Skip to content

חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה לגרמן: לא לשר"פ

ח"כ שלי יחימוביץ', ח"כ חיים כץ, ח"כ עמרם מצנע, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, ח"כ שולי מועלם-רפאלי וחברי כנסת נוספים חתומים על גילוי הדעת שכתבו האגודה לזכויות האזרח וארגון רופאים לזכויות אדם: "אנו קוראים לוועדת גרמן לומר באופן ברור: לא לשר"פ, לא להפרטת מערכת הבריאות הציבורית, כן למערכת בריאות ציבורית מתוקצבת היטב, איכותית ושוויונית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מתרחבת הפעילות לעצירת הרפואה הפרטית והנהגת שר"פ בבתי החולים הממשלתיים והציבוריים. ח"כ שלי יחימוביץ', ח"כ חיים כץ, ח"כ עמרם מצנע, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, ח"כ שולי מועלם-רפאלי וחברי כנסת נוספים – חתומים על גילוי הדעת שכתבו האגודה לזכויות האזרח וארגון רופאים לזכויות אדם:

"אנו קוראים לוועדת גרמן לומר באופן ברור: לא לשר"פ, לא להפרטת מערכת הבריאות הציבורית, כן למערכת בריאות ציבורית מתוקצבת היטב, איכותית ושוויונית", כותבים חברי הכנסת בגילוי הדעת שיוצג מחר, יום ג', בכנס מיוחד שמקיימת יחימוביץ' בכנסת, בקריאה לעצירת השר"פ. בכנס ישתתפו ח"כים, בכירים במערכת הבריאות, מנהלי בתי חולים, נציגי קופות חולים, רופאים, אחיות, סטודנטים ומתמחים לרפואה, ארגונים חברתיים ועוד.

הממונה על התקציבים לשעבר באוצר, גל הרשקוביץ, המתנגד אף הוא לשר"פ, יציג בכנס את הנתונים שהציג בעדותו בפני ועדת גרמן (השעה הראשונה של הכנס, 15:00-16:00, תשודר בשידור חי בערוץ הכנסת).

יחימוביץ': "עם הקמתה לפני שמונה חודשים של ועדת גרמן, כמו נכתב כבר מראש 'פתרון' מרכזי לחוליים של מערכת הבריאות, והוא הנהגת שר"פ בבתי החולים הממשלתיים והציבוריים. לשר"פ השלכות מרחיקות-לכת בהיבטים המוסריים, הלאומיים והכלכליים של ישראל והוא קו פרשת מים. משתתפי הכנס שייערך מחר סבורים כי השר"פ לא רק שאינו התרופה אלא המחלה עצמה במלוא חומרתה. היא תגרום להתמוטטות ולהתפרקות הרפואה הציבורית בישראל, אותה אנו מבקשים לשמור ולחזק".

(צילום: המשמרת הצעירה של העבודה)
"הנהלת בית החולים מבקשת לעקוב אחרי הנחיות החצים" (צילום: המשמרת הצעירה של העבודה)

בין החותמים על גילוי הדעת, שנכתב בשיתוף האגודה לזכויות האזרח וארגון רופאים לזכויות אדם, נכללים לצד יחימוביץ' יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, חיים כץ (ליכוד); יו"ר ועדת החינוך, ח"כ עמרם מצנע (התנועה); יו"ר ועדת זכויות הילד, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו); יושבי הראש של שדולת הבריאות בכנסת, ח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי) וח"כ אילן גילאון (מרצ); וחברי כנסת נוספים ממרבית סיעות הבית.

עשרות פעילים של המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה השתתפו הערב במבצע שטח של המשמרת בבתי חולים ברחבי הארץ נגד הכוונה להכניס שר"פ לבתי חולים ציבוריים. מטרת המבצע הייתה להמחיש לציבור החולים כיצד יראו בתי החולים לאחר שיוכנס אליהם שר"פ. פעילי המשמרת תלו שלטים ברחבי בית החולים, המבקשים מהחולים לכבד את זכותם של חולים עשירים לטיפול רפואי על פניהם. "רופאינו עסוקים במתן שירות רפואה פרטיים, עמכם הסליחה" ו-"הנכם מתבקשים לעקוב אחר החיצים לעניים ולעשירים" נכתב בשלטים, שנתלו בהדסה הר הצופים, בני ציון, רמב"ם, סורוקה, איכילוב ובתי חולים נוספים ברחבי הארץ.

"השר"פ יהיה אסון", נמסר מהמשמרת הצעירה. "הוא יצור בתוך המערכת הציבורית שתי מערכות בריאות מקבילות – אחד לחולים עניים, שבה כולנו נחכה יותר בעבור טיפול רפואי טוב פחות, ומערכת בריאות לעשירים, שבה למי שיש את האמצעים יזכה בשירותי רפואה שאמורים להיות זמינים לכולם. לא רק זה, אלא שהשר"פ גם לא יצליח להציל את המערכת הציבורית מקריסה – רק תראו מה שקרה בהדסה. הפיתרון הוא הגדלת ההשקעה הממשלתית בבריאות, ולא פתרונות קסם כמו השר"פ ותיירות המרפא".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן