Skip to content

ח"כ איילת שקד הביעה תמיכה בהתנחלויות בריבונות פלסטינית

זאת, בניגוד בולט לדעת יו"ר מפלגתה, נפתלי בנט, שהאשים בדיוק על רקע זה, את ראש הממשלה, ב"אובדן עשתונות ערכי" - ונאלץ להתנצל. ובינתיים, ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) משתלח במזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי ומאשים אותו ב"לחצים אובססיביים" וב"נימה אנטישמית". סקר שבוצע אתמול מעלה כי "הבית היהודי" רק הרוויח מהעימות המתוקשר בין בנט לנתניהו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחרי ששר הביטחון, משה (בוגי) יעלון עלב אישית במזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי והתנצל – עושה זאת חבר הכנסת מוטי יוגב מהבית היהודי. בשיחה עם איילה חסון, בתכנית "הכל דיבורים" ברשת ב', אמר ח"כ יוגב כי ראש הממשלה נתניהו "מתמרן תחת לחצים אובססיביים של שר החוץ האמריקני קרי, לחצים שאולי יש בהם נימה אנטישמית".

"לחצים אובססיביים.. נימה אנטישמית". ח"כ מוטי יוגב (צילום: אתר הכנסת)
"לחצים אובססיביים.. נימה אנטישמית". ח"כ מוטי יוגב (צילום: אתר הכנסת)

יוגב הוסיף כי זו הדעה הרווחת גם בקרב בכירים בליכוד. לדבריו, "קרי ניגב חומוס בדמשק עם אסד ואף הגדיר את אסד 'ידידי הטוב'". עוד אמר יוגב כי "יש בקרי יסודות אנטי ישראלים" וכי הוא אינו מתווך הוגן, "ולא בא לפשר אלא לצמצם את הנוכחות של עם ישראל בארץ ישראל ולהקים מדינה פלסטינית". עם זאת, אמר יוגב כי ארצות הברית היא עוגן אסטרטגי ונדבך חשוב בביטחונה של ישראל.

גם אחרי שנפתלי בנט התנצל וגם אחרי שראש הממשלה קיבל את התנצלותו, הרוחות במפלגת הבית היהודי לא נרגעו. כך למשל, אמרה הבוקר ח"כ איילת שקד, שהגיעה לכנס המנהלים הבכירים של הציונות הדתית ואמרה: "עדיין לא ברור לגמרי מה יהיה במסמך של קרי. אנחנו לא יודעים מה הולך להיות בו ואנחנו מחכים לראות מה רה"מ יעשה עם המסמך. ברור שאם יהיו חילופי שטחים לא נהיה בממשלה הזו. בנט כבר התבטא בחריפות נגד הרעיון הזה. אנחנו רוצים להבהיר שכל בלון ניסוי שאנחנו חושבים שהוא מסוכן – אנחנו נפוצץ אותו. בבלון הניסוי של אריק שרון זה נגמר בגירוש".

תפוצץ בלוני ניסוי. איילת שקד (צילום: מיקי לנגנטל)
תפוצץ בלוני ניסוי. איילת שקד (צילום: מיקי לנגנטל)

אך חרף דבריה התקיפים, כי תפוצץ כל בלון ניסוי ולמרות התנגדות יו"ר המפלגה שלה, נפתלי בנט להשארת התנחלויות בשטח ריבוני פלסטיני – מסתבר שח"כ איילת שקד הביעה דווקא תמיכה ברעיון של התנחלויות תחת ריבונות פלסטינית. היא עשתה זאת בראיון ל-"I24 ניוז"' למראיינת לוסי אהריש , לפני כשלושה שבועות.

"אם יהיה תהליך שלום, אני לא רואה כל סיבה מדוע מתנחלים לא יכולים להישאר במדינה הפלסטינית, אם הם ירצו בכך", אמרה ח"כ שקד למראיינת.

– "את באמת מאמינה ומדמיינת דבר כזה? את מדמיינת שישראלים יהודים יחיו תחת שליטה פלסטינית?" – שואלת המראיינת לוסי אהריש.

איילת שקד: "ראשית אני לא חושבת שפתרון שתי המדינות יקרה, אבל אם כן – אני לא רואה מדוע לא. מדוע אבו מאזן רוצה מדינה נקייה מיהודים? אני פשוט לא קולטת את זה".

הבוקר אמרה ראש סיעת "הבית היהודי", איילת שקד, לקול ישראל כי מפלגתה לא תפרוש בעת הזאת מן הקואליציה. שקד אמרה כי איש עדיין אינו יודע מה תכלול תכנית קרי וכיצד תנהג בה הממשלה. לטענתה, אין טעם לפרוש ולסלול למפלגת "העבודה" את הדרך אל הקואליציה. שקד הדגישה כי השר בנט מעולם לא תקף אישית את ראש הממשלה נתניהו ואין לו כוונה להתפטר.

גם שר החוץ אביגדור ליברמן, שסייר היום ברמת הגולן, התייחס אחרי שתיקה של ארבעה ימים, לעימות בין בנט לנתניהו.  "שר הכלכלה נפתלי בנט עשה נכון כשהתנצל על אותם הדברים שאמר שלא היו במקומם", אמר ליברמן. "אפשר לחלוק על ראש הממשלה, אפשר להתווכח עם ראש הממשלה, אבל אי אפשר להשתלח בראש הממשלה. ומה שיותר חשוב, ואני יכול להגיד את זה באחריות מלאה – לא הייתה כוונה להשאיר אזרחים ישראלים תחת ריבונות פלסטינית. אני יכול להגיד שלא הייתה ולא תהיה כוונה כזאת להשאיר אף מתיישב ישראלית תחת ריבונות פלסטינית. אני שמח שהעניין הסתיים כפי שהוא הסתיים".

ח"כ צחי הנגבי כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "טוב עשה השר בנט שהביא לסיום מהיר של הפרשה ואני מקווה שבכך תיעלמנה מהנוף הפוליטי שלנו תופעות של העדר דרך ארץ כלפי ראש ממשלה בישראל, והתרבות השלטונית בישראל תהלום חברה דמוקרטית מתוקנת".

בנט עצמו התייחס לפרשה היום, בעמוד הפייסבוק שלו, במשפט אחד בלבד. "עברו על כולנו מספר ימים מורכבים", כתב. "רק רציתי להגיד לכל האנשים הטובים שחיזקו אותי: אני אוהב אתכם, אחיותיי ואחיי!"

* בסקר שמתפרסם היום בעמוד הפייסבוק של ערוץ הכנסת מתברר כי העימות עם נתניהו רק היטיב עם נפתלי בנט ומפלגתו, הבית היהודי.

עפ"י תוצאות הסקר, שנערך ע"י חברת "פאנלס פוליטיקס" בראשותו של מנחם לזר, עולה כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, הייתה מתקבלת התוצאה הבאה במנדטים: הליכוד ביתנו 30 מנדטים (ירידה במנדט אחד);  העבודה 19 (עלייה בארבעה מנדטים), הבית היהודי 17 (זינוק של חמישה מנדטים), יש עתיד 12 (נפילה של שבעה מנדטים), מרצ כמעט מכפילה את כוחה משישה ל-11 מנדטים, ש"ס 7 (ירידה בארבעה מנדטים), יהדות התורה 7, התנועה – ארבעה מנדטים (ירידה בשני מנדטים), חד"ש 4, בל"ד 4, רע"ם-תע"ל 3, קדימה 2. עפ"י תוצאה זאת שומר גוש ימין-חרדים על רוב גבולי של 61 מנדטים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן