Skip to content

אושרה החלטה לתקצוב מוסדות חינוך נדרשים

ההחלטה קובעת כי לאחר שייחתם עם רשות מקומית הסכם גג, תבוצע על ידה תחזית בנוגע להיקף מוסדות החינוך הדרושים כתוצאה משיווק הדירות. לאחר שתאושר התחזית על ידי משרד החינוך, היא תוטמע במסגרת "תכנית החומש" של משרד החינוך לבניית כיתות לימוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אורי אריאל (צילום: דן בר דוב)
אורי אריאל (צילום: דן בר דוב)

קבינט הדיור בראשות שר האוצר, יאיר לפיד, אישר היום בישיבתו הצעת החלטה שהוגשה על ידי שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, בנוגע לתקצוב מוסדות חינוך לאחר חתימה על הסכמי גג.

כיתות לימוד

ההחלטה קובעת כי לאחר שייחתם עם רשות מקומית הסכם גג תיערך על ידה תחזית בנוגע להיקף מוסדות החינוך הדרושים כתוצאה משיווק הדירות. לאחר שתאושר התחזית על ידי משרד החינוך, היא תוטמע במסגרת "תוכנית החומש" של משרד החינוך לבניית כיתות לימוד, כאשר כיתות אותן הנדרשות בעקבות חתימה על הסכמי גג יזכו לעדיפות גבוהה.

אחת לשנה תעביר הרשות למשרד החינוך את הערכתה בנוגע להיקף מוסדות החינוך הדרושים והיא תיבחן על פי נהלי משרד החינוך.

בנייה ירוקה

כמו כן, במסגרת הישיבה שמעו חברי הקבינט סקירה מקיפה מפי גרגורי כץ, מומחה בינלאומי לבנייה ירוקה. כץ הציג בפני החברים את עקרונות הבנייה הירוקה ועלותה לעומת בנייה קונבנציונלית, את המצב השורר בעולם בתחום זה, ואת היתרונות הכלכליים והבריאותיים למתגוררים בבניינים אשר נבנו בהתאם לעקרונות אלו. נציגי המשרד להגנת הסביבה סקרו את נושא הבנייה הירוקה בישראל והצעדים הדרושים על מנת לקדם את הנושא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן