Skip to content

הוליווד זה כאן

ממשלת ישראל ועיריית ירושלים ישקיעו 22 מיליון שקל בתמיכה בהפקות ענק של סרטים וסדרות טלוויזיה בינלאומיות שיצטלמו בירושלים. התוצאה: NBC תפיק בקרוב בירושלים סדרת מתח בינלאומית בהשקעה של עשרות מיליוני דולרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מערת צדקיהו. ירושלים כרקע לסדרת מתח. (צילום: אתר משרד התיירות)
מערת צדקיהו. ירושלים כרקע לסדרת מתח. (צילום: אתר משרד התיירות)

ממשלת ישראל ועיריית ירושלים אישרו השבוע מענק תקדימי לעידוד צילום הפקות ענק של קולנוע וסדרות טלוויזיה בינלאומיות עתירות תקציב בירושלים.

את התקציבים ישקיעו משרדי הממשלה ועיריית ירושלים במטרה לפתח תעשיית קולנוע מובילה בבירה ולהביא את ירושלים אל מיליוני מסכים בעולם. זוהי בשורה שתחזק את תעשיית הטלוויזיה והקולנוע בירושלים ותביא להשקעות רבות בעיר, ליצירת הזדמנויות תעסוקה חדשות, ולמשיכת השקעות והפקות נוספות. כמו כן מיתוגן ופרסומן של ירושלים ומדינת ישראל בעולם יביאו לגידול בהכנסות המדינה והעיר מתיירות, מתרבות וממסחר.

ליוזמה שותפים משרד האוצר, משרד הכלכלה, התיירות, המשרד לירושלים והתפוצות, עיריית ירושלים והמיזם לקולנוע וטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים, בשיתוף פעולה חסר תקדים שנועד לצרף את בירת ישראל לערים מובילות בעולם, אשר פועלות במודלים דומים כדי לקדם הן את תעשיית הקולנוע בהן והן את מיתוגם בעולם.

עבור עונת צילום ראשונה תוכל ההפקה לזכות במענק של עד 14 מיליון שקלים שמימונו יתחלק בין משרדי הממשלה ועיריית ירושלים ועבור עונת צילום שנייה יינתן מענק נוסף של עד שמונה מיליון שקלים.

כתנאי לקבלת המענק, תצטרך ההפקה צריכה להשקיע לפחות 25 מיליון שקלים בארץ ומתוכם לפחות ארבעה מיליון שקלים בירושלים. כמו כן, עיקר העלילה תצטרך להתרחש בירושלים. הגובה המקסימלי של המענק יהיה עד 25% מכלל ההוצאות של ההפקה בארץ ובירושלים.

אמריקאים וסינים נפגשים בירושלים

הראשונה ליהנות מהמענקים החדשים תהיה רשת NBC האמריקאית, אשר תפיק  בקרוב בירושלים סדרת מתח בלשית בינלאומית, "דיג", בהשקעה של עשרות מיליוני דולרים. יוצרי הסדרה הם גידי רף ("חטופים" ו-"homeland" ) ושותפו זוכה פרס האמי, טים קרינג. ירושלים היא המרכז העלילתי של הסדרה ובה גיבור הסדרה (ג'ייסון אייזקס) סוכן FBI, פועל לגילוי סודות ופעילויות של גורמים בינלאומיים ומקומיים בעיר העתיקה. הסדרה תשודר ברשת הכבלים USA.

הסדרה זכתה במענקים בסיומו של תהליך הערכה שערך המיזם לקולנוע וטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים. ההליך כלל נוהל תמיכה במסגרתו פורסם המסלול הייחודי לירושלים, התקבלו מספר הצעות העומדות בתנאי הסף ונערך הליך הערכה מקצועי. אנשי המיזם לקולנוע וטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים אמרו בנימוקיהם כי מדובר ב"סדרה מרתקת מלאת התרחשויות מפתיעות, תוך כתיבה קולנועית סוחפת שלצד דרמת מתח, מצליחה להביא אל המסך דרמה אנושית מורכבת. צוות ההפקה בעל הניסיון הרב מארה"ב ומהארץ מבטיח איכות הפקתית ותהודה רבה". יצויין כי בימים אלה מיזם הקולנוע שוקד על גיוס תקציב נוסף לתמיכה בסדרת טלוויזיה מצטיינת נוספת בשם "ג'רוזלם", בהפקה גרמנית-צרפתית-ישראלית.

במשרד התיירות ציינו כי "צילום סדרה בקנה מידה שכזה צפוי לתרום רבות לתיירות לישראל, להשפיע לטובה על דעת הקהל ולהגביר את רמת החשיפה של ישראל בעולם".

שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו: "מדינת ישראל היא סט אידיאלי לצילומים של הפקות בינלאומיות, היא מציעה את כל סוגי התפאורה שבמאי יכול לבקש. הקצאת המענק לסדרה זו עולה בקנה אחד עם פעילות השיווק הנמרצת של המשרד לטובת קידום ישראל כאתר לצילומים של הפקות בינלאומיות".

כך, לדוגמא, בעידוד ובתמיכה של משרד התיירות, צולם בישראל לפני מספר חודשים סרט סיני בכיכובם של המובילים בשחקני סין – מהלך הצפוי להשפיע לטובה על מספר התיירים הסינים אשר יגיעו לישראל.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן