Skip to content

מחפשי עבודה מעל גיל 40 לוקחים את גורלם בידיהם

כנס Restart מבקש למצוא התחלה חדשה ועבודה חדשה לבני 40 פלוס המתקשים למצוא עבודה בשל גילם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בכנס "Restart" שנועד לבני 40 פלוס המתקשים למצוא עבודה בשל גילם והתקיים ביום שישי, מילאו את האולם בבית ציוני אמריקה מעסיקים ומחפשי עבודה רבים.

את הכנס פתח דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים, בסיפור אישי: "אני רוצה לספר לכם על אבא אחד שהיה לו ילד בכיתה י"א, והיה מנהל בית ספר. סגרו את בית הספר והוא נותר ללא עבודה. הוא התחיל לעשות טלפונים, נפגש עם אנשים ואחרי חודשיים הגיע לראיון ראשון. הוא התכונן, לבש חליפה, וכשחזר, הילד שאל אותו 'איך היה?' – האב השיב, 'אוברקווליפייד'. אחרי חודש קרה אותו דבר. ובכל פעם, הוא כבה ודעך. שנה לאחר מכן הוא התקבל לעבודה, לתפקיד של מורה מחליף. האבא הזה הוא האבא שלי". המקרה נגע לליבו וגם כיום מדרבן אותו בתפקידו.

"הממשלה, בוודאי הממשלה הנוכחית, לא תעזור לכם. אנחנו צריכים לעזור לעצמנו", אמר בירנבאום. "זה בלתי נתפס שבני 40 מתקשים למצוא עבודה על בסיס גיל. חובת המדינה לדאוג להעסקה של מבוגרים, יש לנו מחויבות כלפיהם".

קטע וידאו מתוך כנס ריסטרט – אייל עמית מספר בכנות והומור על ראיונות עבודה של אחרי גיל 40.

(עוד על המופע של אייל עמית בפייסבוק).

אריה מליניאק, מיזמי הכנס, סיפר כי מטרת הכנס היא שהמשתתפים יצאו עם תוכנית פעולה לעתיד.
לדבריו: "העולם לא מתחלק לגאונים ומטומטמים אלא לצופים ושחקנים. צריך לבחור אם אתה שחקן או צופה".

גם ח"כ אראל מרגלית השתתף בכנס ואמר:  "מדינה שלא תיתן הזדמנות שנייה לאנשים המבוגרים שלה תפשוט את הרגל, מבחינה חברתית, כלכלית וערכית".

1 Comment

  1. ניר
    20 באפריל 2014 @ 2:17

    כואב מצד אחד ומצחיק מצד שני ולמה כי יש כאלה שרוצים שהפרישה לפנסיה תהיה עד גיל שבעים אם הפרישה תהיה עד גיל שבעים אז איך אדם ימצא עבודה במיוחד צעיר אם אותו מבוגר אוחז בקרנות המזבח ולא מוכן לצאת לפרישה אני לא יודע אם זה קשור לקושי של בני ארבעים פלוס למצא עבודה אבל כאשר מקומות עבודה תפוסים
    אז יותר קשה למצוא עבודה או שאני טועה?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן