Skip to content

מורי הדרך: נלחם בתופעת ההדרכה הלא מוסמכת

חברי אגודת מורי הדרך בישראל בחרו הנהגה חדשה ובראשה יו"ר אגודת מורי הדרך בישראל הנבחר, בני כפיר. באגודה מבטיחים להילחם בתופעת ההדרכה הלא מוסמכת והלא חוקית בתיירות הפנים ובתיירות הנכנסת לטובת מורי הדרך בעלי רישיון הדרכה של משרד התיירות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפני כשבוע התקיימו בחירות באגודת מורי הדרך בישראל. בתום ספירת הקולות נבחר יו"ר אגודה חדש, בני כפיר, שהחליף את יעקב מיטרני. מנכ"ל האגודה המכהן, יוני שפירא, ימשיך בתפקידו.

באגודה מבטיחים להמשיך ולפעול לשינוי חוק שירותי התיירות ולשינוי התקנות כך שעל כל אוטובוס יימצא מורה דרך מוסמך הן בתיירות הפנים והן בתיירות הנכנסת, בתקווה שהמהלך יביא למיגור תופעת ההדרכה הלא מוסמכת ע"י עובדים זרים, אשר אינם מוסמכים או ישראלים לא מורשים כדין.

תיירות נוצרית בירושלים. מורי הדרך דורשים מהשרים להתערב בהדרכה הלא מוסמכת (צילום: דפנה טל)
תיירות נוצרית בירושלים. מורי הדרך דורשים מהשרים להתערב בהדרכה הלא מוסמכת (צילום: דפנה טל)

היו"ר החדש כפיר אמר, כי אגודת מורי הדרך בישראל שמה לה למטרה להילחם בתופעת ההדרכה הבלתי חוקית בתיירות נכנסת ובתיירות פנים. "אנו שוקלים לפנות בימים אלו לשר הפנים ולשר התיירות במטרה לדרוש מהם להתערב ולטפל בתופעת ההדרכה הלא מוסמכת בתיירות נכנסת ובתיירות פנים".

לא מכבר נאבקה האגודה נגד כוונת משרד התיירות לתת היתר למורי דרך סינים להדריך בארץ. היא הודיעה, כי חבריה לא יסכימו שהמדינה תייבא עובדים זרים סינים ותעסיקם כמורי דרך, כדי לפתור את מצוקת ההדרכה לתיירים הסינים. "המהלך פוגע בכלכלת ישראל ובמוצר התיירותי", טענו והמיזם הושהה לפי שעה, בנסיון למצוא מורי דרך בין הישראלים דוברי הסינית בישראל.

2 Comments

  1. מיכל
    4 במרץ 2014 @ 10:12

    ברכות על המינוי. ועל האנרגיות החדשות ומשבי הרוח של עשייה מבורכת. כמורת דרך מוסמכת, חשוב לי שלא יהיה "עליהום" בתחום תיירות הפנים, אלא לייצר ועדה שתשב על "חריגים" עבור מדריכי טיולים ותיקים וטובים שבמשך שנים עובדים עם הטיילות החינוכית ומבוגרים ובהחלט מומלצים בחום לעבוד עם קהל בוגר גם אם לא למדו 18 חודשים במסגרת המשרד. לעומת זאת חשוב לאפשר בוועדת חריגים כזו גם עבור מורי דרך מוסמכים בעלי ותק ונסיון המעוניינים לעבוד עם הטיילות החינוכית (בתי ספר וכיו"ב) לקבל אישורי חריגים מבלי ללמוד קורס מיוחד בתחום.
    הדגש בעיניי הוא לשבת ביחד ולחשוב איך עושים סדר ויישור קו עבור מה שקיים היום במעגלי העבודה ומכאן ולהבא
    בהצלחה

  2. קאהן מישל
    4 במרץ 2014 @ 8:07

    מאחל לכל הצוות החדש המון הצלחה, בני כמו רוב החברים החדשים התחילו לפני שנה מהפך מחשבתי ומעשי. זה דרש המון אומץ חזון ועוד הרבה תכונות טובות שנותנתות המון תיקווה למורה הדרך ולתיירים. כאיש משרד החוץ לשעבר, מורה הדרך הם השגרירים הכי חשובים שלנו ויש למדינה אינטרס עליון לתמוך ולטפח אותם.
    שקיפות, שקיפות, שקיפות זוהי מפתח להצלחה.

    מישל

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן