Skip to content

היום יוכרע גורלה של בית שמש; הבחירות החוזרות יצאו לדרכן

המתח בעיר החצויה מגיע לשיאו. בית שמש תוגברה במאות שוטרים שיוצבו ליד הקלפיות כדי למנוע זיופים. במחנה הציוני נערכים למיצוי כל מאגר הקולות התומכים בעיר. כ-500 מתנדבים גויסו כדי להציב שני משקיפים בכל קלפי במאמץ למנוע זיופים. גם במחנה החרדי נערכו במאמץ לשחזר את הניצחון מן הבחירות הקודמות. בחירות היום - גם בנצרת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום יוכרע גורל העיר בית שמש, בבחירות החוזרות שמתקיימות על פי פסיקת בית המשפט. על תפקיד ראש העיר מתמודד המועמד של המחנה הציוני, אלי כהן – מול המועמד החרדי משה אבוטבול, שגבר עליו בבחירות הקודמות, שהתנהלו בצד החרדי תוך תעשיית זיופים, של מאות תעודות זהות. תוצאות הבחירות צפויות להתקבל לקראת השעה 1:00 בלילה.

אלי כהן, מועמד המחנה הציוני: "הרוב בבית שמש אינו חרדי" (צילום מסך)
אלי כהן, מועמד המחנה הציוני: "הרוב בבית שמש אינו חרדי" (צילום מסך)

במטה הבחירות של המחנה הציוני גובר החשש כי חלק גדול מחיילי צה"ל, תושבי בית שמש, לא ישוחררו היום לביתם – כדי להשתתף ולהצביע בבחירות. החשש הוא כי הבחירות החוזרות בבית שמש יוכרעו בקולותיהם החסרים של חיילי צה"ל שלא יורשו להצביע. בבחירות באוקטובר – שתוצאתן נפסלה  עקב הראיות על זיופים – גבר המועמד החרדי בפער קטן של כ-900 קולות בלבד. בבית שמש מתגוררים כ-1,600 חיילים בשירות סדיר, שרובם – עפ"י ההערכה – תומכי אלי כהן.

כרזת תעמולה חרדית במערכת הבחירות (צילום: מירי שלם)
כרזת תעמולה חרדית במערכת הבחירות (צילום: מירי שלם)
כרזת תעמולה של המחנה הציוני: "בית שמש במלחמה"
כרזת תעמולה של המחנה הציוני: "בית שמש במלחמה"

בעיר בית שמש ישנם קצת יותר מ-50 אלף בעלי זכות בחירה. מאז הבחירות הקודמות נמחקו מפנקס הבוחרים בעיר פחות מ-100 בני אדם שהלכו לעולמם. לקראת הבחירות תגברה המשטרה את כוחותיה בבית שמש במאות שוטרים, שהתפרסו סמוך לקלפיות,  ובעיקר באזורים המועדים לזיופים ולהפרות סדר. מטה הבחירות של המחנה הציוני גייס לקראת הבחירות כ-500 מתנדבים מרחבי הארץ. המאמץ העיקרי במטה הבחירות של אלי כהן, יהיה למצות כל קול בקרב האוכלוסייה החילונית והדתית לאומית בבית שמש. מתנדבי המטה יעברו מבית לבית ומדלת לדלת – כדי לוודא שכולם יצביעו בבחירות.

מועמד החרדים, משה אבוטבול. ינסה לשמור על כסאו (צילום: ויקיפדיה)
מועמד החרדים, משה אבוטבול. ינסה לשמור על כסאו (צילום: ויקיפדיה)

כמו כן, יוצבו בכל קלפי בעיר שני משקיפים מטעם המחנה הציוני. בידי המשקיפים יינתנו רשימות מלאות של תושבים חרדיים, המזוהים עם הזרם הקנאי. זרם זה לא השתתף בפעם שעברה בבחירות, שאינו מכיר במוסדות השלטון – אך נעשה שימוש במאות תעודות זהות של אנשיו, במסגרת תעשיית הזיוף. אוכלוסיית הקנאים בבית שמש מונה כ-3,000 בעלי זכות הצבעה – מספר שבהחלט יכול להטות את תוצאות הבחירות לכאן או לכאן.

במסיבת עיתונאים שקיים אתמול מועמד המחנה הציוני, אלי כהן, הוא קרא לכולם לממש את זכותם – ולהצביע. הוא אמר כי אם אכן יממשו כל אנשי מחנהו את זכותם – הניצחון יהיה בידם. "הרוב בבית שמש אינו חרדי וזה צריך לבוא לידי ביטוי בקלפי", אמר.

גם במחנה החרדי נערכים לבחירות וטוענים כי מערכת הבחירות שנוהלה כנגדם הייתה קמפיין של שנאה. אולם במסגרת התעמולה שלהם עשו החרדים שימוש במשפט הלקוח ממגילת אסתר, פסוק י"א פרק ח', שבו נאמר: "להיקהל ולעמוד על נפשם". בהמשך הפסוק – שלא נכנס למודעה, אך מוכר היטב, כמעט לכל אדם חרדי – נאמר: "להשמיד ולהרוג ולאבד את-כל-חיל עם ומדינה הצרים אותם, טף ונשים ושללם, לבוז".

מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף חיים שפירא יסייר היום בעיר בית שמש כדי לעמוד מקרוב על התנהלות הבחירות החוזרות בעיר. אל המבקר יצטרפו בכירים במשרד וכן עובדי ביקורת. בנוסף לכך, יגיע צוות ביקורת ממשרד מבקר המדינה, לעיר נצרת כדי לעקוב גם שם מקרוב על התנהלות בחירות החוזרות בעיר.

גם בנצרת – העיר הערבית הגדולה בישראל – מתקיימות היום בחירות חוזרות, לאחר שבית המשפט העליון הפך החלטה של בית המשפט המחוזי, והורה על קיום בחירות חוזרות בשל אי סדרים חמורים.

בבחירות היום מתמודדים זה מול זה ראמז ג'ראייסי ועלי סלאם, ראש העיר הנוכחי שגבר על ג'ראייסי הוותיק בתשעה קולות בלבד.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן