Skip to content

אלי גונן לנתניהו: "היה נושא דברה של תעשיית התיירות הישראלית"

נשיא התאחדות המלונות בישראל, אלי גונן, פנה אל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שעומד לצאת לוושינגטון בתחילת מרץ וביקש שבהופעותיו יקרא לשומעיו לבוא ולבקר בארץ. קורא לו להיות הקול של התיירות לישראל בכנס איפא"ק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הכותל המערבי. האתר המבוקר ביותר בירושליםץ (צילם: דן בר-דוב)
הכותל המערבי. האתר המבוקר ביותר בירושלים. (צילם: דן בר-דוב)

נשיא התאחדות המלונות בישראל, פנה במכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, טרם צאתו לוושינגטון בחודש הבא. לדבריו, כפי שידוע לנתניהו (שכיהן בעבר כשר אוצר ובמשך תקופה היה גם שר תיירות כאשר לא היה שר במשרד, ע,ר,), תעשיית התיירות בישראל היא מהתעשיות בעלת פוטנציאל לספק את מספר מקומות העבודה הגדול ביותר בארץ ובעיקר בתחומי הפריפריה.

נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן. פנייה לראש הממשלה נתניהו. (צילום: עירית רוזנבלום)
נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן. פנייה לראש הממשלה נתניהו. (צילום: עירית רוזנבלום)

כותב גונן: "בהנהגת שר התיירות ד"ר עוזי לנדאו, משרד התיירות והמגזר העסקי פועלים להביא למימוש הפוטנציאל ולגידול תנועת התיירות לישראל מדי שנה בשנה, לקראת מימוש היעד, של 5 מיליון תיירים אמיתיים בישראל. הנה על כן, אני מוצא לנכון לפנות אליך בבקשה הבאה: לקראת ביקורך הצפוי בוושינגטון בשבוע הראשון לחודש מרץ. בו בנוסף לפגישתך עם נשיא ארה"ב, אתה אמור לשאת נאום בכנס השנתי של איפא"ק – אנו מבקשים, כי בהופעותייך הבינלאומיות ובמיוחד בפני ראשי הקהילות היהודיות, תציג בפניהם את חשיבותה של התיירות ותקרא להם לבוא ולבקר בארץ, במיוחד בשנה הקרובה".

גונן מוסיף כי מעבר לערכה הכלכלי המוכח של תעשיית התיירות בתעסוקה ובפיתוח הפריפריה, הרי כיום שעה שהמאבק נגד תדמית בדידותה של ישראל, לכאורה, חשובה ביותר פעולת הזדהות מרשימה של הגברת הביקור בישראל . "אין צורך להכביר מילים על חשיבות הביקור בישראל, ללכידות הלאומית של יהודי התפוצות ואזרחי ישראל. שיעורי הגידול של התיירות העולמית הם הגבוהים בענפי הכלכלה השונים, ברוב המדינות המפותחות והיא נחשבת עוגן כלכלי יחד עם תעשיות התקשורת וההי-טק. גם אצלנו, בששת העשורים האחרונים מיצבה תעשיית התיירות את מיקומה כאחת התעשיות המובילות במשק, בהשקעות ברחבי הארץ, בפיתוח אזורי, בצמיחה, בתעסוקה ובהכנסות במטבע חוץ. הערך המוסף של המוצר התיירותי הוא גבוה ביותר" כותב גונן.

הוא מזכיר לנתניהו שבדבריו בפני מלונאי ישראל אמר שהוא "אני מאמין בתיירות, אני מאמין בכם, ואנו רוצים להגיע לחמישה מיליון תיירים בעתיד הנראה לעין. זו לא משימה בלתי אפשרית – היא אפשרית!… אנחנו צריכים לדאוג שיהיו אלו שיבואו…"

לדברי גונן, גם החזון של תיירני ישראל, הינו חמישה מיליון תיירים בשנה, שהם 300,000 מועסקים בתיירות ו-67.3 מיליארד שקל לתמ"ג.

ומסכם גונן: "אני בטוח, כי פעילותך למען קידום תעשיית התיירות ברחבי העולם, תניב תוצאות חיוביות כבר בטווח הקרוב. אודה לך אם תהיה נושא דברה של תעשיית התיירות הישראלית"

1 Comment

  1. יוסי
    20 בפברואר 2014 @ 14:15

    להזיק זה בטוח לא יזיק.
    להועיל… אולי אך לא הייתי ׳בונה׳ על ראש הממשלה הספציפי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן