Skip to content

קבוצת לופטהנזה תפעיל 57 טיסות בשבוע מישראל

הסבירו רולף קולר(Rolf Koller), המנכ"ל החדש של לופטהנזה ואוסטריאן בישראל ואגה דונהאופט (Aage Duenhaupt) מנהל התקשורת של לופטהנזה לדרום ומזרח אירופה והמזרח התיכון. לופטהנזה מגדילה בכ-30% את מספר המושבים בטיסותיה לישראל. בשנת 2013 הטיסה הקבוצה הטיסה כ-104 מיליון נוסעים בעולם ו-881,288 נוסעים בטיסות לארץ וממנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מטוסי לופטהנזה בפרנקפורט.
מטוסי לופטהנזה בפרנקפורט.

לופטהנזה החליטה אסטרטגית להשתלב במדיניות השמיים הפתוחים בין ישראל והאיחוד האירופי, אשר מאפשר לה, לראשונה מזה שנים רבות, להוסיף טיסות לנמלי הבית של החברה בגרמניה ולהציע בכך מגוון עשיר יותר של אפשרויות טיסה למאות יעדים בכל העולם.

 

"ישראל היא אחד משוקי הצמיחה המרכזיים של כל קבוצת לופטהנזה באזור, ואנו ערב ההתרחבות המשמעותית ביותר בהיסטוריה של החברה בישראל", מסר היום רולף קולר(Rolf Koller), מנכ"ל לופטהנזה ואוסטריאן בישראל, במפגש עיתונאים מיוחד לרגל כניסתו לתפקיד והגעתו לארץ.

2013 – גידול בתנועה הנוסעים הכללית ובטורקיש

מנכ"ל לופטהנזה ואוסטריאן בישראל רולף קולר
מנכ"ל לופטהנזה ואוסטריאן בישראל רולף קולר

קברניטי קבוצת לופטהנזה ערים מאוד לגידול של 8.56% בתנועת הנוסעים בנמל התעופה בן גוריון (נתב"ג) ב-2013, בהשוואה ל-2012, כאשר תנועת הנוסעים צמחה מ-12,400,229 נוסעים ב-2012, ל-13,462,006 נוסעים ב-2013. הם מביטים בקנאה לעבר הגידול המרשים שחל ב-2013 בפעילות טורקיש איירליינס, שצמחה ב-59.77% בהשוואה ל-2012, כאשר תנועת הנוסעים אצלה צמחה מ-364,779 נוסעים ב-2012 ל-582,835 נוסעים ב-2013.

2013 – ירידה בתנועת הנוסעים בקבוצת לופטהנזה בנתב"ג

לעומת הגידול הכללי בנתב"ג בתנועת הנוסעים והגידול בחברת טורקיש איירליינס, חלה ירידה של 9.96% בתנועת הנוסעים של כל חברות קבוצת לופטהנזה בישראל – לופטהנזה, סוויס, אוסטריאן וג'רמנווינגס. בין היתר בגלל הירידה בקיבולת המושבים בלופטהנזה, שהחליפה מטוסים רחבי גוף בקווים לישראל במטוסים צרי גוף והפעלה בזמן קצר של מטוסים צרי גוף גם בחברת סוויס.

לופטהנזה הטיסה ב-2012 428,304 נוסעים וב-2013 היא הטיסה 366,299 נוסעים – ירידה של 14.47%.
סוויס הטיסה ב-2012 28,498 נוסעים וב-2013 היא הטיסה 276,498 נוסעים – ירידה של 1.58%.
אוסטריאן הטיסה ב-2012 242,382 נוסעים וב-2013 היא הטיסה 236,301 נוסעים – ירידה של 2.50%.
ג'רמנווינגס הטיסה ב-2012 27,601 נוסעים וב-2013 היא הטיסה 26,39 נוסעים – ירידה של 4.38%.

הקבוצה מפעילה בקווים לישראל את המטוסים הבאים:

לופטהנזה מפעילה מטוסי איירבס A320, צרי גוף, בתצורה של 170 מושבים במחלקת תיירים ו-22 מושבים במחלקת עסקים (חלוקת המושבים משתנה מדי פעם).
סוויס מפעילה מטוסי איירבס A330, רחבי גוף, בתצורה של 180 מושבים במחלקת תיירים ו-53 מושבים במחלקת עסקים.
אוסטריאן מפעילה מטוסי איירבס A321, צרי גוף, בתצורה של 170 מושבים במחלקת תיירים ו-22 מושבים במחלקת עסקים.
ג'רמנווינגס מפעילה מטוסי איירבס A319, צרי גוף, בתצורה קבועה בכל המטוס של 150 מושבים של מחלקת תיירים.

לאור נתונים אלה ובהבנה, כי ישראל היא אחד משוקי הצמיחה המרכזיים של כל קבוצת לופטהנזה באזור המזרח התיכון, כפי שמסר היום רולף קולר, המנכ"ל החדש של לופטהנזה ואוסטריאן בישראל, החליטה הנהלת קבוצת לופטהנזה להטיל את מלוא עוצמתה בקווים לישראל, כדי להיות קבוצת התעופה הזרה הגדולה בישראל, שתפעיל, החל ממרץ 2014, 57 טיסות שבועיות לישראל וממנה.

פעילות חברות התעופה של הקבוצה בישראל ב-2014

פעילות לופטהנזה בישראל – החל מ-29 במרץ, תוסיף לופטהנזה שלוש טיסות שבועיות בקו פרנקפורט–תל-אביב ועוד שלוש טיסות שבועיות בקו מינכן–תל-אביב, גידול זה מבטא תוספת קיבולת של כ-30 אחוז. כעת לופטהנזה תציע 17 טיסות שבועיות לפרנקפורט ושמונה למינכן, בנוסף לשתי תדירויות שבועיות לברלין. החל מעונת הקיץ הקרובה החברה תפעיל 27 טיסות בין גרמניה לארץ כל שבוע.

פעילות אוסטריאן אירליינס בישראל – אוסטריאן אירליינס, חברת הבוטיק של הקבוצה, ממשיכה ליהנות מהפופולריות שלה בישראל. החברה מפעילה 14 טיסות שבועיות בין ווינה לתל אביב ומציעה טיסות המשך נוחות לעשרות יעדים במרכז ומזרח אירופה וכן ליעדים נוספים ביבשת האירופית, בצפון אמריקה ואסיה . אוסטריאן ממשיכה לגרוף פרסים עבור מערך הקייטרינג שלה, המביא את מטעמי הקולינריה האוסטרית לכל טיסה. בשנה האחרונה, החברה השקיעה כ-90 מיליון אירו בשדרוג מטוסים רחבי הגוף שהיא מפעילה לטיסות ארוכות טווח. השדרוג כלל הכנסת מושבים חדישים הנפתחים למיטות שטוחות של עד שני מטר במחלקת עסקים ומושבי מחלקת תיירים ארגונומים עם מערכת בידור מן המתקדמות בענף. אוסטריאן מרחיבה את יעדייה ותציעה יעדים חדשים כמו ניוארק ואף תתגבר קווים חשובים כגון, וושינגטון ושיקגו.

פעילות סוויס בישראל – חברת סוויס השוויצרית מפעילה 14 טיסות שבועיות בקו תל אביב – ציריך.

פעילות ג'רמנווינגס בישראל – החברה מפעילה 2 טיסות שבועיות בקו תל אביב – קלן

המצרף של כל חברות התעופה האלה לקבוצה אחת יימצב אותה כקבוצת התעופה הזרה המובילה בישראל, אשר תשרת, החל מסוף מרץ, את הקווים לישראל וממנה ב-57 טיסות שבועיות.

טיסות המשך

"עם הפריסה הרחבה ביותר של יעדי קבוצת לופטהנזה באירופה וברחבי תבל, החברה ערוכה להציע ללקוחותיה בישראל – החדשים והוותיקים – מגוון גדול יותר של אפשרויות וגמישות, החשובה הן לאנשי עסקים ולתיירים", אמר קולר, והוסיף,"נוסעים החוזרים לישראל מהחוף המערבי של ארצות הברית, דרום אמריקה, אסיה וערים אירופאיות, ייהנו מעתה מזמני המתנה קצרים יותר בדרכם לישראל, אודות לתוספות הטיסות במינכן ופרנקפורט".

הודות להיותה גורם מרכזי בברית התעופה Star Alliance והסכמי קודשרינג נוספים שלה, רוב הנוסעים בלופטהנזה, כ-80%, טסים במטוסי צרי הגוף מישראל למינכן ולפרנקפורט ומשם בטיסות המשך ליעדים שונים בעולם, במטוסים רחבי גוף.

רשת קווי לופטהנזה מגרמניה ליעדים שונים בעולם
רשת קווי לופטהנזה מגרמניה ליעדים שונים בעולם

מחלקות הנוסעים בטיסות ארוכות הטווח

לופטהנזה: כל טיסותיה של לופטהנזה מגרמניה בקווים הארוכים (Long Haul) לשאר יבשות תבל נשארים במטוסים רחבי הגוף עם בידור ואוכל מעולים, עם מחלקות תיירים, תיירים פלוס, עסקים וראשונות.
סוויס – מפעילה בטיסותיה ארוכות הטווח מטוסים רחבי גוף עם מחלקות תיירים, עסקים וראשונה.
אוסטריאן – מפעילה בטיסותיה ארוכות הטווח מטוסי רחבי גוף עם מחלקות תיירים ועסקים.

"קבוצת לופטהנזה היא היום הגדולה בעולם ונמל פרנקפורט הוא הגדול באירופה בכל הקשור לטיסות המשך", ציין קולר.

הפעלת מטוסים צרי גוף – כלכלית

לדברי קולר, הכנסת מטוסי איירבס A320 בחברת לופטהנזה, בקווים לישראל הייתה החלטה נכונה שהוכיחה עצמה מבחינה כלכלית. "לופטהנזה היא לא חברת Low Cost, אבל המחירים של חברות אלה מהווים אתגר תחרותי עבורנו, בעיקר בטיסות מנקודה לנקודה. היות וחברת ג'רמנווינגס, שהיא חברה המתחרה בתחום ה-Low Cost, אנחנו שוקלים להחליף העתיד את שתי הטיסות השבועיות של לופטהנזה  לברלין בטיסות של חברת ג'רמנווינס ונבחן כיצד זה מתפתח", ציין.

השקעות

אגה דונהאופט הדגיש, כי אין בגרמניה חברה שמשקיעה כל כך הרבה בעסקיה כמו לופטהנזה, ואכן
קבוצת לופטהנזה לא נחה על זרי הדפנה ומשקיעה סכומים רבים בפיתוח צי חדיש וחסכוני. כיום, צבר ההזמנות שלה הוא 295 מטוסים, בשווי מוערך של כ-36 מיליארד אירו, אשר ייכנסו לפעילות עד 2025. בספטמבר שחל למשל, הייתה לופטהנזה הלקוחה הראשונה שהזמינה 34 מטוסים של הדגם החדיש ביותר – בואינג -9×777, ובמקביל הזמינה 25 מטוסי איירבס A350-900.

קבוצת לופטהנזה

לופטהנזה היא קבוצת חברות רב-לאומיות העוסקת בתחום התעופה וכוללת כ-400 חברות בנות.
ממרכז הפעילות שלה בגרמניה, פועלת הקבוצה בחמישה תחומי עסקים: הטסת נוסעים, לוגיסטיקה, תחזוקה ושיפוצים, הסעדה ושירותי מחשוב.

בשנת 2013 הטיסה לופטהנזה כ-104 מיליון נוסעים בעולם ועל-פי נתוני רשות שדות התעופה בישראל, כ-881,288 נוסעים בטיסות לופטהנזה, אוסטריאן, סוויס וג'רמנווינס לארץ וממנה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן