Skip to content

"משעשעי חיך" – קפה, לחם והרבה בריאות

חדשות האוכל – כל מה שקורה בעולם המזון, אוכל, משקאות, מסעדות, שפים והסצינה הקולינארית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קפה חם

אפקט קופיקס ממשיך להכות גלים. בירושלים נפתח רשת Cofizz, שדומה לא רק בשם אלא גם בקונספט הקפה וכל התפריט בעצם ב-5 שקלים. סניף ראשון נפתח במדרחוב בירושלים, ומי שחתומים עליו הם לא פחות מאשר שני עובדי קופיקס לשעבר, שהחליטו לפתוח רשת מתחרה כשרה למהדרין עם הצהרת כוונות על צפי ל-150 סניפים תוך שנה. לשוק, שגם ככה רותח ומייצר חדשות כל יום כמעט, שחקן חדש נוסף: רשת קופי אקספרס. סניף ראשון נפתח ברחוב אבן גבירול בתל אביב מול הלונדון מיניסטור, מרחק 10 דקות הליכה מסניף הדגל של קופיקס, וסניף נוסף עתיד להיפתח בקרוב באזור הבורסה ברמת גן. בינתיים, ברשת שחוללה את כל המהומה, מתחילים לחפש זכיינים. באירוע הפתיחה הצהיר המייסד, אבי כץ, שהסניפים יישארו בבעלות הרשת בששת החודשים הראשונים ויועברו לזכיינות רק לאחר שיוכחו כרווחיים. מדברים שאמר השבוע, עולה כי שינוי המגמה נובע מתוך כוונה להמשיך ולפתוח סניפים במהירות בכל הארץ.

רשת Cofizz החדשה - סניף ראשון בירושלים (מקור: tel-avivre)רשת Cofizz החדשה – סניף ראשון בירושלים (מקור: tel-avivre)

קולינריה בפשפשים

לשוק הפשפשים ביפו, שכבר קיבע את מעמדו כמתחם קולינריה ובילוי, נוספו שני שחקנים חדשים, "Onza" ו"אלמנטרי". על הראשון חתומים המסעדן אסף ליס, והשף יוסי שטרית ממסעדת "קיטשן מרקט" בנמל תל אביב, שחברו לחברת המוזיקה "קליינטה". האדריכל דן טרוים התמנה לעצב מבנה שאכלס בעבר את מסעדת "שרקוטרי", מתוך מחשבה לתת משקל שווה למטבח ולבר. שיווי משקל זה בא לידי ביטוי בתפריט אוכל וממזגים, השואבים זה מזה השראה ועושים שימוש באלמנטים מעולם הבישול המולקולרי. במרחק של כמה סמטאות משם נפתחה מסעדת "אלמנטרי" של השף צחי מלול (לשעבר מלון "ממילא"), שעבד לצד שפים ברמה בינלאומית וביניהם גורדון רמזי. המסעדה מציעה תפריט מצומצם בסגנון ישראלי עם רמזים לאסיה, ובו עשר מנות ראשונות ותשע עיקריות. המחיר אחיד ונגיש: 79 שקל בשעות הערב ו-59 שקל בצהריים למנה ראשונה ועיקרית. שני המקומות מכניסים חיים חדשים לשוק הפשפשים ומושכים קהל צעיר מהסביבה כמו גם בליינים מתל אביב גופא.

מסעדת Onza בשוק הפשפשים (צילום: בועז לביא)מסעדת Onza בשוק הפשפשים (צילום: בועז לביא)

פרטי זה הכי

רשת "שופרסל" מחזקת את המותג הפרטי, הכולל כ-1,400 מוצרים, מתוך מודעות ליוקר המחייה בארץ, ככלי להוזלת מחירים. בכנס שערכה הרשת לספקי המותג הפרטי "שופרסל", אמר המנכ"ל, איציק אברכהן: "אנו רואים במותג הפרטי כלי אסטרטגי בעל חשיבות רבה להוזלת סל המוצרים לצרכן. הרחבת הפעילות במוצרי המותג הפרטי 'שופרסל' תשפר את הצעת הערך ללקוח ותוזיל את סל הקנייה". דבריו התבססו על נתונים מאירופה, שם הולכים שיעורי החדירה של מותגים פרטיים וגדלים ועומדים על 20 אחוז, ובמקרים אחדים אף על 40-50 אחוז מסך המכירות. בישראל מותגים פרטיים סובלים מרמת חדירה נמוכה מסיבות הנובעות בין היתר מכשרות ומכסים על יבוא.

שופרסל - 1,400 מוצריםשופרסל – 1,400 מוצרים

ביג Biga

Biga, רשת בולנז'רי פטיסרי חדשה, השיקה שני סניפים ראשונים ברחוב הראשי בטבעון ובמרכז חורב בחיפה. מפעל שהוקם בהשקעה של 10 מיליון שקלים מייצר מגוון רחב של סוגי לחמים הנאפים המוגשים לצד תפריט בית קפה על טהרת הבריאות. בקרוב עתידים להיפתח סניפים נוספים בגרנד קניון-חיפה, בקריית חיים ובקריון.

ארוחת בוקר ב-Biga (צילום: אלעד גוטמן)ארוחת בוקר ב-Biga (צילום: אלעד גוטמן)

לחם מאושר

רשת "ארומה ישראל" היא הראשונה לקבל את תו הלחם החדש של "אפשריבריא" – התכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים. התכנית משותפת למשרד הבריאות ולמשרד החינוך, הבריאות והספורט, והרשת קיבלה את התו בעקבות השקת לחמים העומדים בקריטריונים קשיחים: לפחות 80 אחוז קמח מלא, ולכל היותר 400 גרם נתרן ו-250 קלוריות ל-100 גרם. פרופ' דני מורן, מנהל התוכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים, אמר "אפשריבריא היא מסגרת על לאומית שהוקמה בעקבות החלטת הממשלה, תוך הבעת מחויבות לבריאות הציבור ולקידום חיים פעילים ובריאים. אני מברך את ארומה ישראל ומצפה לגופים נוספים שיצטרפו למהלך".

אפשריבריא - גם בלחםאפשריבריא – גם בלחם

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן