נבחרו הזוכים במכרז הגדול להנחת מסילות הרכבת

חברת נתיבי ישראל הכריזה, כי המיזם המשותף של חברות DB BahnBau מגרמניה, שיכון ובינוי ולסיכו מישראל, בעלות של 800 מיליון שקל, גבר על הקבוצה מצרפת-ספרד-ישראל במכרז הענק להנחת 100 ק"מ מסילות

נבחרו הזוכים במכרז הגדול להנחת מסילות הרכבת

חברת נתיבי ישראל הכריזה, כי המיזם המשותף של חברות DB BahnBau מגרמניה, שיכון ובינוי ולסיכו מישראל, בעלות של 800 מיליון שקל, גבר על הקבוצה מצרפת-ספרד-ישראל במכרז הענק להנחת 100 ק"מ מסילות

הסתיים מכרז המסילות הגדול בישראל, שבמסגרתו פרסמה חברת נתיבי ישראל מכרז בינלאומי בו התמודדו ארבע חברות תשתית בינלאומיות בעלות ניסיון רב בהנחת מסילות רכבת, ציוד תקשורת ואיתות בשיתוף עם חברות הנדסה ישראליות.

הקו המתוכנן של רכבת העמק החדשה
הקו המתוכנן של רכבת העמק החדשה

את שלב המיון המוקדם (Prequalification) והגשת ההצעות עברו שתי קבוצות גדולות: קבוצת חברת DB BahnBau מגרמניה, חברת שיכון ובינוי וחברת לסיכו מישראל; וקבוצת חברת TSO הצרפתית, חברת INDRA הספרדית וחברת תע"ן הישראלית.

בסוף השבוע הודיעה חברת נתיבי ישראל למיזם המשותף של חברת Bahn Bau DB הגרמנית, שיכון ובינוי ולסיכו הישראליות כי הצעתן בסכום של כ-800 מיליון שקל, גברה על הצעת המתחרים והן הזוכות בפרויקט המסילות.

איחוד הפרויקטים

עם העברת האחריות על ניהול פרויקטים רכבתיים לידי חברת נתיבי ישראל, החליט מנכ"ל החברה, שי ברס לפרסם מכרז אחד לכל הפרויקטים במקביל, שאורך המסילות המצטבר שלהם הוא כ-100 ק"מ. איחוד הפרויקטים במכרז אחד גדול יצר עניין בקרב ארבע חברות בינלאומיות בתחום הרכבות, אשר ביקשו לקחת חלק בתנופת פיתוח תשתיות התחבורה שמוביל משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל.

מבנה תחתון

כיום מבוצעות עבודות תשתית המכונות "מבנה תחתון" בשלושת הפרויקטים : מסילת העמק בין חיפה לבית שאן, מסילת עכו כרמיאל, שתחבר את העיר כרמיאל למסילת החוף ומסילת הרכבת החדשה, שתיסלל בין הערים כפר סבא והרצליה ותחבר את מסילת השרון למסילת החוף.

מבנה עליון

עם השלמת המבנה התחתון, יתחיל שלב נוסף בפרויקט – "מבנה עליון" בו זכה כאמור המיזם המשותף ישראלי-גרמני. עבודת המבנה העליון כוללת הנחת המסילות, אדני רכבת ופסים וכן עבודות תקשורת, מערכות גילוי אש במנהרות הרכבת ועוד. עם סיום המבנה העליון יועברו המסילות לידי חברת רכבת ישראל, לצורך הסעת הקרונות על הפסים החדשים.

במסגרת המכרז תבוצענה 3 מסילות רכבת חדשות באורך כולל של כ-100 ק"מ:

• שתי מסילות בצפון: מסילה חשמלית כפולה לנוסעים ומטענים באורך 22 ק"מ ושתי תחנות נוסעים. המסילה תחבר את העיר כרמיאל למסילת החוף וחיפה.
• מסילת העמק – שאורכה כ-60 ק"מ ומחברת את הערים בית שאן ועפולה לחיפה. לאורך המסילה יוקמו חמש תחנות נוסעים.
• מסילה בלב גוש דן – בין הרצליה לכפר סבא אשר תשפר את נגישות יישובי השרון למרכז תל אביב במסגרת פרויקט 531. מתחנת רכבת סוקולוב בהוד השרון ועד תחנת הרצליה, כ-9 ק"מ של מסילה כפולה מחושמלת לאורך כביש 531 וכ-5 ק"מ מסילה כפולה מחושמלת לאורך כביש 20. לאורך המסילה 2 תחנות נוסעים – ברעננה דרום וברעננה מערב.

הסתיים מכרז המסילות הגדול בישראל, שבמסגרתו פרסמה חברת נתיבי ישראל מכרז בינלאומי בו התמודדו ארבע חברות תשתית בינלאומיות בעלות ניסיון רב בהנחת מסילות רכבת, ציוד תקשורת ואיתות בשיתוף עם חברות הנדסה ישראליות.

הקו המתוכנן של רכבת העמק החדשה
הקו המתוכנן של רכבת העמק החדשה

את שלב המיון המוקדם (Prequalification) והגשת ההצעות עברו שתי קבוצות גדולות: קבוצת חברת DB BahnBau מגרמניה, חברת שיכון ובינוי וחברת לסיכו מישראל; וקבוצת חברת TSO הצרפתית, חברת INDRA הספרדית וחברת תע"ן הישראלית.

בסוף השבוע הודיעה חברת נתיבי ישראל למיזם המשותף של חברת Bahn Bau DB הגרמנית, שיכון ובינוי ולסיכו הישראליות כי הצעתן בסכום של כ-800 מיליון שקל, גברה על הצעת המתחרים והן הזוכות בפרויקט המסילות.

איחוד הפרויקטים

עם העברת האחריות על ניהול פרויקטים רכבתיים לידי חברת נתיבי ישראל, החליט מנכ"ל החברה, שי ברס לפרסם מכרז אחד לכל הפרויקטים במקביל, שאורך המסילות המצטבר שלהם הוא כ-100 ק"מ. איחוד הפרויקטים במכרז אחד גדול יצר עניין בקרב ארבע חברות בינלאומיות בתחום הרכבות, אשר ביקשו לקחת חלק בתנופת פיתוח תשתיות התחבורה שמוביל משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל.

מבנה תחתון

כיום מבוצעות עבודות תשתית המכונות "מבנה תחתון" בשלושת הפרויקטים : מסילת העמק בין חיפה לבית שאן, מסילת עכו כרמיאל, שתחבר את העיר כרמיאל למסילת החוף ומסילת הרכבת החדשה, שתיסלל בין הערים כפר סבא והרצליה ותחבר את מסילת השרון למסילת החוף.

מבנה עליון

עם השלמת המבנה התחתון, יתחיל שלב נוסף בפרויקט – "מבנה עליון" בו זכה כאמור המיזם המשותף ישראלי-גרמני. עבודת המבנה העליון כוללת הנחת המסילות, אדני רכבת ופסים וכן עבודות תקשורת, מערכות גילוי אש במנהרות הרכבת ועוד. עם סיום המבנה העליון יועברו המסילות לידי חברת רכבת ישראל, לצורך הסעת הקרונות על הפסים החדשים.

במסגרת המכרז תבוצענה 3 מסילות רכבת חדשות באורך כולל של כ-100 ק"מ:

• שתי מסילות בצפון: מסילה חשמלית כפולה לנוסעים ומטענים באורך 22 ק"מ ושתי תחנות נוסעים. המסילה תחבר את העיר כרמיאל למסילת החוף וחיפה.
• מסילת העמק – שאורכה כ-60 ק"מ ומחברת את הערים בית שאן ועפולה לחיפה. לאורך המסילה יוקמו חמש תחנות נוסעים.
• מסילה בלב גוש דן – בין הרצליה לכפר סבא אשר תשפר את נגישות יישובי השרון למרכז תל אביב במסגרת פרויקט 531. מתחנת רכבת סוקולוב בהוד השרון ועד תחנת הרצליה, כ-9 ק"מ של מסילה כפולה מחושמלת לאורך כביש 531 וכ-5 ק"מ מסילה כפולה מחושמלת לאורך כביש 20. לאורך המסילה 2 תחנות נוסעים – ברעננה דרום וברעננה מערב.

כתבות אחרונות באתר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן