חיובי בכל ההתפתחות הכלכלית החדשה. ההערכה היא שישראל, בגלל הנסיבות המיוחדות שלנו, יכולה לתת פתרונות שונים בתחום הזה. ברור שיש כאן עבורנו הזדמנות גדולה מאוד, אבל יש גם אתגר גדול, קודם כל להבטיח סביבה עסקית אוהדת ולא עוינת לחברות הללו, ושנית להבטיח שמערכת החינוך שלנו תוכל להביא את ארגז הכלים לילדים ולילדות שלנו, שהם יוכלו להמשיך להתפתח עם יכולת להביא תוצאות", הדגיש נתניהו.

הגנה מפני איומים

ר' מטה הסייבר הלאומי, ד"ר אביתר מתניה: "בעידן הסייבר ברור לחלוטין שעל מנת לספק הגנה מפני איומים, נדרשת השקעה בבניית תשתיות טכנולוגיות משמעותיות והשקעה במשאבים רבים. שיתוף פעולה בינלאומי מבוסס טכנולוגיה, הינו חיוני להצלחה וזה הבסיס המרכזי לקיום התערוכה והכנס. מדינת ישראל היא המקום הטבעי לקיום אירוע ייחודי זה, אשר יהווה במה ראשונה מסוגה לתעשיית הסייבר העולמית ויסייע למיצוב ישראל כמעצמת סייבר בהמשך לדברי ראש הממשלה בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס".

במקביל יתקיימו מושבים שיעסקו במגמות אליהן מתקדמת תעשיית הסייבר. בין הנושאים שיידונו בכנס: פתרונות למגזר הפיננסי, מוצרים ומערכות להגנה על תשתיות קריטיות ובכללן תשתיות אנרגיה ומים, פתרונות להגנה על מערכות ומכשור רפואי, מערכות הגנה על תחבורה, מוצרים לארגונים, טכנולוגיות להגנה על מערכות צבאיות, הגנה על מערכות תקשורת ועוד. בכנס יישאו דברים נציגים בכירים של התעשייה וביניהם גיל שוויד מנכ"ל צ'ק פוינט, סטיבן מילס סגן נשיא בחברת IBM, בריאן פלמה סגן נשיא סיסקו, ארט קוביאלו סגן נשיא EMC ואיגואן קפרסקי יו"ר קפרסקי .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן