Skip to content

בחזרה לטבע: מראה MAC לאביב-קיץ 2014

הצללים הרדופים והגראנג' הגוטי שאפיינו את עונת סתיו-חורף 2013/14 פינו את מקומם למינימליזם, טוהר, וניקיון. בעונת אביב-קיץ 2014 משרטטים מחדש ומרחיבים אמני האיפור את גבולות האיפור ה"טבעי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המושגים בריא, רענן ונשי מעולם לא היו נכונים יותר לתיאור האיפור המודרני כמו בעונת אביב-קיץ 2014 הקרבה אלינו בצעדי ענק.

מינימליזם
מגמות ומראות האיפור של MAC לעונת אביב-קיץ 2014, שכיכבו על המסלולים במהלך שבוע האופנה בפריז, הוצגו בישראל על ידי המאפרים הבכירים מיקאלה מגנאני ונטע סקלי. ההתמקדות במראה אביב-קיץ 2014 היא בעור: מראה העור הטבעי תופס את מרכז הבמה בקולקציית האיפור של חברת MAC וכל הטרנדולוגים מדברים על עור חשוף: "פחות מייק-אפ" ו- "נא, מחוספס ובריא" היו התיאורים המצוטטים ביותר מאחורי הקלעים. החיות הטבעית של העור היא מחווה ספורטיבית לאלמנטים כמו שמש, ים, חול, רוח, אוויר ומים. זהו טרנד גלובלי של מראה איפור רענן שלא מיועד לכסות פגמים. העור צריך להיראות כאילו התאפרת מבלי להתאמץ.

בניגוד לעונות קודמות, המראה הוא ספורטיבי , קורן ואמיתי. יש כאן חזרה לנשיות, להראות עור נקי וטהור במראה ספורטיבי. העור העונה חייב להיות קייצי, מהמם וזוהר עם גימור לח, שהוא נשי יותר מגימור מאט.

על-מנת לקבל את הלוק הנכון צריך להתמקד ולאפר בדומיננטיות את העיניים או את השפתיים, שאר האיפור צריך להיראות טבעי, נטול מאמץ ולא מעובד –  מראה פשוט.

לחיים זוהרות
כחלק מטרנד המראה הטבעי, תופס הסומק מקום מרכזי כתכשיר שמסמל אמוציונליות טהורה. ההופעה המחודשת של הסומק באיפור נובעת מהעובדה שבבסיסו הסומק מבוסס על תופעה טבעית: שכן כשאנחנו נבוכים, אנחנו מסמיקים.

הסומק הפופולרי העונה הוא במרקם קרמי. גווני הסומק זהובים ומדבריים, על מנת לנטרל את האדמומיות שמאפיינת את צבע עור הפנים בקיץ. גם מיקומו של הסומק שונה מהעונה הקודמת: השנה יורד הסומק לשקעים שמתחת ללחיים בסגנון שנות השמונים. כלומר, יש למרוח אותו מלפנים לאחור.

אפקט האינסטגרם
עולם ההיי-טק כובש את שולחן האיפור. הטרנד הגורף מדבר על איפור מדולל ומעורבל, צבע עם שקיפות כמו אקוורלים מדוללים במים כלומר – מראה שמזכיר עריכה באפקט אינסטגרמי. הצבעים השולטים הם משפחת הסגולים, הכתומים והוורודים: לילך, לבנדר, אפרסק, צהוב, וורוד בגוונים פסטליים. העיקר שהאיפור יראה רך "אולטרה סופט".

לבן ומואר
לבן – צבע אלגנטי ושקט – הוא צבע מפתח בעונת אביב-קיץ 2014. העיפרון הלבן והפודרה הלבנה הם פריטי חובה בקולקציית האיפור. הפודרה יוצרת מרקם קטיפתי ושימוש בזיגוג לבן ואור על הנקודות הגבוהות בפנים יוצר קונטור מיידי ללחיים.

הבזקים לפנים
בהמשך לזוהר הנראה כמו מואר באור ירח, שאפיין את העונה הקודמת, הגישה החדשה היא לאיפור מואר, היוצר החזר של אור ומשדר אופטימיות. העונה ניתן אפקט של תאורה לעור הפנים וניצור משחקי אור וצל טבעיים. הגימור הפנינתי מחליף בקיץ את מראה הגלוס של עונת החורף.

בהשראת הפאנק
הרעיון באיפור העיניים הוא לאמץ ישן וחדש ולהמיר אותם ללוק עכשווי. הטרנד של האייליינר נלקח משנות החמישים, משנות השישים ומשנות התשעים. כשמורחים את האייליינר חשוב להקפיד על קו ישר, בהשראת אופנת הפאנק, ולא ליצור מראה חתולי. רצוי שהקו לא יהיה מושלם, כי מושלם זה לא "קול". להשלמת האיפור מומלץ להשתמש בריסים מלאכותיים, או במסקרה החדשה של MAC, שיוצרת מראה מופרד לריסים בהשראת שנות השבעים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן