Skip to content

סין: קלטנו אותות מהקופסאות השחורות של המטוס המלזי

סוכנויות ידיעות מסרו היום, כי ספינת חיפוש סינית קלטה אותות בתדירות בתדירות 37.5 קילוהרץ, המתאימה לתדירות המשודרת מהקופסאות השחורות, בעת ששייטה במרחק של כ-1,690 ק"מ מהעיר פרת' בדרום האוקיינוס ההודי. ייתכן כי האותות לא קשורים למטוס שנעלם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ספינה סינית, המחפשת את מטוס מלזיה איירליינס שנעלם, זיהתה אותות הזהים לתדרים המשמשים את הקופסות השחורות. הממשלה הסינית הודיעה היום לראש ממשלת מלזיה נג'יב רזאק על קליטת האותות. כך מסרו היום סוכנויות ידיעות.

הספינה הסינית קלטה אותות בתדירות 37.5 קילוהרץ, המתאימה לתדירות המשודרת מקופסאות שחורות, בעת ששייטה במרחק של כ-1,690 ק"מ מהעיר פרת' באוסטרליה בדרום האוקיינוס ההודי. קליטת האות משמעותית, כי זה לא קליטת קולו של הטבע או של בעלי חיים בים – זה אות מעשה ידי אדם. שתי ספינות אחרות של הצי האוסטרלי, שגם הן ביצעו היום סריקות באזור החיפושים הענקי, לא דיווחו על ממצאים.

האותות נקלטו אתמול והיום

על פי הדיווחים הספינה הסינית קלטה לראשונה את האותות בתדירות המתאימה לקופסאות השחורות ביום שישי, ולאחר מכן שוב היום בשבת. כל פעם במשך 15 דקות עד ששידור האותות הופסק. האותות נקלטו ב-25 מעלות קו רוחב דרומי ו-101 מעלות קו רוחב מזרחי.

שר הביטחון אוסטרלי דיוויד ג'ונסטון הזהיר, כי גם אם זה אותות מהקופסאות השחורות של מטוס בטיסה 370, שכעת לא ברור אם זה אכן שידור מהן – זה יכול לקחת כמה שבועות כדי למצוא את מיקומן על קרקעית הים. מחפשים נוספים מעריכים, כי יתכן וקליטת האותות אינה בלעדית לקופסות שחורות של המטוס, אלא אפשרית גם מציוד אחר.

מאמצי החיפושים

עד עשרה מטוסים צבאיים, שלושה מטוסים אזרחיים ו-11 ספינות ביצעו היום סריקות באזור שבו על פי ממצאי הלוויינים נפל המטוס לים. בחקירת ההתרסקות משתתפים חוקרים ממלזיה, ארה"ב, אוסטרליה וסין. המטוס נעלם ב-8 במרץ, בעת שהיה בדרכו מקואלה לומפור לבייג'ין, כשבסיפונו 239 אנשים.

מקליט נתנוני טיסה (FDR) ומקליט קולות תא הטייס (CVR). לשניהם מוצמדים משואות האיתות. צילום: ויקיפדיה
מקליט נתנוני טיסה (FDR) ומקליט קולות תא הטייס (CVR). לשניהם מוצמדים משואות האיתות. צילום: ויקיפדיה

כל הרשויות מסכימים, כי המטוס בטיסה 370 נפל בדרום האוקיינוס הודי, במים שעשויים להגיע עד לעומק של כ-7 ק"מ. בעומק כזה קשה מאוד לאתר ולחלץ את ה"קופסאות השחורות" (שצבועות דווקא בצבע כתום), אחת המקליטה את קולות תא הטייס וקולות רקע נוספים (CVR Cockpit Voice Recorder) והשנייה המקליטה את נתוני הטיסה (FDR – Flight Data Recorder) כמו מהירות, גובה, כיוון, שיעור נסיקה, גלגול המטוס וניווט. לשתיהן מוצמדת משואת איתור תת-ימית.

הזמן אוזל

זמן החיפושים אחרי הקופסאות השחורות של המטוס המלזי הולך ואוזל, כי הסוללות בהן מסוגלות לפעול רק 30 ימים. כלומר, הסיכוי לאתר את האותות אמור להסתיים ביום שני השבוע. אם עד אז לא יקלטו האותות ויאותרו הקופסאות השחות, כנראה שלא נדע מה קרה למטוס הבואינג של מלזיה איירליינס בטיסת 370.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן