Skip to content

עבריין ידוע ובעל קבוצת כדורגל נעצרו בחשד לסחיטה

המשטרה עצרה תשעה בני אדם ועכבה לחקירה 11 נוספים. עורך דין אמנון זכרוני זומן לחקירה בהקשר לפרשה. "נדרשתי לתת עדות ולא נחקרתי באזהרה", הגיב הפרקליט. העבריין ידוע כמי פעל בעברו בארגונו של עמיר מולנר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתום חקירה סמויה פשטו הבוקר (שני) שוטרי ימ"ר תל אביב, בשיתוף חוקרי יחידת יהלום ברשות המיסים, על בתיהם של עשרים חשודים בהשתלטות על בתי עסק וסחיטת אנשי עסקים. תשעה מהחשודים ובהם עבריין מוכר היטב למשטרה נעצרו ועוד 11 איש עוכבו לחקירה. בין העצורים גם מנהל קבוצת כדורגל מליגת העל, החשוד בכך שיחד עם העבריין השתלט על אולם חתונות ואירועים.

לחקירה זומן עורך דין הקשור לפרשה. על פי החשד הוא מעורב בהלבנת הון ועוד. העצורים יובאו מחר לפני שופט להארכת מעצר. פרקליטו של העבריין, עורך הדין אמנון זכרוני שעוכב מסר לאחר החקירה כי נדרש לתת עדות ולא נעצר או נחקר באזהרה. "נדרשתי לתת עדות וכך עשיתי" אמר  זכרוני, "ההדלפה המרושעת לפיה נעצרתי ונחקרתי כביכול, חייבה אותי להגיב", אמר לתקשורת.

מדובר בפרשה שבמרכזה עומד העבריין ידוע שפעל לכאורה עם אחרים כדי לסחוט אנשי עסקים ובהם בעלי אולמות, מסעדנים וקבלנים. על פי החשד, מנהל קבוצת הכדורגל היה שותפו של העבריין ושניהם השתלטו על אולם שמחות תוך כדי איומים.

החקירה מגלה כי אותו עבריין נהג לפנות לאנשים המקורבים לו כדי שאלו יכנסו כשותפים לעסקים וישמשו כאנשי קש על מנת שבעל העסק לא ידע בשלב הראשון שהעבריין הוא המשקיע והשותף בפועל. רק לאחר חתימת השותפות והפעלת העסק, העבריין היה "נגלה" לפני הבעלים וטוען בפניהם כי הוא זה שעומד מאחורי ההשקעה, וכי הוא אינו מרוצה מהסכומים שהעסק מכניס לכיסו ולכן תובע כספים נוספים.

לפי החשד, כשאותו עבריין ואנשיו היו דורשים חלק גדול יותר מזה שהוסכם עליו בחוזה, ובמקרה שבעל העסק לא היה מוכן לשלם, החלה מסכת איומים קשה. כך, לדוגמה  בעל אולם שמחות גדול ביפו עזב את הארץ לאחר שככול הנראה העבריין ושותפו החלו לאיים עליו במטרה להוציאו מתוך העסק.

בשיטה דומה נסחטו לפי החשד גם קבלני בניין. איש קש מטעם העבריין היה מצטרף לקבלן עוד בשלב רכישת הקרקע והעבריין הייה ממתין עד לשלב מכירת הדירות. בשלב זה היה נגלה אותו עבריין, מציג עצמו כשותף האמיתי ותובע יותר כסף בטענה שמכירת הדירות לא הניבה את הרווחים להם ציפה. בשיטה זו, כך נודע, נסחטו שני קבלנים כשחלק משיטות ההפחדה כללו בין היתר ירי וזריקת רימוני רסס על בתי המאוימים. העבריין ידוע כי בעברו פעל יחד עם ארגונו של עמיר מולנר אך בשנים האחרונות פעל עצמאית, בארגון משלו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן