Skip to content

המו"מ התפוצץ. השופטת נתנה ארכה עד ראשון בבוקר

למרות הכול: מחר שביתה שתמשך עד יום ראשון בעשר בבוקר. אחרי יום מלא כוונות טובות ודיונים פוריים, התפוצץ המשא ומתן. הסיבה - סירובו של עיני לסעיף לפיו עובדי הקבלן לא יוכלו לשבות בארבע השנים הקרובות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למרות הכול: מחר שביתה שתימשך עד יום ראשון בעשר בבוקר. אחרי יום מלא כוונות טובות ודיונים פוריים, התפוצץ המשא ומתן. הסיבה – סירובו של עיני לסעיף לפיו עובדי הקבלן לא יוכלו לשבות בארבע השנים הקרובות

מאת אליק מאור

נשיאת בית הדין לעבודה, השופטת נילי ארד, החליטה שלא להוציא צווי מניעה כנגד השביתה ותפגוש את הצדדים ביום ראשון הקרוב בעשר בוקר. ההחלטה באה לאחר ישיבה בת שעתיים שהחלה בשמונה בערב, בהם ניסו הצדדים למצוא פתרון. מחר בשעה 12 אמורים הצדדים להיפגש לדיון נוסף.

זכות בסיסית לעובד. עיני (אתר ההסתדרות)
זכות בסיסית לעובד. עיני (אתר ההסתדרות)

פיצוץ המשא ומתן ארע כשהאוצר התנה את החתימה בדרישה חדשה, לפיה עובדי הקבלן לא ישבתו ולא ינקטו בהליכים כלשהם הקשורים לתנאיהם, בארבע השנים הקרובות. מזכ"ל ההסתדרות סירב באומרו שמדובר בזכות בסיסית של עובד לדרוש את שיפור תנאיו.

המחלוקת שנתגלעה בין האוצר להסתדרות עוסקת במה שמכונה "עובדים כתף אל כתף". מדובר בעובדי קבלן המועסקים במקומות עבודה לצד עובדי המפעל או המוסד או החברה, במשרה זהה לחלוטין. כשעובד הקבלן משתכר סכום נמוך בהרבה משל עובד החברה/המוסד/המפעל, שעובד אתו, כתף אל כתף. הוויכוח מתנהל על סעיף קליטתם כעובדים בחברה והשוואת תנאיהם.

האוצר ביקש לקלוט, בשלב הראשון, כשלוש מאות עובדי סיעוד בלבד להעסקה מלאה והיה מוכן להתחייב לאתר בהמשך עובדים נוספים וקליטתם כעובדים מן השורה. התנגדות ההסתדרות באה בעיקר בשל חששה שבמהלך הזמן ימסמס האוצר החלטות הללו. האוצר מצידו, הסכים לקבוע שכר מינימום לעובדי ניקיון של 4500 ₪ ולזכותם בפנסיה מהחודש הראשון לעבודתם ולהפרשות לטובת קרן השתלמות.

הממונה על השכר במשרד האוצר אמר בסופו של של יום ארוך, כי הסיכום קרוב.  "אנחנו בעצם בישורת האחרונה ואנחנו מבקשים גם לוודא שלא נחווה עוד סכסוכי עבודה נוספים. נוודא שנגיע לסיכום כזה". עיני הגיב ומסר ש"השופטת שלחה אותנו להמשיך את המשא ומתן ואפשרה לנו להמשיך ולשבות עד יום ראשון בעשר בבוקר".

1 Comment

  1. Tuco
    10 בפברואר 2012 @ 12:17

    במדינה המערבית עם האכיפה הגרועה ביותר של חוקי עבודה בעולם, איזו זכות יש לנשיאת ביהמ״ש לעבודה לעצור שביתות?
    ביהמ״ש לעבודה הוא, בין השאר, אחראי למצב העבדים במדינה, ועכשיו הוד מעלתה נותנת ארכות, תודה באמת.
    בכלל, חשבתי שבדמוקרטיה הכנסת היא הריבון העליון, וחוקים שהכנסת קובעת ביהמ״ש חייב לאכוף. זה לפחות הזבל שמלעיטים ילדים בבית הספר. אז נילי ארד, תפסיקי לשבור שביתות ולכי תעשי את העבודה שלך:
    ל א כ ו ף ח ו ק י ע ב ו ד ה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן